سینماسینمای‌جهان

داستان فیلم «مردان سیاهپوش: بین‌المللی» چیست؟

معرفی فیلم‌های روی اکران هالیوود

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

این فیلم ۱۱۰ میلیون دلاری اسم جالبی دارد: Men in Black: International. تاکنون ۱۰۲ میلیون دلار فروخته. گرچه هنوز سرمایه‌اش را هم برنگردانده اما هفته اول اکران است و شب دراز. همراه با شوخ‌طبعی همیشگی اما تامپسون و جملات گزنده‌اش، لحن لیام نیسون، گیج‌بازی‌های تسا تامپسون و… اما کریس همسورث. آیا واقعاً کسی از کریس همسورث انتظاری دارد؟

بازیگران: کریس همسورث، تسا تامپسون، ربکا فرگوسن، لیام نیسون، اما تامپسون، آناتولی تابمن، اندی بکویث، آنیا سوینسکی، داوینا سیتارام، جس رادومسکا، کیوان نوواک، کمیل نانجیانی، لارنت بورجیوس، نصیر جاما، پنه‌لوپه کاپودیا، رافی اسپال، استفن ویت، ویکتوریا فیت.

کارگردان: اف. گری گری. ژانر: اکشن، علمی تخیلی، کمدی، ماجراجویانه. زمان: ۱۱۴ دقیقه. شروع اکران از ۱۴ ژوئن (جمعه ۲۴ خرداد).

در سال ۱۹۹۷ اولین فیلم از مجموعه «مردان سیاهپوش» در بین موج عظیمی از فیلم‌ها و سریال‌های تخیلی که آن روزها درباره بیگانگان و موجودات فضایی خارج از زمین و کهکشان ساخته می‌شدند، تهیه شد. آن زمان، دوره اوج سریال X-Files و اینترنت Dial Up بود که البته برای آن زمان بسیار هم به روز و شیک بودند اما الان فقط خاطره‌ای قدییمی به حساب می‌آیند همراه با لبخندی از سر تمسخر یا شاید هم تاسف. کسی سروصدای روانی‌کننده مودم‌های Dial Up را به خاطر می‌آورد؟ جیغ ویغ قار قور فیش فیش و … سرعت لاک‌پشتی اینترنت آن زمان را چطور؟ اما هرچه بود با هماهنگی بین ویل اسمیت (مامور J) و تامی‌ لی‌جونز (مامور K) آن فیلم به محبوبیت فوق‌العاده و فروش بالایی دست یافت. آن فیلم کلا ترکیب جالبی از پیر و جوان و سیاه و سفید بود. هیچ‌یک از دنبال‌های آن فیلم، موفقیت فیلم اول را تکرار نکردند.

مردان سیاهپوش (۱۹۹۷)

خلاصه فیلم:

۲۲ سال پس از اولین مامورین مردان سیاهپوش، این بار آنها برای تامین امنیت در سراسر جهان پخش شده‌اند. مامور M (تسا تامپسون) یک مامور تازه‌کار است که به عنوان همکار مامور H (کریس همسورث) به عنوان یکی از پرافتخارترین ماموران سیاهپوش به دفتر لندن منتقل می‌شود. در این هنگام یک بیگانه که به عنوان مهمان ویژه در لندن حضور دارد توسط یک اسلحه بسیار قوی و ناشناخته ترور می‌شود. مامور M و مامور H با واقعیت تلخی مواجه می‌شوند. یک خائن در بین مردان سیاهپوش وجود دارد و این مامور خائن هر کسی می‌تواند باشد. آنها باید تمام توان خود را برای یافتن و نابود کردن او به کار بگیرند. بنابراین قبول می‌کنند که طی ماموریت مهمی سراسر جهان را به دنبال این خائن جستجو کنند تا هم دنیا را نجات دهند، هم سازمان خود را.

این فیلم بسیاری از خاطرات فیلم‌های قبلی این مجموعه را به یاد بیننده می‌آورد. ترور یک عضو عالی‌رتبه سلطنتی از بیگانگان در زمین. باید کریس همسورث و تسا تامپسون را به جای ویل اسممیت و تامی لی‌جونز قبول کنیم. آن دو دیگر واقعا پیر شده‌اند و به خاطره‌ها پیوسته‌اند. بنابراین کمکی از این دو پیرمرد ساخته نیست. آنها به ناچار دست یاری به سمت مامور O (اما تامپسون) و مامور T (لیام نیسون) دراز می‌کنند و از آنها کمک می‌خواهند. شباهت‌هایی که بین صحنه‌هایی فیلمبرداری شده در لندن در این فیلم با فیلم Iron Man‌ می‌بینید بی‌دلیل نیستند. فیلمنامه‌نویس هر دوی آنها آرت مارکوم و مت هالووی هستند؛ عاشق دویدن از این طرف به آن طرف برای به دست آوردن یک تکنولوژی جدید یا موجودی بیگانه. تعجب نکنید. قرار نیست تمام آدم‌های روی زمین به گل و گیاه علاقه‌مند باشند.

Men in Black: International فیلمی است پرستاره که با بودجه‌ای ۱۱۰ میلیون دلاری ساخته شده و فروش آن تاکنون ۱۰۲ میلیون دلار بوده است. در کل فیلمی است که به یک بار دیدن می‌ارزد. شوخ‌طبعی همیشگی اما تامپسون که انگار قرار نیست در هیچ فیلمی از جملات گزنده‌اش استفاده نکند. جملاتی که لیام نیسون با لحن خاص خود بیان می‌کند. گیج‌بازی‌های تسا تامپسون دیدنی است و البته استفاده از کارت معروف «قلعه مستحکم ریزا برای مرگ قطعی». از کریس همسورث هم غیر از این که کریس همسورث باشد انتظار دیگری دارید؟

البته هنوز برای نتیجه‌گیری درمورد این فیلم زود است و باید منتظر پایان فروش آن باشیم و ببینیم در گیشه به چه رقمی دست پیدا خواهد کرد. لطفا برای سر درآوردن از رتبه این فیلم در سایت‌هایی که خوره‌های فیلم در آنها عضویت دارند هم یکی دو هفته دیگر صبر کنید. خیلی ممنون!

منابع: امپایر، گاردین، هالیوودریپورتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا