اخبار داغسیاسی

جزئیات جدیدی از افشای ایمیل های هیلاری کلینتون + اسناد محرمانه

در این مطلب از کولاک نیوز ، توضیحاتی درباره جزئیات جدید افشای ایمیل های هیلاری کلینتون خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از افشا کردن ایمیل ‌های هیلاری کلینتون خبر داده است! عربی ۲۱ در گزارشی با افشای یک ایمیل از هیلاری کلینتون ، وزیر خارجه اسبق ایالات متحده آمریکا نوشت که این ایمیل ماهیت تنش در روابط اخوان المسلمین مصر و شورای نظامی که در سال ۲۰۱۲ میلادی بر این کشور مسلط بود را فاش کرد و بر جدایی محمد مرسی ، رئیس جمهوری وقت مصر از اخوان المسلمین پس از تصدی پست ریاست جمهوری تاکید دارد.

ایمیل های هیلاری کلینتون

طبق این گزارش، این ایمیل در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۲ میلادی، از هیلاری کلینتون به جیکوب سالیوان‌ ، مشاور ارشد سیاسی وی ارسال شده است، حاوی اطلاعات منتسب به منابع بسیار حساس درباره جلساتی است که پس از اعلام پیروزی مرسی در انتخابات ریاست جمهوری میان رهبری اخوان و رهبری شورای نظامی برگزار شده بود.

طبق گفته منابع مذکور، این ایمیل تأیید می‌کند که مرسی می ‌خواست کاملا مستقل از اخوان المسلمین حکومت کند. این ایمیل همچنین اختلاف نظرها میان مرسی و اخوان المسلمین درباره ماهیت دولت در مصر را نشان داد.

عربی ۲۱ در ادامه گزارش خود نوشت که این اطلاعات شایعات درباره تبعیت مرسی از اخوان المسلمین پس از پیروزی در انتخابات را رد و تأیید می‌کند که وی در دولت طرح مستقلی را از اخوان المسلمین در پیش گرفت.

همچنین در نامه دیگری که توسط یکی از دستیاران هیلاری کلینتون برای او ارسال شده آمده است که محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و سعد الکتاتنی، رئیس سابق پارلمان مصر از حزب آزادی و عدالت نسبت به محمد مرسی نگران بوده و معتقد بودند که وی پس از پیروزی در انتخابات درصدد تحمیل خود به عنوان رهبر کشور و دولت خواهد بود.

افشای ایمیل‌ های کلینتون درباره دفاع از قرارداد تسلیحاتی با ریاض در سال ۲۰۱۶

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در این ایمیل هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق این کشور از قرارداد تسلیحاتی ۶۰ میلیارد دلاری که در آن زمان بزرگترین قرارداد محسوب می‌شده و آمریکا قصد انعقاد آن را در سال ۲۰۱۶ با عربستان داشته، دفاع کرده است. این در راستای پاسخ‌گویی به سوالات اعضای کنگره بوده که درباره تاثیر این توافق تسلیحاتی بر امنیت ملی آمریکا نگران بوده و تردید داشتند.

معاونان کلینتون اندور شاپیرو و ریچارد ویرما،‌ بر عمق مشارکت نظامی با ریاض و تاثیر گسترده آن بر امنیت ملی آمریکا و منافع آن بر سیاست‌ها و دیدگاه واشنگتن در خاورمیانه تاکید کردند. در عین حال وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد، نگرانی‌های اعضای کنگره درباره حمایت سعودی از سیاست‌های آمریکا در سطح منطقه و روند صلح در خاورمیانه از مهمترین مسائلی است که از نزدیک با عربستان چه علنی و چه محرمانه درباره آنها هماهنگی می‌کنیم.

اسرار فاش شده در ایمیل‌ های هیلاری کلینتون پیرامون ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین

روزنامه عربستانی سبق به این امر اشاره کرد که در سال ۲۰۱۱ میلادی، عادل الجبیر، وزیر خارجه پیشین و سفیر وقت عربستان در واشنگتن پاسخ شفاف و قاطعانه ‌ای را به اظهارات کلینتون داد.

طبق گزارش این روزنامه، این پاسخ قاطع در اظهارات الجبیر به کلینتون مطرح شده بود. کلینتون خواهان توضیحاتی درمورد ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین شده بود چرا که نیروهای سپر جزیره عملا بر پل رابط میان عربستان و بحرین قرار می‌گرفتند.

روزنامه سبق اعلام کرد که ایمیل هیلاری کلینتون برملا کرد که آمریکا با مداخله نیروهای سپر جزیره برای حفظ نظم در بحرین در سال ۲۰۱۱ مخالفت کرده بود.

در این ایمیل که اخیرا از طبقه بندی خارج شده‌، آمده است که عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات به کلینتون تاکید کرد که این مساله یک امر داخلی برای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است. رئیس دستگاه دیپلماسی امارات در پست الکترونیک خود اعلام کرد که اقدام عربستان و امارات در اعزام نیرو به بحرین بنا به خواست دولت منامه صورت گرفته و هدف از آن بازگرداندن نظم است.

در این پاسخ آمده است پادشاه بحرین دست خود را از مدت ‌ها قبل به سمت صلح و آرامش دراز کرده بود و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بی ‌تفاوت نخواهند ماند در حالی که دیگران بحرین را در گرو گرفته‌اند. این مساله یک امر داخلی مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا