تعبیر خوابسرگرمی

دیدن کوه و ریزش کوه و کوهنوردی در خواب چه تعبیری دارد؟ | تعبیر خواب کوه 

در این مطلب از کولاک درباره تعبیر خواب کوه از نظر معبران مختلف مطلبی برایتان آماده کرده ایم. به نظر شما ریزش کوه در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب کوه

کوه نماد استقامت و استواری است. این جاذبه طبیعی برخی از مواقع در عالم خواب نیز دیده می‌شود.

یوسف نبی (ع) گفته است دیدن از کوه بالا رفتن عزت دولت باشد. از نظر ایشان دیدن از کوه به زیر آمدن، نشان زیادی غم است.

تعبیر خواب کوه از منظر یوسف نبی (ع)

از منظر حضرت دانیال (ع)، اگر (در خواب) ببینی سر کوهی قرار داری، یـعـنـی تحت پناه شخص بزرگی قرار می‌گیری.

ایشان در جای دیگری گفته‌اند که اگر (در خواب) ببینی در کوهی محل اقامت ساخته‌ای، یـعـنـی مقرب و نزدیک پادشاه می‌شوی.

امام صادق (ع) فرموده‌اند: اگر (در خواب) ببینی نمی‌توانی از کوه بالا بروی، تعبیرش نرسیدن به خواسته است.

از نظر ابن سیرین اگر در خواب ببینی از کوه بالا می‌روی، تعبیرش این است که آنچه را در پی آن هستی به دست می‌آوری و حاجت و خواسته تو برآورده می‌شود.

او معتقد است اگر (در خواب) ببینی از کوه پایین آمده‌ای، یعنی بزرگی و مال و اموال تو دچار کاهش و نقص و زیان می‌شود.

ابن سیرین می‌گوید: اگر (در خواب) ببینی روی کوهی نشسته‌ای، یـعـنـی آنچه را که در پی آن هستی به دست می‌آوری و حاجت و خواسته تو برآورده می‌شود.

به گفته او اگر (در خواب) ببینی در کوهی پنهان شده‌ای و راهی برای بیرون آمدن نداری، نشانه این است که با حیله و نیرنگ تو را وارد کاری می‌کنند و با سختی و دشواری از آن کار خلاص می‌شوی.

جابر مغربی نیز می‌گوید اگر (در خواب) ببینی سر کوه بلندی ایستاده‌ای، یـعـنـی مقرب و نزدیک پادشاه می‌شوی. از نظر او اگر در خواب ببینی وارد دره کوهی شده‌ای، بیانگر این است که یا به زندان (گرفتار) می‌افتی یا از دنیا خواهی رفت. جابر مغربی معتقد است اگر در خواب ببینی از کوه افتاده‌ای، اشاره به این دارد که به خواسته‌ات نمی‌رسی.

ریزش کوه

به روایت از علامه طباطبایی اگر کسی خواب ببیند که کوهی ریزش میکند ولی به هیچ کسی آسیبی وارد نمی شود به این علامت که صبر طاقت و حوصله ی صاحب رویا زیاد می شود و در روزهای ناآرام و در شرایط سخت همیشه راه حلی پیدا خواهد شد ، در واقع این معبر زیاد شدن توانایی ها ، افزایش مقاومت در برابر دشواری ها و همچنین به سلامتی رد شدن از خطرات و موانع را معنای اصلی این رویا میدانند ،ایشان در ادامه گفته اند اما چنان چه در این حادثه دیدی کسانی جان می بازند و یا از آن ها خونی جاری می شود خبر از آن میدهد که در نزدیکی شما اتفاقی تلخ و غم انگیز در حال وقوع است.

تعبیر خواب ریزش کوه روی خانه:

اگر دیدی بخاطر چنین حادثه ای منزل شما خراب و یا نابود می شود به این معنا است که در امور مالی دچار ضرر می‌شوید ، و بطور کلی به ضررهایی اشاره میکند که مربوط به ثروت شماست ،اگر شاهد آن بودی که اعضای خانواده ی شما در اثر ریزش کوه جان می بازند تعبیرش گرفتاری و بدبختی است اگر دیدی این اتفاق برای خانه ی یکی از همسایگان یا آشنایان شما رخ داده است باز هم بیانگر گرفتاری ومشکل بزرگ می باشد ،اگر ببینی کوه عظیمی بدون دلیل شروع به ریزش میکند و در اثر آن چندین خانه ویران می شود زندگی شما به خطر خواهد افتاد.اگر موفق شدی از این مهلکه جان سالم به در ببری و یا توانستی دیگر افراد را نجات بدهی خوب است و بیانگر نشانه‌های امیدوار کننده در زندگی شماست.

تعبیر خواب ریزش کوه در جاده به روایت از استاد مدنی :

چنان چه ببینی وسط جاده بخاطر این قضیه پر از سنگ های ریز و درشت است و عبور وسایل نقلیه متوقف شده است و صحنه ی بدی ایجاد شده است به این تعبیر است که در مسیر موفقیت شما مشکلات و سختی های زیای قرار میگیرد که رد شدن از آن ها کاری ست سخت و زمان بر ،اگر روی زمین جنازه های زیاد دیدید و یا در کف جاده خون ببینید علامت آن است که به بیماریی خطرناک دچار خواهید شد و افراد خطاکار شما را ناراحت خواهند ساخت.همانطور که میدانید در زندگی واقعی همیشه انسان ها از کوه به نماد بزرگی ایستادگی صبر و استقامت یاد میکنند پس فرو ریختن آن در مسیرهای مختلف مثل خیابان ، خانه ، ریل قطار و …نمیتواند خوشایند باشد و قطعا در تعبیر آن اضطراب آشفتگی و نامنی به چشم خواهد خورد
معبران خارجی اعتقاد دارند که ریزش کوه هایی که از جنس خاک هستند شما را نگران و مضطرب خواهند ساخت.ولی کوههای سنگی و محکم را در بعضی موارد به نشانه ی زیاد شدن طاقت و در بعضی موارد نیز از دست دادن فرصت های بسیار مهم و یا بدبختی و فلاکت میدانند

کوهنوردی و بالا رفتن از کوه

کارل گوستاو یونگ در رابطه با کوه و بالا رفتن از آن می‌گوید:
دیدن کوه در خوابتان بیانگر موانع و چالش های بزرگ زیادی است که مجبورید بر آنها غلبه کنید. اگر شما در بالای کوه هستید، بیانگر این است که شما به اهداف خود دست یافته و آنها را درک کرده اید. شما ظرفیت کامل خود را شناسایی کرده اید. تعبیر دیگر این است که کوه بیانگر قلمرو بالاتر آگاهی، دانش و حقیقت روحانی است.
خواب دیدن اینکه از کوه بالا می روید بیانگر عزم و جاه طلبی شماست.
تونی کریسپ در کتاب فرهنگ تفسیر رویا می‌گوید:

اگر از کوه بالا می‌رفتید:

کشمکش‌هایی با خویشتن، از قبیل عدم اعتماد به نفس و آرام و آهسته پیش رفتن، مواجهه با دشواری.

مطیعی تهرانی:

اگر در خواب ببینید از کوهی عظیم بالا می‌روید کاری بزرگ در دست می‌گیرید.
اگر دیدید که از کوه به سختی و با رنج و زحمت بالا می‌روید کار شما دشوار خواهد بود و اگر آسان و سبک راه پیمایی می‌کنید به سهولت بر دشواری یا آن شخص دور از دسترس چیره می‌گردید.

ابن سیرین می‌گوید:

اگر در خواب ببینی از کوه بالا می‌روی، تعبیرش این است که آنچه را که در پی آن هستی بدست می‌آوری و حاجت و خواسته تو برآورده می‌شود،

بعضی از تعبیرگران می‌گویند:
اگر ببینی به سختی بالا می‌روی، یعنی با رنج و سختی به خواسته‌ات می‌رسی.

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

اگر ببینی نمی‌توانی از کوه بالا بروی، تعبیرش نرسیدن به خواسته می‌باشد.

آنلی بیتون می‌گوید:

اگر خواب ببینید از کوهی سر سبز بالا می‌روید، نشانه آن است که بزودی به ثروت و مقامی ارجمند دست خواهید یافت.
اگر خواب ببینید از کوهی سنگی بالا می‌روید موفق نمی‌شوید به قله آن برسی، نشانه آن است که اگر بر ضعف‌های روحی خود غلبه یابید می‌توانید موانع را از جلوی راه خود بر دارید.

بیشتر بخوانید:

دیدن غسال خانه در خواب چه تعبیری دارد؟ | تعبیر خواب غسالخانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا