سلامت

داروهای خانگی برای درمان خارش واژن

خارش واژن می تواند نشانه ای از عفونت و یا برخی از شرایط باشد.خارش می تواند به دلیل عفونت مخمر ، واژینوز باکتریایی ، عفونت مقاربتی باشد.

بسیاری از داروهای خانگی برای خارش واژن وجود دارد که می بایست بر اساس علت خارش آن درمان را انتخاب کنید. مثلا اگر خارش در داخل واژن است می تواند عفونت مخمر باشد. اگر خارش روی پوست باد می تواند ناشی از اگزما یا بیماری پوستی باشد.

درمان خارش واژن با جوش شیرین

حمام جوش شیرین می تواند عفونت های مخمر و خارش پوستی را درمان می کند. جوش شیرین دارای اثرات ضد قارچی است و باعث کشته شدن سلولهای کاندیدا می شود.

درمان خارش واژن با ماست یونانی

ماست یونانی یکی از درمان های خانگی معمول برای درمان عفونت های مخمر است. ماست پروبیوتیک باعث رشد باکتری های خوب در واژن می شود. این باکتری های خوب باعث می شود که مخمر ها را از بین می برند و واژن شما را سالم نگه می داند.

درمان ناراحتی واژن با سرکه سیب

اضافه کردن سرکه سیب به حمام می تواند عفونت مخمر را درمان کند و همچنین برای تسکین خارش پوست بسیار مفید است.

درمان خارش واژن با کرم ضد قارچ

عفونت مخمر باعث ناراحتی و خارش می شود. بسیاری از کرم های ضد قارچ وجود دارند که می توانند باعث تسکین شوند. این کرم ها مخمر را از بین می برند و باعث تسکین خارش می شوند.

درمان ناراحتی واژن با غذاهای پروبیوتیک

خوردن مواد غذایی حاوی پروبیوتیک می تواند باعث رشد باکتری های سالم در واژن و روده شود و برای واژن و سلامت روده بسیار مهم است.غذاهای حاوی پروبیوتیک شامل ماست ، کیچی ، کلم ترش ، میسو می باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا