کلیپ داغ

خاطره جالب آریا عظیمی نژاد از کتک کاری شادمهر عقیلی + ویدیو نظر عظیمی نژاد درباره شادمهر

خاطره جالب آریا عظیمی نژاد از کتک کاری شادمهر عقیلی همچنین ویدیو نظر آریاعظیمی نژاد درباره شادمهر عقیلی و دوستی با او به همراه اطلاعات تکمیلی در اینجا. گفتگو سامان احتشامی با آریا عظیمی نژاد و ماجرای رفاقت صمیمی با شادمهر عقیلی خواننده لس آنجلسی را ببینید.

در سال ۱۳۷۶ از هنرستان موسیقی به اتفاق یک گروه به واحد موسیقی صداوسیما رفت. فؤاد حجازی هم جزو آن گروه بود. در همان‌جا بود که با خشایار اعتمادی و علیرضا عصار آشنا شد. اولین آلبوم بدون کلام او به نام «بهار من» که تنظیمی جدید از قطعات قدیمی بود مورد استقبال قرار گرفت و هم‌زمان همکاری خود را با صداوسیما آغاز کرد.

تب شادمهر به مرور بالا گرفت و انتشار آلبوم «دهاتی» آغازگر موجی بود که همه موسیقی پاپ بعد از انقلاب را تحت تأثیر قرار داد. این آلبوم همچنان رکورد فروش آلبوم موسیقی را با بیش از دو و نیم میلیون نسخه فروش در اختیار دارد.

آریا عظیمی نژاد بعد از انتشار چند آلبوم موفق و انتشار قطعاتی چون «گل یاس» توانست نگاه تندروهای مذهبی را هم به سمت آثارش جلب کند. آخرین فعالیت رسمی شادمهر در ایران حضور در فیلم سینمایی «پر پرواز» بود. نقش خواننده‌ای که مجوز انتشار آثارش صادر نمی‌شود و قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد. سرانجام شادمهر در سال ۱۳۸۰ قبل از اکران فیلم شب برهنه ایران را ترک کرد و فعالیت‌هایش را در کانادا و سپس آمریکا ادامه داد.

او در سال ۱۳۷۲ در رشتهٔ موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شد و نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی و مصطفی کمال پورتراب به فراگیری دانش موسیقی پرداخت. کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را از سال دوّم دانشگاه با موسیقی تئاتر آغاز کرد و در مدتی کوتاه توانست در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد. این عوامل سبب ورود او به سینما و تلویزیون گردید.

عظیمی‌نژاد با ساخت موسیقی فیلم «میم مثل مادر» در سینما و «او یک فرشته بود» در تلویزیون توانست خود را به‌عنوان یکی از بهترین آهنگ‌سازان کشور بشناساند و نامزدی جایزهٔ بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزهٔ خانه سینما را برای آهنگ‌سازی فیلم‌هایی چون «میم مثل مادر»، «طلا و مس» و «فرزند خاک» به دست آورد.

عظیمی‌نژاد در سال ۲۰۰۴ میلادی توانست مقام دوّم را در جشنوارهٔ بین‌المللی موسیقی Langollen بریتانیا را در رشتهٔ موسیقی فولکلوریک بین‌المللی با تکنوازی سه‌تار به‌دست‌آورد. آشنائی آریا با جاسلین پوک آهنگ‌ساز نام‌دار بریتانیائی سبب همکاری وی با این آهنگ‌ساز اهل بریتانیا در چندین پروژهٔ موسیقی فیلم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا