اخبار داغ

توضیح سپاه درباره حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی چه بود؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا ساعتی دیگر درباره حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی توضیح خواهد داد و عذرخواهی می‌ کند. یک منبع آگاه در سپاه پاسداران درباره توضیح این نهاد درباره حادثه هواپیمای اوکراینی به ایرناپلاس می‌گوید: تا ساعتی دیگر فرمانده این ماجرا با مردم صحبت خواهد کرد و دلایل بروز ماجرا را توضیح خواهد داد و از مردم عذرخواهی می‌ کند.

توضیح سپاه درباره حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی

بامداد چهارشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ کشور اوکراین در اطراف فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی (ره) سقوط کرد و ۱۷۶ نفر در آن جان باختند. اوکراین با وجود انکارهای ایران، حمله موشکی یا تروریسم را از جمله تئوری های ممکن برای وقوع این سانحه دانست! ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، امروز طی بیانیه‌ ای اعلام کرد این حادثه بر اثر خطای انسانی و غیرعمدی پدافند ضد هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رخ‌ داده است!

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین گفته می‌ شود، این حادثه به دلیل اینکه هواپیما در نزدیکی یک هدف مهم نظامی پرواز می کرد، به وقوع پیوست. ارتش ایران همچنین افزوده است: این رویداد در «شرایط هشدار بالا» در رابطه به تهدید های آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه های عراق صورت گرفته است.

جواد ظریف ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که “یک خطای انسانی در هنگام بحران برانگیخته شده به دلیل افدامات ماجراجویانه آمریکا” منجر به این سانحه شد. وی همچنین تسلیت و عذرخواهی خود را به خانواده های قربانیان سقوط هواپیما ابراز داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا