کلیپ داغ

حمله میلیون ها ملخ صحرایی به هرمزگان و خطر قحطی+ویدیو

مجله اینترنتی کولاک: انتشار فیلم ها و ویدئوهایی از حمله میلیون ها ملخ صحرایی به هرمزگان باعث واکنش های زیادی در شبکه هاب اجتماعی شد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با جدی توصیف کردن هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به شرق این استان و اخطار سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)؛ خواستار همکاری همه جانبه مسئولان ذی‌ربط و همچنین بهره‌برداران برای بکارگیری همه امکانات شد.

 

حمید دولتی که به همین منظور به تهران سفر کرده بود، عصر شنبه پس از پایان نشست فنی با کارشناسان فائو و دستگاه‌های مسئول کشوری، گفت: وجود اولین دسته ملخ‌های مهاجر صحرایی دریایی چهارم بهمن امسال از بندر نخیلو از توابع بندرلنگه در غرب هرمزگان گزارش شد.

به گفته وی، با بکارگیری۲ فروند هواپیمای سم‌پاش و انواع سم‌پاش‌های انفرادی تا ۱۹ بهمن، چهار هزار و ۱۶۰ هکتار از کانون‌های آلوده این شهرستان از وجود این آفت پاکسازی شد.

با توجه به اعلام مدیریت جهاد کشاورزی بندرلنگه ملخ‌های صحرایی حمله‌ور به مراتع و جنگل‌های این شهرستان، بومی کشور عربستان در نزدیکی دریایی سرخ هستند که امسال به علت نبود بارش و غذای کافی به سایر مناطق مهاجرت کرده‌اند و فائو هشدار مهاجرت آنها را از قبل به برخی کشورها داده بود.

ملخ صحرایی دریایی می‌تواند حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بدون نشستن پرواز کند و اگر سریع با دسته‌های مهاجر آن (هر دسته شامل ۲۵۰ تا ۳۰۰میلیون ملخ) مبارزه نشود تخم‌ریزی کرده و بر تعدادشان افزوده می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت برای مبارزه همه جانبه با ملخ‌های صحرایی اضافه بر بسیج همه امکانات نیازمند تزریق اعتبارات لازم جهت خرید ادوات فیزیکی شامل انواع سم‌پاش، سموم شیمیایی و همچنین هزینه استفاده از هواپیماهای مخصوص است.

وی اظهار کرد: طبق برآوردهای اولیه برای مبارزه با دسته‌های ملخ صحرایی که هر دسته آنها شامل بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون عدد می‌شود در شهرستان‌های سیریک، میناب و جاسک علاوه بر بسیج امکانات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین نیروهای مسلح نیاز به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

حمله ملخ های صحرایی به هرمزگان
حمله ملخ های صحرایی به هرمزگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا