سینماسینمای‌جهان

«روزی روزگاری هالیوود» چشم‌انتظار فروش ۳۰ میلیونی

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

کارگردان ۵۶ ساله امریکایی ۴ سال پس از ساخت آخرین فیلمش «۸ نفرت‌انگیز» این بار با گردآوری مجموعه‌ای از ستارگان مشهور هالیوود در «روزی روزگاری هالیوود» و بازسازی دهه‌های ۵۰ و ۶۰ سینمای امریکا، چشم‌انتظار یک شروع خیره‌کننده در هفته اول فروش فیلم جدیدش است.

او این بار برخلاف بقیه فیلم‌های خشونت‌بارش سفری به ۵۰ سال پیش داشته و با پیش کشیدن داستان‌هایی قدیمی، یادآور شروع رنگی‌شدن فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی شده است. تارانتینو ظاهرا قبول کرده که در حال پیر شدن است و بیشتر در حال تبدیل شدن به یک قصه‌گوست تا کارگردانی که همه را روی صحنه تکه پاره می‌کرد و ککش هم نمی‌گزید.

برآوردهای اولیه حاکی از این است که این فیلم در هفته اول اکران خود بین ۲۸ تا ۳۰ میلیون دلار فروش خواهد کرد. برخی سایت‌ها و نشریات حتی تا ۵۰ میلیون دلار هم برای فروش هفته اول این فیلم پیش رفته‌اند. ظاهرا آنها بیش از خود تارانتینو از فروش این فیلم مطمئن هستند!

تارانتینو با جمع‌آوری براد پیت، لئوناردو دیکاپریو، مارگو رابی، امیل هرش، تیموتی اولیفانت، داکوتا فانینگ، بروس درن، کرت راسل، زوئی بل، مایکل مدسن،‌ لنا دانهام، کلیفتون کالینز جونیور و آل پاچینو (البته به عنوان بازیگر مهمان) دست به ریسک بزرگی زده و باید سه هفته دیگر منتظر ماند و دید فروش هفته اول این فیلم به چه رقمی خواهد رسید.

بودجه تهیه این فیلم ۱۵۹ دقیقه‌ای ۹۰ میلیون دلار بوده و تنها ۳ هفته تا اکران آن در امریکا (۲۶ جولای) باقی مانده است. اکران این فیلم در انگلستان از ۱۴ آگوست شروع خواهد شد.

این بودجه ۹۰ میلیون دلاری البته شامل هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات جهانی نمی‌شود و هنوز هزینه کلی تولید و بازاریابی این فیلم توسط سونی (کمپانی تهیه‌کننده‌ این فیلم) اعلام نشده است.

فیلم‌های تارانتینو هیچ‌وقت شروعی طوفانی نداشتند اما صعودی آرام و طولانی‌مدت را تجربه کرده‌اند. بیشترین فروش هفته اول فیلم‌های او مربوط به «جانگوی از زنجیر رها شده» با ۳۸ میلیون دلار بوده که در سال ۲۰۱۲ اکران شد. لئوناردو دیکاپریو در آن فیلم هم ایفای نقش کرده بود.

بودجه ساخت «۸ نفرت‌انگیز» به عنوان آخرین فیلم اکران شده تارانتینو تاکنون (سال ۲۰۱۵) حدود ۵۴ میلیون دلار بود و با فروشی در حدود ۱۶۰ میلیون دلار به کار خود پایان داد.

منبع: ورایتی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا