گوناگون

جدیدترین نقاشی کپی تهمینه میلانی!+عکس

مجله اینترنتی کولاک: نقاشی کپی تهمینه میلانی بازهم برای این کارگردان سینما خبرساز شد! تهمینه میلانی چندی قبل با برپایی نمایشگاهی از نقاشی های خود در فضای هنری کشور جنجال عجیبی برپا کرد. به عقیده کارشناسان و صاحب نظران نقاشی های این کارگردان کپی از آثار دیگر نقاشان دنیاست.

 

نقاشی کپی شده توسط تهمینه میلانی
نقاشی کپی تهمینه میلانی

اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم» شهریور سال گذشته در گالری ایوان برپا شد و به واسطه ابهام در کپی‌برداری او از برخی آثار هنرمندان دیگر، غائله‌ای به پا کرد که هنوز زبانه‌های آن آرام نگرفته و انتقادات نسبت به آن ادامه دارد.

با این حال این روزها دومین نمایشگاه انفرادی نقاشی این سینماگر ایرانی در گالری آریانا در حال برگزاری است. افتتاحیه این نمایشگاه «سه روزه!» جمعه ۶ اردیبهشت ماه در آریانا با حضور برخی هنرمندان سینما در سکوت خبری برگزار شد. حتی در سایت رسمی گالری آریانا هم خبر یا تصویری از برپایی نمایشگاه نقاشی‌های تهمینه میلانی ذکر نشده است!

او در صفحه اینستاگرام خود که حکم سایت اطلاع رسانی فعالیت‌هایش را پیدا کرده، پست‌هایی درباره نمایشگاهش و اینکه این نمایشگاه افتتاحیه خصوصی داشته، منتشر کرده‌است. میلانی نوشته است:

«نمایشگاه «آن دیگری» دومین نمایشگاه نقاشی من است. اولین نمایشگاه من، هفت ماه پیش، روز دوم قربانی یک توطئه از پیش طراحی شده توسط عده‌ای انسان بی‌اخلاق شد. آنها تلاش کردند تصویری از من بسازند که من نبودم؛ بلکه ضمیر نازیبای خود آنها بود. به جای کینه ورزی به پا خاستم و احساسات متلاطم درونم را با رنگ، بر روی بوم کشیدم. من حرف دارم خیلی هم حرف دارم و از آنجا که فیلمسازی را برای من و بسیاری از همکارانم دشوار کرده‌اند، بر آن شدم تا با هنر نقاشی، حرف‌هایم را بزنم. شغل اصلی من فیلمسازی و معماری است و نقاشی را چند سالی است که به‌صورت خودآموخته آغاز کرده‌ام.»

میلانی به‌صورت تلویحی در همین متن به اتهام کپی‌برداری از آثار نقاشان مطرح اینگونه پاسخ داده است؛ «در این راه، از همه چیز و همه کس الهام می‌گیرم. عکاسان، نقاشان نامی و یا کمتر شناخته شده جهان، سمبل و نمادهای ایران باستان، تجارب زیسته و قصه آدم‌های پیرامونم. آنها با عبور از جهان‌بینی و سلیقه فردی من، فرم و محتوای جدیدی می‌یابند. نقاشی‌های من سبک مشخصی ندارند و شاید سال‌ها طول بکشد تا با راهنمایی اساتید و نقد کارشناسی به زبان ویژه خودم دست یابم. سبک، بافت و تکنیک هر نقاشی را بسته به موضوع یا داستانی که مرا می‌آشوبد یا به وجد می‌آورد، بر می‌گزینم. اما چیزی که این ۴۰ تابلو را در کنار هم می‌نشاند و به آنها وحدت می‌بخشد قصه گویی آنها درباره نیمه دیگر جامعه است. «زن»؛ زن معاصر ایران و زنان گمشده یا ناپیدا در تاریخ کهن ایران زمین. تهمینه میلانی اردیبهشت ۱۳۹۸»

برگزاری این نمایشگاه بازهم زمینه‌ساز طرح شبهاتی درباره اصالت برخی از آثار به خصوص تابلو اصلی به‌کار گرفته شده بر روی پوستر نمایشگاه شده است و هنوز شاهد توضیحی در این زمینه از سوی میلانی نبوده‌ایم.

سکوت مسئولان وزارت ارشاد که پیرو حاشیه‌های سال گذشته وعده پیگیری و تجدیدنظر در فرآیند برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست را داده بودند هم در نوع خود قابل توجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا