اخبار داغسیاسی

شغل جدید علی لاریجانی مشخص شد

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره جزئیات حکم جدید علی لاریجانی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حضرت آیت الله خامنه ‌ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی آقای دکتر علی لاریجانی را به عنوان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

متن حکم حضرت آیت الله خامنه ‌ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته

نظر به تجارب مفیدی که جنابعالی در دوران مدیریت در بخش های گوناگون بویژه در سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی از آن برخوردار گشته ‌اید، جنابعالی را به مشاورت رهبری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می کنم.

امید است این مسئولیت در خدمت هدف های والای نظام قرار گیرد.

والسلام علیکم

سیّدعلی خامنه‌ ای

۸ خرداد ۱۳۹۹

اما درباره علی لاریجانی بد نیست بدانید وی متولد  ۱۳ خرداد ماه سال ۱۳۳۶ شمسی در شهر نجف کشور عراق است.  وی دانش ‌آموخته کارشناسی علوم کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد و دکتری فلسفه از دانشگاه تهران است. علی لاریجانی از ۱۳۶۰ شمسی تا ۱۳۶۱ شمسی رئیس واحد مرکزی خبر بود و از ۱۳۶۱ شمسی به عضویت سپاه پاسداران انفلاب اسلامی ایران درآمد.

او از ۱۳۶۱ شمسی تا ۱۳۶۲ شمسی معاون امور مجلس شورای اسلامی وزیر کار و امور اجتماعی و در سال ۱۳۶۲ شمسی نیز برای مدتی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر پست، تلگراف و تلفن بود. علی لاریجانی از سال ۱۳۶۵ شمسی تا ۱۳۶۸ شمسی معاونت حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشت و از ۱۳۶۸ شمسی تا ۱۳۷۱ شمسی به عنوان جانشین رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

وی در دولت پنجم، از ۱۳۷۱ شمسی تا ۱۳۷۲ شمسی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و برای مدت بیش از یک دهه، در فاصله سال های ۱۳۷۲ شمسی تا ۱۳۸۳ شمسی ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. علی لاریجانی از سال ۱۳۸۴ شمسی تا ۱۳۸۶ شمسی، به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی فعالیت می‌ کرد.

علی لاریجانی که از ۱۲ خرداد ماه سال ۱۳۸۷ شمسی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، ریاست و نمایندگی قم در مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد، در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ نامزد نشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا