چهره هاسلبریتی خارجی

جنجال جدید کیم کارداشیان؛ تولید لباس زیر زنانه به نام «کیمونو»

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

کیم کارداشیان، ستاره ۳۸ ساله برنامه‌های تلویزیونی و همسر کانیه وست، به تازگی خط تولید  لباس زیر زنانه‌ای به نام «کیمونو» را به راه انداخته که سروصدای زیادی به پا کرده است.

او هفته گذشته خط تولید این لباس زنانه را به نام «Kimono Solutionwear» راه‌اندازی کرد اما به محض راه‌اندازی این خط تولید، بسیاری از کارشناسان و منتقدان ژاپنی در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی اعلام کردند که این ستاره پرنفوذ برنامه‌های تلویزیونی و لوازم آرایشی،‌ یک نام بسیار قدیمی متعلق به تمدن کهن ژاپن و اسمی کاملا نامناسب را برای این نوع لباس انتخاب کرده است. آنها گفتند این حرکت کارداشیان توهین به لباس ملی مردم ژاپن است که قرن‌ها با همین نام بر تن مردم این کشور بوده است.

وزیر تجارت ژاپن خطاب به کارداشیان اعلام کرد: «کیمونو لباس ملی زنان ژاپنی است نه یک نام تجاری متعلق به کیم کارداشیان. به ملت ژاپن احترام بگذار و نام محصولت را عوض کن.»

دایساکو کادوکاوا، شهردار کیوتو هم این حرکت کارداشیان را توهین به دستاوردهای ملی و تمدن ژاپن اعلام کرد. او اعلام کرد: «کیمونو یک لباس سنتی و قدیمی ژاپنی است که طی قرن‌ها توسط مردم ما و امپراطوران ژاپن ترویج و حفاظت شده است. این لباس نشانگر فرهنگ غنی ماست و بیانگر احساسات، زیبایی، ظرافت، روحیه و ارزش‌های ژاپن است.»

او در انتهای نوشته خود کیم کارداشیان را به بازدید از شهر کیوتو دعوت کرد و ثبت این نام در یونسکو به عنوان لباس ملی ژاپن را به کارداشیان یادآور شد.

کیم کارداشیان تا دوشنبه گذشته در برابر این انتقادها و مخالفت‌ها، مقاومت کرد اما نهایتا در حساب توییتری خود نوشت: «پس از مدت‌ها تفکر و دقت در انتخاب اسم، خط تولید یک لباس زیر زنانه جدید را به نام «کیمونو» راه‌اندازی شد که پس از مخالفت‌های گوناگون با این اسم و با احترام به فرهنگ غنی مردم ژاپن، ‌برای تغییر اسم این محصول اقدام خواهیم کرد. من همیشه به حرف دیگران گوش می‌کنم و به همین دلیل دائم در حال رشد هستم. به دیدگاه‌های مختلف احترام می‌گذارم و برای آنها ارزش قائلم. انتخاب این نام برای محصول جدید ما صرفا از سر احترام بود نه چیز دیگر. به دلیل جلوگیری از رشد سوءتفاهم‌ها و نشان دادن احترامی که برای مردم ژاپن قائلم به زودی برای Solutionwear نام دیگری انتخاب خواهم کرد و به اطلاع مردم خواهم رساند. از درک و حمایت همیشگی شما متشکرم.»

منابع: آسوشیتدپرس،  Pagesix

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا