اقتصادی

جزئیات افزایش یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی + زمان اجرایی شدن

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز ، سید سلمان ذاکر ، نماینده مردم ارومیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی قوه مقننه خطاب به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ” برابر بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین ‌نامه داخلی مجلس به مدیریت شما اعتراض دارم، آیا شما ناظر به صحبت‌ های وزرا هستید یا خیر؟ آیا شما جایگاه نمایندگان را حفظ می ‌کنید و آیا صحبت‌ های وزرا کارشناسی می شود که صادق است یا خیر.

افزایش یارانه نقدی

بسیاری از اطلاعات وزرا و معاونین در گزارش‌ های شان خلاف واقع و مصادیق است.

آیا زمانی که مسئولان دولت مانند معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به استان ‌ها می روند با نمایندگان هماهنگ هستند و نمایندگان در جریان کدام یک از عزل و نصب ‌ها قرار می گیرند، این فاصله ‌ها نباید باشد!

از نمایندگان خواهش می‌ کنم از سخنان حضرت آیت ‌الله رئیسی ، رئیس قوه قضائیه درباره اولویت ‌بندی‌ ها و عدالت در اجرا، حمایت کنند. امروز جایگاه نمایندگان در میان مردم به لحاظ اجرای عدالت در حال مخدوش شدن است.

سید سلمان ذاکر ، نماینده مردم ارومیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آلونک‌ ها را خراب می‌ کنند اما کاخ نشین ‌ها رها شده ‌اند، گفت: ” کسی در مجلس نمی ‌تواند از نهضتی ‌های آموزش و پرورش حمایت کند ضمن آنکه قوانین باید در راستای حل مشکلات مردم تدوین شود نه حاشیه ‌سازی، امروز در فراکسیون ‌سازی و مسئولیت ‌پذیری رقابت داریم در حالی که مردم در آتش می‌ سوزند. ”

نسید سلمان ذاکر با بیان اینکه سهام عدالت فقط به نیمی از جمعیت تعلق گرفته است، بیان داشت: ” یارانه ۴۵ هزار تومانی از ۱۰ الی ۱۵ سال قبل افزایش پیدا نکرده است! آیا نباید با جیب مردم متناسب‌ سازی شود؟ ”

لازم به بیان است چندی پیش نیز حسینعلی حاجی دلیگانی ، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌ های مجلس یازدهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی، گفته بود: ” به دولت پیشنهاد داده می ‌شود به جای اختصاص ارز نیمایی به کالاهای نا مرتبط بودجه آن را مستقیما به مردم واگذار کند! به همین سبب نخستین موضوع بررسی که در مجلس یازدهم کلید خورد، فراخواندن رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس بود. “

وی با بیان اینکه بهترین راهکار اختصاص ۱۴ میلیارد ارز نیمایی به صورت یارانه‌ ای به خود مردم است تا آنها تصمیم گیرنده نحوه مصرف شان در خرید کالای اساسی باشند گفت: ” دولت وظیفه خود را در قبال اقشار کم درآمد به خوبی انجام نمی‌دهد و دچار خطای محاسباتی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا