چهره هاسلبریتی خارجی

دیاباته مهاجم گلزن استقلال کیست؟ + عکس و بیوگرافی

بعد از فسخ قرارداد  میلیچ با استقلال این نگرانی به وجود آمد که شیخ دیاباته هم به ایران برنخواهند گشت.با این حال باشگاه استقلال بلیت برگشت دیاباته را تهیه کرده است و این بازیکن قرار است ساعت ١٢ وارد ایران شود.دیاباته برخلاف میلیچ تمام قسط های قرارداد خود را دریافت کرده است و طبق وعده قبلی امشب وارد ایران می شود.یکی از مدیران استقلال که نمی خواست نامش فاش شود این خبر را تایید کرد.

شیخ دیاباته

بیوگرافی شیخ دیاباته 

نام کامل: شیخ تیدیانه دیاباته( فرانسوی:Cheick Tidiane Diabaté)

تاریخ تولد: ۱۹۸۸

محل تولد: باماکو، مالی

قد: ۱٫۹۴ متر

پست: مهاجم

باشگاه سابق: الامارات

باشگاه کنونی: استقلال

شیخ تیدیانه دیاباته، بازیکن فوتبال اهل مالی، متولد ۲۵ آوریل ۱۹۸۸ در باماکو است. دیاباته در دوران کودکی به اتفاق خانواده اش راهی فرانسه شده و با ثبت نام در مدارس فوتبال این کشور زندگی ورزشی اش را استارت زد. از باشگاه هایی که دیاباته برای آنها به زمین بازی رفته است میتوان به بوردو، آژاکسیو، نانسی، عثمانلی اسپور، متس، بنونتو و الامارات اشاره نمود . وی همچنین در تیم ملی فوتبال مالی بازی کرده است.

شیخ دیاباته بازیکن گران قیمت سری A ایتالیا

شیخدیاباته سابقه بازی در تیمهای مطرحی در سری A ایتالیا و سری ۱ فرانسه را در کارنامه دارد. همان طور که در مبلغ قرارداد سال های اخیر دیاباته ملاحظه میشود ، وی عمدتا با مبلغ ۴ میلیون یورو بین تیمهای گوناگون جابجا شده است.

گلزنی دیاباته به تیم های مطرح

دیاباته فوروارد گلزن بلند قامت راست پا است و بیشتر گل‌های خود را با پای تخصصی به ثمر رسانده است. او توانایی زیادی هم در سرزنی دارد. دیاباته موفق به باز کردن دروازه ی تیم های بزرگی همچون یوونتوس پاری‌سن‌ژرمن، بنفیکا، نیوکاسل، لیون، مارسی و لیل شده است؛دیاباته را پنالتی‌زن قهاری نیز می توان نام برد؛ او در تیم‌های بوردو، متز و نادی امارات پنالتی‌زن اول تیمش بوده است.

شیخ دیاباته

سوابق فوتبالی شیخ دیاباته

ورود دیاباته به آژاکسیو

دیاباته در سال ۲۰۰۸ در سن ۲۰ سالگی به عضویت تیم آژاکسیو در لیگ سری ۲ فرانسه درامد و در همان فصل توانست در ۳۰ بازی برای این تیم ۱۴ گل به ثمر برساند تا شم بالای گلزنی اش را به رخ بکشد.

دیاباته در تیم نانسی

شیخدیاباته با امار گلزنی خوبی که داشت فصل ۱۰- ۲۰۰۹ در تیم نانسی در لیگ یک حضور یافت. ولی به علت مصدومیت تنها ۲ بار برای این تیم به میدان رفت و اصلاً گلی به ثمر نرساند.

پیوستن دیاباته به تیم بوردو

پس از درخشش در تیم آژاکسیو و به رغم یک فصل دوری از فوتبال، باشگاه بوردو فرانسه با این بازیکن قراردادی ۵ ساله بسته و وی را به خدمت گرفت. گرچه وی یک سال بیش تر هم در این تیم ماند.

این بازیکن در فصل ۱۳- ۲۰۱۲ همراه تیم بوردو فرانسه در یورولیگ در برابر تیم بنفیکا به میدان رفت و به رغم شکست تیمش با نتیجه ۲- ۳ گل نخست تیمش را وارد دروازه این تیم پرتغالی کرد. وی در همان فصل یک گل ۳ امتیازی هم به دیناموکی یف زد. گلی که در پایان سبب برد ۰- ۱ تیمش شد.

عثمانلی اسپور تیمی بدون گل برای دیاباته

شیخدیاباته سال ۲۰۱۶ با انتقال قطعی از بوردو فرانسه به عثمانلی اسپور ترکیه پیوست ولی در ۸ بازی گلی به ثمر نرساند.

عملکرد دیاباته در متز

باشگاه ترکیه ای که رقم زیادی برای جذب وی به بوردو پرداخته بود، همان مسیر باشگاه فرانسوی را در پیش گرفت. انتقال قرضی از عثمانلی به متز در سال ۲۰۱۷ سبب شد تا این مهاجم دوباره به لیگ فرانسه باز گردد، ولی تحت قراداد عثمانلی بماند. درخششدیاباته در فرانسه و به نتیجه رساندن ۸ گل در ۱۴ بازی وی را احیا کرد تا با شرایط خوب به ترکیه بازگردد.

شیخ دیاباته

بنونتو تجربه موفق دیگری برای دیاباته

عثمانلی که تجربه موفقی از حضور شیخدیاباته در تیمش نداشت، مجددا دیاباته را قرضی راهی بنونتو در لیگ ایتالیا کرد. مهاجم مالیایی سال ۲۰۱۸ هم عملکرد خوبی در ایتالیا داشت و در ۱۱ بازی ۸ گل برای بنونتو زد.

درخشیدن دیاباته در الامارات

پس از پایان نیم فصل اول، این مهاجم در نقل وانتقالات زمستانی با پیشنهاد مالی خوب به حاشیه خلیج فارس آمد. مهاجم الامارات در ادامه سال ۲۰۱۸، بازهم عملکرد خوبی در لیگ امارات داشت و در ۹ بازی، ۶ گل زد تا آماده انتقال جدیدی شود.

به رغم درخشش در امارات، باشگاه عثمانلی به سبب بالا رفتن سن، این بازیکن مالیایی را نمی خواهد. به همین علت به وی اعلام شده که تیم جدیدش را معرفی کند.

حضور دیاباته در تیم ملی مالی

دیاباتهکه در رده های پایه برای تیم ملی بازی های زیادی کرده است از سال ۲۰۰۵ به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و نخستین گل ملی اش را در سال ۲۰۰۸ در سن ۲۰ سالگی و در یک دیدار دوستانه به تیم الجزایز زد! شیخ از آن سال تا امروز در ۲۱ بازی ملی به میدان رفته و توانسته ۱۳ گل هم برای کشورش در دیدارهای رسمی و دوستانه به ثمر برساند.

آمار گلزنی شیخ دیاباته

۵۸ گل در ۱۴۳ بازی لیگ فرانسه

۵ گل در ۱۵ بازی لیگ اروپا( به بنفیکا و نیوکاسل گل زد( ۲ تا) – بازی مقابل لیورپول)

۸ گل در ۱۱ بازی سری آ

۱۰ گل در ۸ بازی جام حذفی فرانسه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا