سلامت

خوردن کرفس چه عوارضی برای انسان به همراه دارد؟

کرفس به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید و پلی فنول و ویتامین هایی مانند ویتامین K، ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، سدیم، مس، منیزیم، آهن، روی، فولات و ویتامین B6 و فیبر شناخته می شود.

نوشیدن روزانه آب کرفس به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی سلول های پوست  را هیدراته کرده و در نتیجه پوست نرم و درخشان می شود. همچنین این سبزی به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در آن به پاک سازی سلول های مرده پوست کمک کرده و به عنوان یک بایه بردار طبیعی پوست صورت و بدن عمل می کند.

کرفس یکی از سبزیجات بسیار کم کالری است و می تواند به عنوان یک چربی سوز قوی عمل کند و با کاهش اشتها باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

کرفس با توجه به خواص و فواید زیادی که دارد اگر بی رویه مصرف شود زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری‌ های خطرناک در بدن خواهد شد. استفاده از رژیم‌ های غلط این سبزی، عوارضی مانند: گود رفتن زیر چشم ها، لاغر شدن صورت، بالا رفتن چربی خون، عصبی شدن، زود رنج شدن، کم شدن آب زیر پوست را در پی دارد.

استفاده روزانه از آب کرفس به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی‌ شود چرا که کرفس از سبزی‌ هایی است که (اگزالات) فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن، به خصوص در افرادی که کلیه و مثانه سنگ ساز دارند، می‌ تواند باعث به وجود آمدن یا بزرگ‌ تر شدن سنگ‌ های اگزالاته شود.

دریافت بیش از اندازه اگزالات عاملی مهم در از بین رفتن عناصر ۲ ظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز بوده که برای بدن بسیار ضروری هستند و کمبود آن‌ ها نیز بسیار خطرناک است. افرادی که مبتلا به صرع هستند نباید این سبزی را مصرف کنند. افرادی که دچار اسهال هستند باید از خوردن کرفس خودداری کنند. مصرف کرفس و تخم کرفس برای زنان باردار نیز توصیه نشده است و موجب سقط جنین خواهد شد. حتی ممکن است منجر به صرع کودک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا