سینماسینمای‌جهان

جهش دستمزد بازیگران اونجرز

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر : همین چند سال پیش بود که رسیدن فروش فیلم‌های ابرقهرمانی به ۵۰۰ میلیون دلار باعث جشن گرفتن کمپانی سازنده می‌شد اما با بالا رفتن فروش آنها و سود بیشتر شرکت‌ها، پرداخت پاداش به بازیگران و درآمد هم افزایش پیدا کرده است. با بالاتر رفتن فروش فیلم‌ها و عبور آنها از  مرز ۷۰۰ میلیون دلار، دستمزد بازیگران باز هم افزایش داشت.

پس از ساخت ۲۲ فیلم ابرقهرمانی طی تقریبا یک دهه، با ساخت و اکران «اونجرز: آخر بازی» شاهد آخرین فیلم از این سری بودیم، اما آیا ستاره‌های حاضر در این مجموعه باز هم به دستمزدهای معمولی خود بازمی‌گردند؟

بیایید نگاهی به سرنوشت بیوه سیاه (اسکارلت جوهانسون) بیندازیم. داستان او و این مجموعه کماکان ادامه خواهد داشت و او در سال ۲۰۲۰ به تنهایی یک فیلم دیگر از این مجموعه را بازی می‌کند، البته این بار دستمزدش ۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

یک نگاه کوچک به رشد دستمزد تور (کریس همسورث) همبد نیست. او در سال ۲۰۱۰ با کمپانی مارول قراردادی برای حضور در ۵ فیلم این شرکت امضا کرد. دستمزدش برای هر فیلم ۱۵ میلیون دلار بود، اما با مذاکره مجدد در سال ۲۰۱۷ برای دو فیلم آخر این مجموعه، دستمزد خود را برای حضور در هر فیلم به ۲۰ میلیون دلار رساند.

کاپیتان امریکا (کریس اوانز) هم برای حضور در ۵ فیلم قرارداد داشت با مذاکره مجدد با کمپانی مارول دستمزد خود را از هر فیلم ۱۵ میلیون دلار به ۲۰ میلیون دلار برای هر فیلم رساند.

در همین حال رابرت داونی جونیور که از سال ۲۰۰۸ با حضور در «مرد آهنین» تبدیل چهره اصلی این فیلم‌ها شد،‌ با قراردادی منحصر به فرد در طول سال دستمزدهای عجیب و غریبی دریافت کرد. او از فروش نهایی این فیلم‌ها هم سهم می‌گیرد و درآمد خواهد داشت. این بازیگر از «جنگ ابدیت» که در سال ۲۰۱۸ اکران شد و حدود ۲ میلیارد دلار فروش داشت حداقل ۷۵ میلیون دلار درآمد داشته است. او در سال ۲۰۱۷ برای بازی فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» که کلا ۳ روز کار برد، ۵ میلیون دلار دستمزد گرفت.

کمپانی دیزنی قرار است برای رقابت با شبکه نتفلکیس،‌ به زودی یک سرویس تماشای فیلم آنلاین راه‌اندازی کند و به همین منظور دست به مذاکره با الیزابت اولسن (اسکارلت جادوگر)، آنتونی مک‌کی (فالکون) و جرمی رنر (چشم شاهین) زده است. این کمپانی برای از دست ندادن بازار فیلم‌های ابرقهرمانی قصد تولید حدود ۶ تا ۸ فیلم دیگر براساس این قصه‌ها دارد. این قراردادها برای لغو ساخته‌های شرکت مارول نیست بلکه ممکن است برای ساخت فیلم‌هایی موازی با فیلم‌های ابرقهرمانی این شرکت امضا شوند.

براساس اعلام منابع مختلف، بندیکت کامبربچ (دکتر استرنج) و چدویک بوزمن (پلنگ سیاه) هم جزو دیگر بازیگرانی هستند که مد نظر این کمپانی برای عقد قرارداد جهت حضور در ادامه مجموعه فیلم‌های ابرقهرمانی قرار دارند.

منبع: هالیوودریپورتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا