سلامت

درمان بی میلی جنسی با قرص ویاگرای زنانه + عوارض مصرف دارو

مجله اینترنتی کولاک: ویاگرای زنانه با نام تجاری Addyi برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ هشت سال پس از تولید ویاگرای مردانه برای درمان بی میلی جنسی زنان به تصویب سازمان غذا و داروی آمریکا رسید و به بازار عرضه شد .

برخلاف داروی معرف ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ در مردها , ویاگرای زنانه یا Addyi روی مواد شیمیایی مغز که باعث افزایش لذت جنسی می‌شود تأثیر می گذارد. Addyi ابتدا توسط یک شرکت آلمانی تهیه شد و سازمان غذا و داروی آمریکا به دلیل عوارضی همچون تهوع، خستگی و سرگیجه آن را تائید نکرد . سپس این دارو به شرکت داروسازی Sprout فروخته شد این شرکت حدود ۴ سال روی این دارو کار کرد تا توانست ویاگرای زنانه یا “Addyi” را به تائید سازمان غذا و دارو برساند. در این مقاله با مجله کولاک همراه باشید تا به مبحث ویاگرای زنانه بپردازیم .

 

 

 

ویاگرای زنانه با ویاگرای مردانه قابل مقایسه نیست , ویاگرای مردانه متعلق به کلاس دارویی مهارکننده های فسفودی استراز است که خون‌رسانی به آلت تناسلی را با انبساط عضلات آن ناحیه امکان پذیر می کند و نعوظ را بهبود می بخشد . ویاگرای زنانه با فرمولی متفاوت عملکرد مشابهی با ویاگرای مردانه دارد و با استفاده از ماده ای به نام فلیبانسرین به افزایش جریان خون به سمت ناحیه واژینال به خصوص کلیتوریس کمک می کند و در نتیجه آمادگی مصرف کننده برای انجام مقاربت جنسی بیشتر می شود .

اما متأسفانه ویاگرای زنانه به اندازه داروی مردانه موفق نبوده است. به‌طوری‌که تبلیغات انبوه آن در امریکا و اروپا هنوز ممنوع است و در مورد مضرات آن شبه هایی وجود دارد. سردرد شدید، عوارض فشار خون، تنگی نفس، گر گرفتنی و دردهای عضلانی ازجمله عوارض این دارو است . اگرچه تمام این عوارض در مصرف کنندگان بروز نمی کند و تا حدودی موقتی است اما منجر به کاهش استفاده از آن شده است.

ویاگرای زنانه چیست؟

اختلالات جنسی در زنان با بی میلی جنسی , عدم تحریک جنسی یا ارگاسم مشخص می شود . هدف ویاگرای زنانه بهبود عملکرد جنسی است زیرا باعث متعادل شدن مواد شیمیایی و هورمون ها در مغز می گردد تا میل جنسی را افزایش داده و پاسخ به محرک های جنسی و حساسیت نسبت به آن‌ها را افزایش دهد .

هیچ مدرکی در رابطه با عملکرد مشابه ویاگرای زنانه با ویاگرای مردانه در دسترس نیست زیرا اختلالات جنسی زنان علل و علائم متفاوتی از سکس دردناک به علت کم شدن ترشحات واژینال تا از دست دادن میل جنسی دارد.

عملکرد ویاگرای زنانه

از بین مواد ناقل عصبی موجود در مغز، دوپامین و نوراپی‌نفرین اثر تحریکی و سروتونین اثر مهاری بر پاسخ جنسی دارد. تعادل میان این سیستم‌ها برای پاسخ جنسی طبیعی مهم است. فلیبانسرین ماده موثره ویاگرای زنانه با تغییراتی که در فعالیت سروتونین و دوپامین در مناطق معین مغز باعث ایجاد تعادل بین سیستم‌های ناقل عصبی شده و پاسخ جنسی را بهبود می‌بخشد.

شایان ذکر است که ویاگرای زنانه تنها زمانی مؤثر است که خانم ها از هیچ گونه مشکل جسمی خاص، روانی و عاطفی در زندگی زناشویی خود رنج نبرند و اختلال های جنسی آنها تنها محدود به خون‌رسانی به اندام های جنسی آنها، مخصوصاً کلیتوریس باشد . فلیبانسرین ماده مؤثره ویاگرای زنانه , می تواند با افزایش خون‌رسانی به کلیتوریس خانم ها، افزایش ترشحات واژن و شل کردن عضلات آن، تحریک آنها و رسیدن به ارگاسم شان را ساده تر کند.
همچنین فراموش نکنید که مشکلات جنسی زنانه دارای عوامل متعددی از جمله عوامل روحی و عاطفی، عفونت و خشکی واژن و… است و ویاگرای زنانه تنها نقشی کوچک در خون رسانی به آلت زنانه را دارد. به همین دلیل است که این راه حل فقط در موارد کمی مؤثر واقع می شود.

به گفته متخصصان سلامت جنسی , خانم ها برای رسیدن به انزال، علاوه بر آرامش روانی و عاطفی , حداقل به ۱۰ تا ۲۰ دقیقه تحریک کافی و مناسب نیاز دارند. ازاین‌رو، ما نمی توانیم صرفاً با تجویز یک داروی خاص، چرخه اختلال جنسی را در آنها درمان کنیم و داروی ویاگرای زنانه نیز قطعاً قادر به انجام این کار نخواهد بود . اگر زن و شوهرها نسبت به این مشکلات و راه های درمان آنها آگاهی کافی داشته باشند، می توانند با رفع این مشکلات اولیه، درمان اختلالات جنسی زنانه را هم ساده تر کنند.

اختلالات جنسی زنان به ۶ گروه تقسیم بندی می شود

بنابر آمار علمی منتشر شده , بین ۵ تا ۹ میلیون زن در ایالات متحده از بی‌میلی جنسی رنج می‌برند . برخی آمارها نشان می‌دهد که حداقل ۴ نفر از هر ۱۰ زن , یکی از انواع مشکلات جنسی را در طول زندگی تجربه می‌کنند که در اصطلاح پزشکی، به همه آنها (اختلال عملکرد جنسی) گفته می‌شود .از نظرمتخصصان سلامت جنسی اختلال های جنسی در خانم ها به ۶ گروه تقسیم بندی می شوند که عبارتند از : اختلال برانگیختگی، اختلال در میل جنسی، اختلال در رسیدن به ارگاسم، اختلال در لوبریکیشن (مرطوب شدن واژن) ، اختلال جنسی درد و اختلال در ارضای جنسی.

عوامل روانی که می توانند بر ایجاد اختلال جنسی در خانم ها نقش داشته باشند

۱- مشکلات خانوادگی
۲- مشکلات زناشویی
۳- غم ناشی از بیماری یا از دست دادن عزیزان
۴- استرس های شغلی و مالی
۵- خستگی روانی ناشی از مراقبت از کودکان
۶- داشتن سابقه سوءاستفاده جنسی
۷- خستگی
۸- افسردگی

عوامل جسمانی که می توانند بر ایجاد اختلال جنسی در خانم ها نقش داشته باشند

  • فشار خون بالا
  • بیماری های قلبی
  • سرطان
  • دیابت نوع ۱ و ۲
  • اختلال های تیرویید
  • اختلال های عصبی
  • بیماری های خودایمنی مانند لوپوس
  • مصرف داروهای ضد افسردگی

ویاگرا برای درمان ناباروری

تحقیقات نشان داده است که ویاگرای زنانه می تواند در اختلالات باروری که به دلیل نازک بودن پوشش داخلی رحم و ناتوانی تخمک در لانه گزینی رخ می دهد , مؤثر باشد . بر اساس این بررسی ها امید است که ویاگرای زنانه بتواند برای ضخیم سازی لایه های داخلی رحم مفید باشد و شانس بارداری را افزایش دهد .

 

ویاگرای زنانه برای درمان دردهای قاعدگی

ویاگرا می تواند برای درمان دردهای پریودی در خانم ها مورد استفاده قرار بگیرد . محققان معتقدند که ویاگرای زنانه با تاثیر بر کیفیت جریان خون در دستگاه تناسلی زنان ممکن است درمان احتمالی مشکلات قاعدگی باشد . تحقیقی که بر روی یک گروه ۲۵ نفری از زنان صورت گرفت, نشان داد که علائم ماهیانه و درد پریودی آنها پس از مصرف ویاگرا کاهش یافته است.

موارد منع مصرف ویاگرای زنانه

اگر به هر دلیلی در حال مصرف ویاگرای زنانه هستید و دچار علائم زیر شدید، بلافاصله استفاده از این دارو را قطع و سریعا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید:

  • علائم سکته قلبی مانند فشار شدید قفسه سینه، تهوع، تعریق و درد شدید کتف و شانه و تغییرهای ناگهانی در بینایی یا از دست دادن ناگهانی قدرت دید
  • تحریک دردناک یا باقی ماندن بیش از ۴ ساعت در حالت تحریک
  • وزوز گوش
  • اختلال در ضربان قلب
  • درد دست، زانو و پاها
  • تنگی نفس
  • گُر گرفتگی
  • سردرد
  • دردهای عضلانی

حرف آخر در هر مرحله از زندگی شما تغییراتی در میل و انگیزش نسبت به روابط زناشویی ایجاد می‌شود. با پذیرش این تغییرات، تجربه بهتری را برای خود فراهم کنید. شناخت بدن و پاسخ طبیعی بدن شما نقش مهمی در این وضعیت دارد. هر چه شما و همسرتان بیشتر راجع به بدن خود و نحوه عملکرد آن در روابط زناشویی بدانید، بهتر می‌توانید بر مشکلات خود چیره شوید. به خاطر داشته باشید که احساسات شما و آمادگی روحی‌تان به‌اندازه تحریکات و آمادگی جسمی می‌توانند در انگیزش شما نقش داشته باشند. بنابراین احساسات خود را آزادانه با همسترتان در میان بگذارید./ مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا