سلامت

درباره خواص دارویی و درمانی پودر سنجد بیشتر بدانید

مجله اینترنتی کولاک: خواص پودر سنجد به قدری حائز اهمیت است که می توان از آن برای درمان بیماری هایی چون آرتروز، پوکی استخوان و بیماری های مفصلی استفاده کرد. دایره فواید درمانی سنجد پای این میوه طبع گرم را به طب سنتی نیز باز کرده است.

 

درباره خواص دارویی و درمانی پودر سنجد بیشتر بدانید

 

پودر سنجد با جایگاه بالایی که در سلامت و تامین ویتامین دارد، سبب ورود به برنامه غذایی بسیاری از سالمندان شده است. برای مصرف سنجد نوع پودر شده آن  را با شیر استفاده می کنند. البته این موضوع به ذائقه شما بر می گردد.

از خواص دارویی و درمانی پودر سنجد چه می دانید؟

سنجد می تواند مکمل غذایی خوبی باشد و ویتامین های زیادی را در اختیار بدن شما قرار دهد. بیشترین توجه معطوف شده به خواص پودر سنجد مربوط به مشکلات مفصلی است. به همین خاطر این خشکبار درون سبد غذایی گنجانده می شود.

درمان بیماری های کلیوی

از خواص سنجد می توان برای درمان مشکلات مربوط به کلیه یاری جست. همان طور که می دانید مشکلات دفع ادرار در بسیاری از موارد به نقص در کارکرد و فعالیت کلیه بر می گردد. به عنوان مثال قطره قطره شدن ادرار ناشی از عفونت مجاری ادار یا کلیه می باشد و گاهی نیز در پی عملکرد ناصحیح این دستگاه پدید می آید.

درمان عفونت

اگر کلیه یا مجاری ادرار یا دستگاه تنفسی شما دچار عفونت شده باشد، برای درمان آن از فواید پودر سنجد بهره مند شوید. این میوه گران بها در برطرف کردن عفونت نقش مهمی دارد. پودر سنجد در نوع شدید عفونت ریه نیز کارساز است و درمان موثری به حساب می آید.

نقش حفاظتی دارد

با داشتن ویتامین C عملکرد مستقیمی بر روی بالا بردن سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد دستگاه داخلی دارد. به عنوان مثال درصد احتمال به بیماری های شایع و عمومی تا سایر بیماری ها را کاهش خواهد داد.

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان دارد و از این جهت اهمیت زیادی یافته است. ضد سرطان خوبی است و مکمل قوی در درمان سرطان های مختلف می باشد. با این خاصیت بسیاری از سم های داخل بدن را دفع می کند.

پاکسازی روده

از گزینه های قابل توجه برای پاکسازی روده و معده است. برای درمان مشکلات مربوط به روده مورد استفاده قرار می گیرد و از این طریق می توان به یک پاکسازی عمومی در روده و معده دست یافت.

ویتامین K

با وجود ویتامین K یک ماده موثر برای جلوگیری از خونریزی دریافت خواهید کرد. این ویتامین سبب رفع و دفع سموم روده و معده می گردد.

نیرو بخش است

یک ماده نیروی بخش است و سبب ذخیره انرژی در بازوها و ساق های دست می شود.

جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان

سالمندان اغلب دچار آرتروز و پوکی استخوان هستند. بنابراین خواص پودر سنجد می تواند به عنوان یک ماده درمانگر وارد عمل شود. اگر پودر سنجد را نمی توانید به تنهایی میل کنید، آن را با یک لیوان شیر میکس نمایید و حالا نوش جان کنید. این مخلوط سرشار از کلسیم و فیبر است و علاوه بر درمان آرتروز و پوکی استخوان موجب پیشگیری از ترک خوردن و شکستگی استخوان می شود. سالمندان و مادران شیرده بیشترین مصرف کنندگان پودر سنجد هستند.

هسته سنجد نیز برای درمان و ترمیم عضلات و مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد. این هسته را با آسیاب یا غذا ساز خرد نمایید و با شیر میکس کنید تا مواد مغذی آن مورد مصرف بدن قرار گیرد. فراموش نکنید هسته سنجد پودر شده غضروف ساز است و به همین دلیل برای کمر درد، پا درد و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سایر خواص پودر سنجد

  • سبب تقویت حافظه می شود و از آلزایمر پیشگیری می کند. ضمن اینکه درمان موثری برای بهبود آلزایمر می باشد.
  • سردردهای میگرنی را بهبود و تا حدی درمان می کند.
  • بر روی هوش و حافظه نوزادان و کودکان تاثیر گذار است.
  • ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.
  • سبب تقویت و بهبود وضعیت گوارش می شود.
  • سردردهایی با ریشه بلغمی، سوداوی و صفراوی را بهبود می بخشد.
  • تقویت کننده قلب است.
  • التهاب را از بین می برد و برای التهاب کلیه، معده و روده مورد توجه قرار می گیرد.
  • خواص آنتی اکسیدانی آن در نوع خود بسیار شاخص و ممتاز است.
  • مانند خواص آب زرشک برای درمان اسهال به کار می رود. برای بهره مندی از این خواص سنجد باید برگ سنجد را جوشانده و میل نمایید.
  • سرشار از ویتامین C و K است.
  • تب را درمان می کند.
  • ضدنفخ می باشد.
  • معده را تقویت و کالری قابل توجهی را در اختیار بدن می گذارد.
  • نوع پخته شده سنجد را با روغن زیتون میکس و برای ورم مفاصل و مشکلات پوستی از جمله خارش استفاده می کنند.
  • خواص پودر سنجد برای تقویت و رشد مو موثر است.
  • گل درخت سنجد مانند خواص شنگ برای بهبود و التیام زخم ها مرهم بسیار خوبی است.
  • مانند خواص زنیان درمان خوبی برای آرتروز، پوکی استخوان و روماتیسم می باشد.

چگونه از پودر سنجد بهره مند شویم؟

برای بهره مندی از خواص پودر سنجد باید آن را به شکل مناسبی تهیه و مورد استفاده قرار دهید. برای پودر سنجد لازم نیست فقط از قسمت گوشته سنجد استفاده کنید. بلکه باید از تمام قسمت های سنجد بهره مند شوید. سنجد را با پوست و به شکل کامل در آسیاب بریزید. البته از آن جایی که هسته سنجد سفت و محکم بوده و ممکن است به آسیاب آسیب بزند، در صورت نگرانی می توانید از نمونه آماده پودر سنجد استفاده کنید.

در ادامه یک قاشق غذاخوری سرپر پودر سنجد فراهم کرده را در یک لیوان شیر اضافه نمایید. آن گاه یک قاشق غذاخوری عسل را به لیوان شیر بیفزایید. مخلوط آماده شده را هم بزنید و آن را به عنوان یک میان وعده یا غذای اصلی مصرف نمایید.

پس از مصرف ۱۴ روزه مخلوط تهیه شده، اثر مشهودی از بهبود را مشاهده خواهید کرد. ضمن اینکه بعد از ۷۰ الی ۷۲ روز مکمل لازم برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان و بیماری آلزایمر را دریافت خواهید کرد.

/ خاصیت

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا