رپورتاژ آگهی

در دوران کرونا با استفاده از تنها ۳ محصول به مراقبت پوست‌تان بروید

این روزها با شیوع کرونا اولین و مهم ترین توصیه متخصصان، شستن مرتب دست‌هاست! موضوع بسیار مهمی که ممکن است در آینده با خشکی پوست و عوارض ناشی از آن همراه باشد؛ بنابراین استفاده مرتب از آبرسان، مرطوب کننده، در این روزها از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این مقاله به ۳ محصول می‌پردازیم، که نقش مهمی در حفظ رطوبت پوست در دوران کرونا دارند.

لافارر
لافارر

۱٫   کرم آبرسان و مرطوب کننده

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوست سالم بسیار حیاتی است، اما برخی همچنان استفاده از آن را در راستای تمایل به زیبایی می‌دانند. در حالی‌که هر روش مراقبتی پوست، در صورت بی‌توجهی به رطوبت‌ و آبرسانی آن، کامل نخواهد بود؛ به خصوص اینکه در دوران شیوع کرونا و شستن مرتب دست‌ها، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید از مناسب‌ترین کرم یا لوسیون برای مرطوب کردن پوست تان استفاده کنید. این امر به درخشان و براق ماندن پوست‌تان در طول روز کمک زیادی می‌کند.

روزانه چندین بار از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

برای کنترل خشکی پوست حداقل یک بار در روز از مرطوب کننده استفاده کنید. برای درک این موضوع، پوست را همانند یک دیوار آجری درنظر بگیرید که سلول ها مثل آجر و چربی ها همانند ملات آن را احاطه کرده اند.

این دیوار اگرچه به ظاهر سالم و پابرجا می آید، اما موارد زیادی مانند آب و هوای سرد، آب گرم و محصولات خشن و قوی می تواند باعث آسیب دیدگی آن شود.

پیری نیز در این میان نقش مهمی دارد، چرا که با افزایش سن ذخیرۀ چربی های بدن، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. با از بین رفتن ملات یا همان چربی ها، عملکرد پوست به عنوان سد محافظ جهت حفظ آب و طراوت بخشی به پوست از دست می رود و پوست خشک می شود. مرطوب کننده ملات را تقویت می‌کند، بنابراین رطوبت کمتری از آن خارج می شود و پوست می تواند رطوبت خود را بهتر حفظ کند.

مرطوب کننده طبیعی

علاوه بر کرم های آبرسان و مرطوب کننده موجود در بازار، شما می توانید از مرطوب کننده های طبیعی هم استفاده کنید:

  • وازلین

وازلین یک ماده مراقبت از پوست قدیمی است که خاصیت انسدادی داشته و به کاهش میزان آبی که پوست از دست می دهد کمک می کند. ماده ای مانند وازلین ممکن است با بستن منافذ پوست باعث بروز آکنه شود به همین دلیل برای افرادی که پوست چرب دارند، زیاد مناسب نیست، اما برای افرادی که دارای پوستی خشک هستند، ممکن است استفاده از آن ضروری باشد.

  • گلیسیرین

گلیسیرین ماده ای جاذب رطوبت یا هومکتانت است که می تواند رطوبت و آب را به خود جذب کند. استفاده از گلیسیرین به جذب آب روی پوست کمک می کند. اگرچه ممکن است امروزه مواد هومکتانت دیگری نیز در کانون توجه قرار داشته باشند اما گلیسیرین هنوز هم یکی از رایج ترین ترکیبات آبرسان است که در برچسب های مواد تشکیل دهندۀ محصولات مراقبت از پوست آن را مشاهده خواهید کرد.

۲٫   آرایش پاک کن

لافارر
لافارر

به گفته متخصصان لافارر https://lafarrerr.com پاک کردن آرایش باید بخش همیشگی روتین مراقبت از پوست تان باشد؛ باقیمانده‌های مواد آرایشی می‌توانند منجر به مشکلات پوستی زیان آور شود. پاک‌کننده‌های آرایش یا آرایش پاک‌کن‌ها از پوست در برابر برخی مشکلات نظیر پیری زودرس، جوش صورت، آکنه و تحریک پوست محافظت می‌کنند.

استفاده از دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

استفاده از دستمال‌های پاک کننده صورت، یک روش راحت برای پاک کردن آرایش است؛ با این‌وجود صورت شما را به طور کامل پاک  نمی‌کنند. شاید شما هم روز‌هایی که خسته‌اید، ترجیح می‌‌دهید آرایش‌تان را‌ با دستمال‌‌های آرایش پاک‌کن پاک کنید، اما به یاد داشته‌باشید که نباید این کار را تبدیل به عادت کنید. دستمال‌های آرایش پاک‌کن فقط آرایشی که روی سطح پوست قرار دارد را پاک می‌کنند. بهترین کار برای پاکسازی کامل پوست بعد از پاک کردن آرایش با دستمال‌های آرایش پاک‌کن، استفاده از شوینده صورت است.

۱٫   سرم پوست

همان طور که هیچ وقت برای شروع ورزش یا اصلاح رژیم غذایی دیر نیست، مراقبت از پوست نیز هرچه زودتر باید آغاز شود. قبل از بروز علائم پیری و اثرات محیط بر پوست، استفاده از سرم های حاوی مقادیر بالای مواد مغذی و موثر بر پوست را شروع کنید تا پوستی زیبا داشته باشید.

مزایای سرم صورت

  • سرم ها باعث روشن تر شدن پوست و رفع لک های پوستی می شوند بدون این که از لایه بردارهای قوی و مواد شیمیایی مضر استفاده کنید.
  • شما شاهد کاهش اندازه منافذ باز خواهید بود که می‌تواند تعداد جوش‌های سرسیاه و سرسفید را کاهش دهد.
  • با استفاده از سرم‌ها، التهاب، قرمزی و خشکی کمتری به وجود می‌آید؛ همچینن پوست با طراوت و مرطوب به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا