سینماسینمای‌جهان

حضور پرنس چارلز در استودیوی تولید جیمز باند

حواشی تولید بیست و پنجمین فیلم جیمز باند تمامی ندارد

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

براساس گزارش‌ها آخرین فیلم جیمز باند بدون مشکل در حال تولید است اما هم خود فیلم و هم بازیگر اصلی این فیلم طی چند وقت اخیر مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. با این حال عوامل تولید فیلم بیست وپنجم جیمز باند به همراه دانیل کریگ و کری جوجی فوکوناگا، کارگردان این فیلم، در یک روز آفتابی در لندن مشغول کار بودند که اتفاق عجیبی رخ داد. پرنس چارلز با ورود به استودیو پاین‌وود در لندن، سری هم به صحنه فیلمبرداری بیست و پنجمین فیلم از سری جیمز باند زد.

دانیل کریگ با کت و شلوار کلاسیک انگلیسی طوسی رنگ، کراوات آبی و ساعت امگا به دست با پرنس چارلز در سرصحنه فیلمبرداری جیمز باند ملاقات کرد. البته بدون اسلحه کمری walther ppk معروف ۹ میلیمتری خود. یک ملاقات سلطنتی اما پیش‌بینی‌نشده. طبق معمول چندین اتومبیل آستون مارتین هم در محل فیلمبرداری پارک شده بودند، از جمله DB 5 رویایی این کارخانه اتومبیل‌سازی.

البته براساس گزارش‌ها در این فیلم شاهد رونمایی از جدیدترین محصول آستون مارتین نیز خواهیم بود. اتومبیل بسیار زیبای AM-RB 003 Genf.

Aston Martin AM RB 003 Genf

این بازیگر ۵۱ ساله در حال فیلمبرداری حدود یک سوم باقیمانده از فیلم جیمز باند بود که پرنس چارلز به عنوان مهمان وارد استودیوی فیلمبرداری شد. کریگ هنگام ملاقات با پرنس چارلز لبخندزنان با او صحبت کرد بدون این که مصدومیت بر حرکات یا چهره‌اش تاثیری گذاشته باشد.

طی هفته‌های اخیر وقوع یک انفجار در محل تولید فیلم، باعث مجروح شدن یکی از عوامل تولید شد. همین امر باعث شد پرنس چارلز به شوخی از دانیل کریگ بپرسد: «امروز اتفاق جدیدی نیفتاده؟»

کریک پس از حادثه‌ای که رخ داد سرحال به لندن بازگشته و مشغول فیلمبرداری این فیلم در محله‌های مختلف این شهر است. باوجود وقایع رخ داده در محل فیلمبرداری و تعویق چندباره تولید این فیلم، هنوز صحبتی درمورد عقب افتادن زمان اکران این فیلم نشده است. قبلا اعلام شده بود بیست و پنجمین فیلم جیمز باند که هنوز اسمی برای ان انتخاب نشده، هشتم نوامبر ۲۰۱۹ اکران خواهد شد. البته شایعاتی مبنی بر اینکه این فیلم هشتم آوریل سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد نیز وجود دارد.

اعتراض عوامل تهیه فیلم به تاخیر کارگردان

نشریه «سان» انگلیس گزارش داده بود که بسیاری از عوامل تولید این فیلم ماه گذشته پس از این که کارگردان این فیلم چند ساعت آنها را معطل نگه داشت و با تاخیر به محل تهیه فیلم رسید، به تهیه‌کنندگان معترض شدند. بعدا مشخص شد فوکوناگا به دلیل اینکه سرگرم تهیه یک بازی ویدئویی بوده، با تاخیر به محل فیلمبرداری رسیده است. این قضیه تا مدت‌ها موجب ایجاد اختلاف بین عوامل تهیه این فیلم با تهیه‌کنندگان و کارگردان شده بود.

تاخیر کارگردان سبب شد به آنها اطلاع داده شود که باید روز تعطیل آخر هفته را نیز مشغول کار باشند. همین امر باعث بدخلقی و اعتراض آنها شد و چون «روز پدر» هم شامل تعطیلاتی می‌شد که آنها باید بر سر کار حاضر می‌شدند، بسیاری از عوامل از حضور در محل کار خودداری کردند.

کمپانی MGM که تهیه‌ این فیلم را برعهده دارد در این مورد به هیچ سوالی جواب نداده است. البته فوکوناگا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من هیچ‌وقت به عوامل و بازیگران سختکوشی که در تهیه این فیلم زحمت می‌کشند بی‌احترامی نکرده‌ام و هرگز بی‌احترامی نخواهم کرد. ما همه در این کار با یکدیگر همکاریم و از هم حمایت می‌کنیم.»

نوشته فوکوناگا در اینستاگرام مبنی بر حمایت عوامل تولید فیلم از یکدیگر

 

مصدومیت‌های پی در پی دانیل کریگ

تولید بیست و پنجمین فیلم جیمز باند نیز همچون فیلم‌های قبلی پرحاشیه بوده است. از جراحت‌های متعدد اعضای گروه فیلمبرداری تا زخمی شدن دانیل کریگ. او در فیلم‌های قبلی جیمز باند هم مصدوم شده بود. در سال ۲۰۰۶ و در زمان تهیه فیلم «کازینو رویال» دو دندانش شکست، در سال ۲۰۰۸ و زمانی که فیلم «ذره‌ای آرامش» در حال تولید بود تکه‌ای از انگشتش را از دست داد و در سال ۲۰۱۵ که فیلم «اسپکتر» در حال فیلمبرداری بود زانویش به شدت آسیب دید.

تمرینات ورزشی دانیل کریگ پس از آسیب‌دیدگی

وقتی اولین کارگردان، فیلم را ترک کرد

دنی بویل، کارگردانی که جایزه اسکار را در کارنامه‌اش دارد، در سال ۲۰۱۸ به عنوان کارگردان این فیلم در حال مذاکره با کمپانی تهیه‌کننده جیمز باند بود که ناگهان مذاکره را ترک کرد. او در مصاحبه‌ای دلیل قبول نکردن کارگردانی این فیلم را چنین عنوان کرد: «می‌خواستند در کار من دخالت کنند و کارگردانی فیلمی که حق تاثیرگذاری بر روی برداشت‌هایش را ندارم، کار من نیست.»

دنی بویل و دانیل کریگ

او با اشاره به این که مدت‌ها با کمپانی متروگلدوین‌مایر بر سر نوشتن فیلمنامه‌ این فیلم توسط همکار قدیمی‌اش، جان هاجز مذاکره کرد اما به نتیجه نرسید و به همین دلیل کارگردانی این فیلم را قبول نکرد گفت: «من و هاجز همیشه خیلی خوب کار می‌کردیم و همدیگر را به طور کامل درک می‌کنیم. اما آنها با ما راه نیامدند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مذاکره را تمام کنیم و صحبت بر سر کارگردانی این کار را تمام کردم.»

پوستر بیست و پنجمین فیلم جیمز باند

کار گذاشتن دوربین در سرویس بهداشتی زنانه

حواشی تولید آخرین فیلم جیمز باند محدود به این مسائل نبود. نشریه ایندیپندنت ماه گذشته خبر داد که پیتر هارتلی ۴۹ ساله به اتهام قرار دادن دوربین مخفی درسرویس بهداشتی زنانه مربوط به عوامل تهیه این فیلم در استودیوی پاین‌وود توسط پلیس دستگیر شده ا ست. با این حال روزنامه گاردین خبر داده که هنوز معلوم نیست هارتلی با استودیوی تولید این فیلم ارتباطی داشته یا نه. تحقیقات در این مورد توسط پلیس لندن هنوز ادامه دارد.

البته هنگامی که مشخص شد در محل سرویس بهداشتی زنان دوربین کار گذاشته شده،‌ مسئولان استودیو پاین‌وود به سرعت پلیس را خبر کردند و در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفتند: «ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم و با گزارش به پلیس پیگیر این مسئله خواهیم بود.»

بازیگران:

دانیل کریگ (جیمز باند)، رامی مالک (نقش منفی فیلم را برعهده دارد اما هنوز نامی برایش اعلام نشده)، رالف فاینس (M)، نائومی هریس (ایو مانی‌پنی)، بن ویشاو (Q)، جفری رایت (فیلیکس لیتر)، لئا سدو (دکتر مادلین سوان)، آنا دی‌آرماس (پالوما)، دیوید دنیک (والدو)، روری کینر (بیل تنر)، لاشانا لینچ (نومی).

کارگردان: کری جوجی فوکوناگا.

داستان فیلم:

جیمز باند مدت‌هاست شغل خود به عنوان مامور مخفی را ترک کرده و از یک زندگی آرام در جامائیکا لذت می‌برد اما این آرامش طولی نخواهد کشید زیرا فیلیکس لیتر،‌ دوست قدیمی‌اش در CIA، از او درخواست می‌کند تا به او برای نجات یک یک دانشمند کمک کند.

دانیل کریگ و رامی مالک

ماموریت اما با آنچه به نظر می‌رسد فرق می‌کند. دانشمندی که به نظر می‌رسد ربوده شده یک خائن باتجربه است که سال‌ها به عنوان یک دانشمند فداکار و وفادار کار کرده است. او با خیانت‌هایش کاری می‌کند که جیمز باند به داخل شبکه‌ای جهانی از سلاح‌های ساخته شده توسط تکنولوژی بسیار پیشرفته کشیده شود که انهدام آن سلاح‌ها، از بین بردن دانشمند خائن و محافظانش و نجات خود باند از داخل این همه مخمصه، بسیار سخت‌تر از دیگر فیلم‌هایی باشد که از جیمز باند دیده‌ایم.

صحنه‌ای از بیست و پنجمین فیلم جیمز باند در جامائیکا

قصه که جذاب است. ضمنا این اولین بار است که لئا سدو به عنوان دوست‌دختر باند (Bond Girl) در دو فیلم متوالی از سری جیمز باند بازی می‌کند. پس بهتر است دعا کنیم حواشی تولید این فیلم هرچه زودتر به اتمام برسد و منتظر اکران آن بمانیم.

 

 

 

منبع: usatoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا