سلامت

جزئیات کشف نسخه خطرناک ویروس کرونا در آفریقای جنوبی

در این مطلب از کولاک نیوز، توضیحاتی درباره جزئیات کشف نسخه خطرناک ویروس کرونا در آفریقای جنوبی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. به تازگی مطلع شده ایم نسخه خطرناک تری از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی کشف شده است! در حالی که هنوز شوک ناشی از کشف سویه مسری تری از ویروس کرونای جدید در انگلستان رفع نشده است!

مت هانکوک ، وزیر بهداشت انگلیس در کنفرانس خبری خود و در تشریح این ماجرا گفت:

” دو مورد ابتلا به این ویروس جهش یافته شناسایی کردیم که هر دو اخیرا به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند. “

مت هانکوک ، وزیر بهداشت انگلیس در ادامه از اعمال ممنوعیت پرواز از/به این کشور خبر داد و تاکید کرد که همه افرادی که در دو هفته اخیر از این کشور وارد انگلستان شده اند، قرنطینه خواهند شد. تدابیری ویژه برای جلوگیری از شیوع این نسخه جهش یافته ویروس کرونا که به تاکید وزیر بهداشت انگلیس، قابلیت انتشار بیشتری دارد.

البته مت هانکوک در این نشست از دولت آفریقای جنوبی به خاطر صراحت و شفافیت شان در مشخص شدن این موضوع هم تشکر کرد تا نشان دهد که انتقادات دیگر کشورها از انگلیس بابت تاخیر زیاد در انتشار اطلاعات درباره کشف نسخه جهش یافته قبلی، پر بیراه نبوده است. انتقاداتی که از زبان سعید نمکی ، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم شنیده شد.

نکته جالب توجه در کشف اخیر، طی کردن سیر تکاملی متفاوت برای دو نسخه متفاوت ویروس کرونای کشف شده در آفریقای جنوبی و انگلستان است که در نهایت به شکل گیری ویروس های جهش یافته ای منجر شده است که مشابهت هایی، از جمله قدرت انتقال بیشتر با یکدیگر دارند. اخباری نگران کننده که امیدواری ها به ریشه کنی این بلای بزرگ با واکسیناسیون را هم مورد تردید قرار داده است، هرچند به تاکید برخی دانشمندان، واکسن های تولیدی برخی شرکت ها توانایی مقابله با این ویروس های جهش یافته را دارند و در صورت بروز جهش هایی نگران کننده تر هم، قابل به روز رسانی هستند.

این در حالی است که توالی ژنوم ویروس جهش یافته در انگلیس به تازگی استخراج شده و آن گونه که انگلیسی ها اطلاع رسانی کرده اند، مطالعات درباره ویروس جهش یافته در آفریقای جنوبی هم در آغاز راه است. آغاز راهی که موجب شده پروازهای بسیاری از کشورها از/به انگلیس و آفریقای جنوبی قطع شود؛ تصمیمی مشابه هفته های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در جهان و پیش از آنکه وضعیت پاندمیک (دنیاگیری) کووید۱۹ اعلام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا