اخبار داغ

ترکیب احتمالی استقلال در دربی ۸۹

مجله اینترنتی کولاک:بازی برگشت استقلال و پرسپولیس در رقابتهای لیگ برتر باشگاه های کشور روز دهم فروردین ماه جاری در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و با توجه به شرایط دو تیم در جدول رده بندی و اختلاف دو امتیازی که وجود دارد این بازی از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر دو تیم در تلاش هستند تا با کسب سه امتیاز بازی گام بلندی برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر بردارند.

ترکیب احتمالی استقلال در دربی89

اما طبق معمول تمام بازی های از هم اکنون که چهار روز به بازی حساس دربی باقی مانده گمانه زنی هایی در خصوص ترکیب احتمالی دو تیم از سوی رسانه ها و هوادارانشان در جریان است. لذا ما نیز با توجه به آخرین اطلاعاتی که از تمرینات استقلال در دست داریم ترکیب احتمالی آبی پوشان را به اطلاع مخاطبان عزیز می رسانیم.

استقلال در بازی روز شنبه مهدی رحمتی را درون دروازه خواهد داشت. دروازه بانی که در استادیوم آزادی به سختی گل می خورد و قصد دارد رکورد گل نخوردن در خانه را به نام خودش همچنان حفظ کند.

اما در خط دفاع گزینه های مطمئن شفر پژمان منتظری و محمد دانشگر هستند که در بازیهای این فصل به هماهنگی لازم نیز رسیده اند و استقلال اگر با۸ گل خورده عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد بخش عمده ای از موفقیتش را مدیون همین دو نفر است.

در سمت راست خط دفاعی نیز وریا غفوری بازیکنی است که پس از گذراندن یک مصدومیت جزیی حالا کاملا آماده است تا بازوی راست شفر در یک نقطه حساس باشد. ضمن اینکه تفاوت عمده دو دفاع راست و چپ استقلال در این است که در تاکتیک شفر وریا آزادی عمل بیشتری برای نفوذ دارد و بیشترین گل را نیز برای استقلال به ثمر رسانده و با توجه به اینکه او در مقابل پرسپولیس هم سابقه گل زدن دارد شفر آزادی بیشتری به او می دهد تا بتواند دروازه حریف را در حملات آبی پوشان به شکل جدی تهدید کند.

در سمت چپ خط دفاعی نیز امید نورافکن قرار خواهد داشت. بازیکنی که اخیرا در تیم ملی امید نیز درخشش قابل توجهی داشته و در شرایط آمادگی مطلوب روحی و بدنی بسر می برد.

استقلال اما در مرکز زمین شاید به شکلی متفاوت با بازیهای گذشته بازی کند. هر چند حضور علی کریمی و فرشید باقری در مرکز زمین قطعی است اما استقلال روزبه چشمی را نیز در اختیار دارد که اگر قرار بر استفاده این سه نفر به صورت همزمان در ترکیب باشد آنوقت شفر مجبور است از مهره های هجومی خود بکاهد و در عوض مرکز خط میانی خود را تقویت کند. لذا اگر فرض کنیم که چشمی هم مثل بسیاری از بازیهای استقلال زوج خط میانی این تیم در میانه میدان باشد قطعا علی کریمی کمی جلوتر بازی خواهد کرد تا در بازیسازی و ارسال پاسهای عمقی فاصله کمتری با دروازه حریف داشته باشد.

اما بازیکن دیگری که حضورش در ترکیب استقلال قطعی است آیاندا پاتوسی ستاره آفریقایی استقلال است که ردپای او در نتایج اخیر آبی ها و گل های زده این تیم کاملا به چشم می آید. اما همانطور که گفتیم اگر چشمی و باقری به عنوان هافبک های دفاعی استقلال بازی کنند آنوقت شفر مجبور است تغییراتی در سیستم بازی خود داشته باشد و این احتمال وجود دارد که استقلال در این بازی با دو هافبک متمایل به کارهای دفاعی در زمین حاضر شود که البته این اقدام برای شفر ریسک بزرگی است چون استقلال در بازیهای قبلی خود با شیوه کاملا هجومی بازی کرده و نتایج خوبی هم کسب کرده است.

بنابراین معادله مجهول شفر در همین نقطه میانه میدان است. جایی که اگر چشمی و باقری برای محکم کردن کمربند خط میانی به طور همزمان در ترکیب قرار داشته باشند علی کریمی و آیاندا پاتوسی هم یک خط جلوتر کار بازیسازی را انجام خواهند داد که پاتوسی مایل به چپ و کریمی مایل به راست خط میانی بازی خواهند کرد.
اما در خط حمله استقلال، شفر چند گزینه آماده را در اختیار دارد که منشا، ایسما، تبریزی و الهیار صیادمنش چهار مهاجم آماده این روزهای استقلال هستند اما در میان همه آنها منشا با توجه به انتقال جنجالی از پرسپولیس به استقلال تمام نگاه ها را به خود معطوف کرده به احتمال زیاد در نوک خط حمله آبی ها به میدان خواهد رفت تا فشار روانی ناشی از گل زدن احتمالی او بر خط دفاع و دروازه بان پرسپولیس مضاعف شود.

اما نفر یازدهم ترکیب استقلال که زوج منشا در خط حمله است تا حدود زیادی فکر شفر را به خود مشغول کرده و احتمال دارد که او تا آخرین لحظات تصمیم خود را در این خصوص عوض کند. اما با توجه به تجربه بازی اسماعیل گونکالوس و شم گلزنی او احتمال اینکه این بازیکن برای آبی ها در مقابل پرسپولیس به میدان برود بیشتر است و بنابراین هر سه بازیکن آفریقایی استقلال در بازی دربی بازی خواهند کرد تا استقلال از تمام پتانسیل خود برای شکست حریف استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا