اجتماعیاخبار داغ

دکتر سوسن سلطانی محمدی متخصص بیهوشی که در حادثه کلینیک سینا اطهر فوت شد که بود؟

دکتر سوسن سلطانی محمدی که در حادثه کلینیک سینا اطهر فوت شد که بود؟ به همراه عکس و اطلاعات شخصی از دکتر سوسن سلطانی محمدی متخصص بیهوشی فوت شده در حادثه. حدود ساعت ۲۰:۴۶ سه شنبه شب ۱۰ تیر ماه حادثه آتش‌سوزی گسترده در یک مرکز درمانی، در خیابان شریعتی، خیابان قدس به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

دکتر سلطانپور که در حادثه کلینیک سینا اطهر فوت شد
دکتر سلطانپور که در حادثه کلینیک سینا اطهر فوت شد

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در این خصوص گفت: ظاهراً انفجارها ناشی از سیلندرهایی بود که در این مرکز استفاده می‌شد؛ شدت آتش به حدی بود که از فواصل دور قابل رؤیت بوده و از دود زیادی طبقات بالایی را فراگرفته بود.

ملکی افزود: نیروهای آتش‌نشانی از چندین طرف مشغول اطفای آتش شده و موفق به نفوذ به طبقات بالایی شدند. سخنگوی آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در نهایت حدود ۲۰ نفر از افرادی که در طبقات بالایی گرفتار شده بودند، توسط آتش‌نشانان خارج شدند.

وی با اشاره به مرگ ۱۳ نفر از افرادی که در اتاقهای عمل این ساختمان حضور داشتند، گفت: مدتی است آتش خاموش شده و عملیات جست‌وجو به پایان رسیده و آتش‌نشانان مشغول بررسی علت حادثه هستند.

وی در پایان تصریح کرد که دقایقی قبل آتش‌نشانان در حین عملیات جستجو در بخش‌های دیگر ساختمان در یکی از اتاق‌ها موفق به کشف ۶ نفر دیگر شدند که تنها یک نفر از آنها علایم حیاتی داشت و ۵ نفر دیگر فوت شده بودند.

اسامی اولیه از جانباختگان

سازمان نظام پزشکی اعلام کرد: بر اساس اعلام یک منبع در آتش نشانی تهران‏ با شناسایی پیکر کشته شدگان انفجار کلینیک سینا اطهر، بیش از نیمی از جان باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

در‌حادثه کلینیک‌ سینا اطهر، دکتر اکبری متخصص گوش،حلق و بینی و دکتر سلطانپور متخصص بیهوشی جان باخته‌اند. همچنین شرایط دکتر تورانی متخصص جراحی نیز وخیم است. در خصوص عکس و اطلاعات شخصی دکتر سوسن سلطانی محمدی جستجوی خبرنگاران تا این ساعت هنوز نتیجه نداده و به زودی از وی اطلاعات مقتضی منتشر می شود.

دکتر سوسن سلطانی محمدی
دکتر سوسن سلطانی محمدی

دادستان تهران آمار کشته شدگان را تایید کرد

دادستان تهران هم  شب گذشته مرگ ۱۸ نفر بر اثر انفجار در مرکز درمانی سینا را تایید کرد و گفت: فعلاً نمی‌توان آمار دقیقی از تلفات ارائه کرد. علی القاصی‌مهر در گفت‌وگوی خبری درباره آخرین جزئیات حادثه مرگبار در مرکز درمانی سینا، واقع در خیابان شریعتی که حدود ساعت ۲۱ شب گذشته دچار انفجار و آتش‌سوزی شد، اظهار کرد: فعلاً آمار دقیقی نمی‌توان از تلفات ارائه کرد.

دادستان تهران با بیان اینکه تاکنون مرگ ۱۸ نفر بر اثر این حادثه تأیید شده، گفت: بازپرس جنایی به همراه عوامل امدادی در محل حضور دارند و مشغول جست‌وجو در ساختمان هستند. وی تصریح کرد: در همان دقایق نخست این حادثه تأسف‌بار، تمام عوامل امداد و نجات در محل حادثه حضور پیدا کردند.

این مقام قضائی با بیان اینکه دستورات برای حفظ و مراقبت از صحنه جرم انجام شد، گفت: در حال حاضر نیروها مشغول پاک‌سازی صحنه و اجساد نیز در حال انتقال به پزشکی قانونی هستند تا بررسی علت فوت آنها انجام شود. القاصی‌مهر متذکر شد: علت حادثه تاکنون مشخص نیست اما شنیده‌ها حاکی از انفجار کپسول اکسیژن دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا