چهره هاسلبریتی ایرانی

خنده های زیبای هانیه توسلی ، بازیگر محبوب + عکس

در این پست، عکس جدیدی از خنده های زیبای بازیگر محبوب هانیه توسلی را خواهیم دید! با ما همراه باشید. هانیه توسلی ، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۵۸ شمسی در شهر همدان می باشد. او دیپلم علوم تجربی دارد و دانش‌ آموخته ی کارشناسی نمایشنامه‌ نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.

خنده های زیبای هانیه توسلی

از نخستین کارهای هانیه توسلی در سینما حضور همچون سیاهی‌ لشکر در فیلم سینمایی ” سگ‌ کشی ” به کارگردانی بهرام بیضایی بود. ” سگ‌ کشی یک فیلم سینمایی تریلر جنایی با مایه‌ های نئو-نوآر به کارگردانی بهرام بیضایی و محصول سال های ۱۳۷۸ شمسی و ۱۳۷۹ شمسی است که در سال ۱۳۸۰ شمسی در سینماهای ایران به نمایش درآمد و پرفروش‌ ترین فیلم سال شد!

جالب است بدانید توسلی با فاصله ی یک یا دو سال، تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم سینمایی ” شب‌ های روشن از هفتمین جشن خانه سینما در ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۸۲ شمسی را دریافت کرد! ” شب‌ های روشن “ فیلمی‌ است به‌ کارگردانی فرزاد موتمن که فیلمنامه‌ ی آن را سعید عقیقی نوشته‌ است. فیلم‌ نامه‌ ی این اثر برداشتی آزاد از داستان ” شب‌ های روشن ” اثر داستایوفسکی می باشد.

توسلی همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۱ شمسی، برای بازی در فیلم سینمایی ” دهلیز ” برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد! ” دهلیز  “ فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی و به تهیه کنندگی سید محمود وی است و نخستین فیلم بلند سینمایی او به‌ شمار می‌ آید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا