اخبار داغسلامت

داروی درمان بیماری زیکا که در درمان کرونا موثر است، چیست؟ + داروی Bemcentinib

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره داروی Bemcentinib ، داروی درمان بیماری زیکا که در درمان کرونا موثر است، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ در سراسر جهان و مبتلا شدن افراد زیادی به این بیماری، محققان به دنبال بررسی روش ‌های درمانی متفاوت برای درمان کرونا هستند!

گروهی از پژوهشگران نروژی در حال توسعه دارویی ضد ویروس برای درمان بیماری کووید ۱۹ هستند که برای درمان بیماری ‌های زیکا و ابولا موثر واقع شده است. در حال حاضر، بیماران مبتلا به کرونا در بریتانیا از داروی مذکور استفاده می ‌کنند!

این دارو که داروی Bemcentinib نام دارد و محصول شرکت داروسازی نروژی BerGenBio است، فاز دوم کارآزمایی بالینی را سپری می ‌کند. محققان نروژی ادعا می‌ کنند که این دارو می ‌تواند بیماری کرونا را تا حدودی بهبود ببخشد. پژوهشگران نروژی قصد دارند به منظور بررسی تاثیر این دارو بر بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مطالعه جدیدی انجام دهند.

محققان نروژی برای نیل به ایت هدف، از ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا خواستند داروی Bemcentinib را مصرف کنند. گروه کنترل این مطالعه نیز شامل ۶۰ بیمار دیگر می ‌شود که با روش درمانی فعلی تحت درمان قرار می ‌گیرند. افراد شرکت کننده باید روزانه یک بار داروی Bemcentinib را به شکل قرص مصرف کنند. نتایج مطالعات گذشته نشان داده است که این دارو نقش مهمی در درمان سرطان‌ ها و بیماری‌ های زیکا و ابولا داشته است. محققان احتمال می‌ دهند که داروی Bemcentinib مانع ورود ویروس کرونا به سلول‌ ها شود و به بهبود سلامت افراد مبتلا به کرونا کمک کند.

در انتها درباره بیماری زیکا بد نیست بدانید ویروس زیکا نام یک ویروس است که از پشه به انسان منتقل می ‌شود! ابتلا به این ویروس بیشتر در نقاطی از آفریقا و آسیای جنوب شرقی دیده شده ‌است.

بیماری زیکا توسط پشه ‌های آئدس (Aedes) فعال در روز، مانند A. ae Egypti و A. albopictus منتشر می‌ شود. ویروس زیکا به ویروس ‌های دنگی، تب زرد، آنسفالیت ژاپنی و ویروس غربی نیل مربوط است. از سال ۲۰۰۷ میلادی تا ۲۰۱۶ میلادی، ویروس به سمت شرق، در سراسر اقیانوس آرام و ایالات متحده آمریکا گسترش یافت و منجر به همه گیری در سال های ۲۰۱۵ میلادی و همچنین ۲۰۱۶ میلادی شد.

در ایران از سال ۱۳۹۰ شمسی نظام مراقبت فعالی برای کنترل حشره ناقل این بیماری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه ‌اندازی شده‌ است و رد پای پشه زیکا به صورت کاملا جدی رصد می ‌شود. در طول این مدت تنها یک مورد در سال ۱۳۹۳ شمسی در مناطق بسیار کوچکی در ایران، این حشره شناسایی شده است که بلافاصله اقدام ‌های لازم برای کنترل این عامل توسط مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است و مورد دیگری در باره این بیماری و پشه ناقل آن گزارش نشده است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا