چهره هاسلبریتی خارجی

جیمز پترسون پردرآمدترین نویسنده سال ۲۰۱۸ کیست؟ + فهرست پردرآمدترین نویسنده ها

مجله اینترنتی کولاک: بهار پیش مایکل وولف گفت روزی چشمانم را می‌بندم و می‌گویم: «ممنون دونالد ترامپ». به نظر می‌رسد این زمان اکنون فرا رسیده باشد چرا که این نویسنده به لطف نوشتن کتابی علیه ترامپ با عنوان «آتش و خشم» وارد فهرست پرفروش‌ترین نویسندگان سال ۲۰۱۸ شد.

جیمز پترسون
جیمز پترسون

پس از آن که گاردین نقل قول‌هایی از کتاب «آتش و خشم» وولف را منتشر کرد، مقامات دولت ترامپ بلافاصله با ارسال نامه‌ای توهین‌آمیز برای نویسنده و ناشرش «هنری هالت» این کتاب را فاقد اعتبار خواندند و خواستار توقف انتشار آن شدند و ترامپ هم بلافاصله در توییتر به نویسنده حمله کرد و او را یک بازنده تمام عیار خواند که از خودش قصه درمی‌آورد.

اما فارغ از تمام این حملات، کتاب منتشر و با اقبال مخاطبان روبه‌رو شد و با فروشی ۱.۷ میلیون نسخه‌ای در راس کتاب‌های پرفروش با جلد سخت، ای بوک و کتاب شنیداری  آمریکا قرار گرفت و در دنیا نیز با استقبال کم‌نظیری مواجه شد.

به لطف کتاب «آتش و خشم»- و البته واکنش ترامپ- وولف از  ژوئن ۲۰۱۷ تا آغاز ژوئن ۲۰۱۸ درآمدی ۱۳ میلیون دلاری کسب کرد و جایگاه هفتم را در میان پردرآمدترین نویسندگان سال کسب کرد. وی اولین نویسنده تازه‌وارد و در عین حال نویسنده اثری غیرداستانی بود که وارد این فهرست شد. او در عین حال یک قرارداد بزرگ هفت رقمی برای نوشتن ادامه‌ای بر این کتاب امضا کرده و قرار است از آن فیلم سینمایی و تلویزیونی هم ساخته شود. یک سریال نیز از همین کتاب در دست تولید قرار گرفته است.

در مجموع ۱۱ نویسنده پردرآمد این فهرست ۲۴.۵ میلیون نسخه از کتاب چاپی خود را در آمریکا در دوره تعیین شده به فروش رسانده‌اند و درآمدی ۲۸۳ میلیون دلاری کسب کرده‌اند.

طبق معمول جیمز پترسون در صدر فهرست جای دارد که درآمدی ۸۶ میلیون دلاری از این مجموعه را از آن خود کرده است. او به تنهایی ۴.۸ میلیون نسخه کتاب چاپی در آمریکا به فروش رسانده است .

پترسون به مدد کتاب «پرزیدنت گم شده» می‌تواند به حضور در این فهرست در سال آینده نیز امیدوار باشد چرا که این کتاب درست در زمانی منتشر شد که دوره یک ساله محاسبه پردرآمدترین‌ها برای امسال به پایان می‌رسید. این تریلر سیاسی که با همکاری بیل کلینتون نوشت شده بیش از ۶۶۰ هزار نسخه از زمان انتشارش در ماه ژوئن فروش کرده است.

این دهمین باری است که پترسون در راس فهرستی قرار می‌گیرد که دو دهه از عمر تهیه آن می‌گذرد. راز پترسون در این موفقیتش تداوم و اصرار او در نویسندگی است. در حالی که ۳۱ ناشر کتاب نخست او را نپذیرفتند و از انتشار آن سر باز زدند، او از تسلیم شدن سر باز زد. وی سال پیش در این باره گفته بود: «وقتی چیزی در وجودت می‌گوید بله، نباید بگویی نه».

درآمد نویسندگان این فهرست از یکم ژوئن ۲۰۱۷ تا یکم ژوئن ۲۰۱۸ را دربرمی‌گیرد. در محاسبه میزان درآمدها، مالیات‌، دستمزد کارگزاران و مدیران و حقوق‌دان‌ها محاسبه نشده است. این ارقام برمبنای میزان فروش کتاب ارایه شده در بوک اسکن آمریکا و باکس آفیس موجو و مصاحبه با چهره‌های درونی صنعت نشر کتاب و گاه خود نویسندگان کسب شده است.

فهرست پردرآمدترین نویسندگان چنین است:

۱. جیمز پترسون با درآمد ۸۶ میلیون دلاری

۲. جی کی رولینگ با درآمد ۵۴ میلیون دلاری

۳. استیون کینگ با درآمد ۲۷ میلیون دلاری

۴. جان گریشام با درآمد ۲۱ میلیون دلاری

۵. جف کینی با درآمد ۱۸.۵ میلیون دلاری

۵. دن براون با درآمد ۱۸.۵ میلیون دلاری

۷. مایکل وولف با درآمد ۱۳ میلیون دلاری

۸. دانیل استیل با درآمد ۱۲ میلیون دلاری

۸. نورا رابرتز با درآمد ۱۲ میلیون دلاری

۱۰. ریک ریوردان با درآمد ۱۰.۵ میلیون دلاری

۱۰. ای. ال. جیمز با درآمد ۱۰.۵ میلیون دلاری

 

بیوگرافی جیمز پترسون

جیمز پترسون متولد ۲۲ مارس ۱۹۴۷ یک نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. او بیشتر به خاطر نوشتن رمان‌های تخیلی اش در مورد الکس کراس شناخته شده‌است. در سال ۲۰۱۶ میلادی فوربز او را پردرآمدترین نویسنده سال معرفی کرد. دارایی او در ول دههٔ اخیر حدود ۷۰۰ میلیون دلار آمریکا تخمین زده شده‌ است.

جیمز در ۲۲ مارچ سال ۱۹۴۷ میلادی در نیوبورگ، نیویورک به دنیا آمد. مادرش ایزابل موریس و پدرش چارلز پترسون بود. او کارشناسی هنر در زبان انگلیسی را از کالج منهتن و مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه وندربیلت اخذ کرد.

پترسون کاتولیک است و به همراه همسرش سوزان در پام بیچ، فلوریدا زندگی می‌کند. آن‌ها یک پسر به نام جک دارند که در سال ۱۹۹۸ میلادی متولد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا