چهره هاسلبریتی ایرانی

حسین وفایی قهرمان اسنوکر ایران کیست؟+ بیوگرافی و عکس

مجله اینترنتی کولاک: آنها که به صورت جدی اخبار مربوط به اسنوکر و مسابقات آن را پیگیری می کنند، حتما نام «حسین وفایی» را شنیده اند. قهرمان اسنوکر ایران که در مسابقات بین المللی هم صاحب عناوین و پیروز های بزرگی است.

 

حسین وفایی در سال‌های اخیر در میان حرفه‌ای‌ های جهان حضور داشته و بعضا با شکست دادن نفرات برتر رنکینگ نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است.

این قهرمان ایرانی در مسابقات آزاد ولز دست به کار بزرگی زد. در جریان این رقابت‌ها که با صعود اسنوکرباز ایرانی به نیمه نهایی همراه بود، وفایی توانست مارک سلبی، نفر اول رنکینگ اسنوکر جهان را در یک رقابت دیدنی از پیش رو بردارد؛ بردی که احتمالا باعث صعود چشمگیر او در رنکینگ برترین اسنوکربازان جهان خواهد شد.

 

بیوگرافی حسین وفایی

حسین وفایی ایوری متولد سال ۱۳۷۳ در آبادان است. او با قهرمانی در رقابت‌های اسنوکر آماتوری جهان در سال ۲۰۱۱ توانست به عنوان اولین ایرانی در تاریخ ورزش اسنوکر، جواز حضور در رقابت‌های اسنوکر حرفه‌ای جهان را کسب کند.

از دیگر افتخارات وی می‌توان به حضور همراه با تیم ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰در رشته اسنوکر و همچنین کسب عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی در رقابتهای قهرمانی زیر ۲۱ سال اسنوکر آسیا در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اشاره کرد.

او در سال ۲۰۱۵ کوشید تا با حضور در رقابتهای مقدماتی انگلستان جواز حضور در رقابت اصلی را داشته باشد ولی بدلیل عدم صدور روادید از سوی دولت انگلستان از این مهم جا ماند.

او در مسابقات اوپن چین (۲۰۱۷) با پشت سر گذاشتن جو پری، بن وولاستن و روری مک‌لاود به یک‌چهارم‌نهایی راه یافت و سپس با پیروزی غیرمنتظره (۳–۵) مقابل جاد ترامپ [نفر سوم در رتبه بندی جهانی] (فوریه ۲۰۱۸) نخستین اسنوکرباز ایرانی شد که به نیمه‌نهایی یک تورنمنت حرفه‌ای معتبر اسنوکر راه یافته است. وفایی در نیمه‌نهایی با نتیجهٔ (۱–۶) مغلوب مارک ویلیامز شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

 

جدیدترین مصاحبه حسین وفایی

 

همه بزرگان بودند؛ اعتماد به نفسم برگشت

مسابقات آزاد ولز یکی از رقابت‌های رنکینگ سالیانه تور حرفه‌ای‌ها بود که تمام بزرگان اسنوکر دنیا از جمله رونی سالیوان، مارک سلبی، جاد ترامپ و… در آنجا حضور داشتند. خیلی خوشحالم که توانستم برای دومین بار به نیمه نهایی راه پیدا کنم و با این کار مردم هم خوشحال شدند. برای دومین بار در طول دوران حرفه ای وارد نیمه نهایی شدم و این باعث شد تا بار دیگر اعتماد به نفسم را به دست آورم.

ثابت کردم می توانم قهرمان آینده جهان باشم

با این نتیجه ای که گرفتم، قطعا در مسابقات بعدی هم اعتماد به نفس بیشتری دارم و می توانم سطح بالای اسنوکر ایران را نشان دهم. از همه مهمتر بازی مرحله یک هشتم بود که مقابل مارک سلبی، نفر اول جهان بود. همه به من می گفتند این یک تست بزرگ برای سنجیدن بازی من است. من می‌خواستم به خودم ثابت کنم که در آینده می توانم قهرمان جهان شوم. فقط در ذهنم این بود که این بازی بزرگ را برنده باشم و خدا را شکر که توانستم سلبی را شکست دهم و وارد ۸ نفر شوم. در این تورنمنت بهترین بازی ام مقابل مارک سلبی بود.

منتظر بودم «سلبی» را گیر بندازم و انتقام بگیرم

من قبلا با مارک سلبی بازی کرده بودم. او در چین با اینکه بازی‌مان خیلی نزدیک بود، توانست مرا شکست دهد. از همان موقع که بدشانسی آوردم، منتظر بودم که یک بار دیگر با سلبی بازی کنم. این بار خدا را شکر در کاردیف گیرش آوردم و شکستش دادم. او بعد از باخت خیلی عصبانی بود و می گفت نباید در این مرحله شکست می خورد. مسابقه ما ۴، ۵ ساعتی طول کشید. در فریم آخر هم من خیلی عقب بودم؛ اما سلبی یک اشتباه کرد و من توانستم میز را جمع کنم و برنده باشم. هر دوی ما در طول مسابقه به هم احترام گذاشتیم. می توانم بگویم بدون ریسک و دفاعی بازی می‌کردیم.

۱۰، ۱۲ پله در رنکینگ صعود می‌کنم

از مردم ایران تشکر می کنم که در این مدت حمایت ویژه ای از من در فضای مجازی داشتند. شاید دیدن بازی های من خیلی راحت نبود؛ اما مردم به سختی هم شده بازی ها را می دیدند و به من انرژی می دادند. امیدوارم در آینده بتوانم مردم را خوشحال کنم و به رده های بالاتری برسم. با این نتیجه ای که گرفتم فکر می کنم حداقل ۱۰، ۱۲ رتبه در رنکینگ جهانی صعود داشته باشم و جزو ۳۰ نفر برتر قرار بگیرم. دیگر چیزی تا ۱۶ نفر برتر دنیا باقی نمانده که دارای امتیازات ویژه ای هستند. امیدوارم در آینده با قرار گرفتن بین برترین های جهان پرچم ایران را بالا ببرم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا