سینماسینمای‌جهان

حواشی اختصاصی از مراسم اسکار ۲۰۱۹

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، اختصاصی مجله کولاک

  1. وقتی «کتاب سبز» جایزه بهترین فیلم را گرفت، اسپایک لی تصمیم داشت سالن مراسم را ترک کند

فیلم اسپایک فیلم تحت عنوان «بلکککلنزمن» یکی از فیلم‌های کاندید شده برای دریافت بهترین فیلم امسال بود که متاسفانه در این ردیف موفق نشد جایزه دریافت کند. طبق گزارش‌ها، هنگامی که نام فیلم «کتاب سبز» برای دریافت جایزه بهترین فیلم اعلام شد، اسپایک لی به نشانه ناراحتی و اعتراض از جایش بلند شد تا سالن تئاتر دالبی را ترک کند. کاملا مشخص بود که از تصمیم هیئت داوران برای انتخاب این فیلم عصبی است، برای حاضرین دستی تکان داد و قصد خروج از سالن را داشت اما به او اجازه خروج ندادند و به جایگاهش هدایتش کردند.

وقتی از اسپایک لی خواسته شد تا نظرش را درمورد فیلم «کتاب سبز» و  برنده شدن جایزه بهترین فیلم بگوید به صراحت و با صدای بلند گفت: «سوال بعدی». پیش‌تر او گفته بود که با همسرش صحبت کرده و تصمیم گرفته‌اند در مورد هیچ فیلمی صحبت نکنند و نظر ندهند.

اما این کارگردان سیاه پوست شب گذشته بالاخره  موفق شد اولین جایزه اسکار خود را دریافت کند. او جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای فیلم «بلکککلنزمن» دریافت کرد. اسپایک لی پیش از این ۵ بار در این مراسم کاندید شده بود.

  1. مادران برنده‌های واقعی مراسم اسکار دیشب بودند

خیلی از برندگان اسکار مراسم دیشب به خاطر آوردند که از ریشه آنها کجا بوده است. برنده جایزه بهترین بازیگر مرد، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل، بهترین طراح لباس،  صدابردار و تدوین‌گر  همگی بعد از دریافت جایزه از مادرانشان تشکر کردند چراکه حقیقتا بدون مادرانشان چه فردی دیگری می‌بودند؟!

رگینا کینگ برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل مادرش را همراه خودش آورده بود. همین طور دو چهره مطرح دیگر برادلی کوپر و مایکل جوردن در کنار مادرانشان در این مراسم حاضر شدند. مادرها شایسته‌ هر گونه تحسینی هستند.

  1. کریس ایوانز برنده عنوان بهترین جنتلمن مراسم دیشب بود

وقتی کریس ایوانز  به رگینا کینگ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل کمک کرد که برای دریافت جایزه روی سِن برود در فضای مجازی و اینترنت غوغا کرد. درواقع این کار او خیلی تحسین برانگیز بود.

  1. جنیفر لوپز در پشت صحنه در حال آماده شدن برای اهدای جایزه بهترین مدیر تولید است.

 

  1. مراسم دیشب بدون حضور مجری، این گونه به پایان رسید

پس از آنه عوامل و سازندگان فیلم «کتاب سبز» جایزه خود را دریافت کردند، جولیا روبرتس که از برندگان پیشین اسکار است روی سن حاضر شد و گفت: «خوب به پایان این مراسم رسیدیم و من تمایل دارم به همه کاندیدها و برندگان مراسم امشب تبریک بگویم. برای مادر برادلی کوپ و بچه‌های من شب خوبی بود. و از اینکه این مراسم را تماشا کردید تشکر می‌کنم.» و این گونه مراسم دیشب پایان یافت.

  1. محبوبیت زوج لیدی گاگا و برادلی کوپر

این زوج هنری در کنار هم کاملا رویایی و موفق عمل کردند. برادلی کوپر کارگردان و بازیگر فیلم «A Star Is Born» آنقدر لیدی گاگا را باور داشت که می‌دانست بازی او در فیلمش معجزه خواهد کرد و این اتفاق افتاد و لیدی گاگا در مرام دیشب پس از دریافت جایزه از این بابت از کوپر بارها و بارها تشکر کرد. کوپر علاوه بر هدایت این پروژه یکی از نویسنده‌های کار هم بود. او در فیلم نقش یک خواننده درمانده به نام جسکون مین را بازی کرده که عاشق کاراکتر گاگا می‌شود. هر دوی آنها بازی بی نظیری ارائه دادند و پشت صحنه روابط پررنگی با هم پیدا کردند.

کوپر حدود ۴ سال است که با یک مدل به نام ایرینا شیک در ارتباط است و این زوج یک دختر دارند. لیدی گاگا هم به تازگی از نامزدش کریستین کارینو که از سال ۲۰۱۷ با او ارتباط داشت جدا شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا