گوناگون

روز جهانی خنده در سال ۹۹ + تاریخچه | جدیدترین اس ام اس و عکس پروفایل روز خنده

روز جهانی خنده در سال ۹۹ به همراه تاریخچه و جدیدترین اس ام اس و عکس پروفایل روز جهانی خنده همچنین اطلاعات تکمیلی درباره این روز در همین مطلب. شاید جالب باشد تا بدانید در تقویم بین المللی روزی به عنوان روز خنده وجود دارد. اولین یک‌‌شنبه ماه مه که امسال مصادف است با ۳ مه روز_جهانی_خنده است. این روز اولین بار از سوی یک مربی یوگا در هند نامگذاری شد و امروزه در بیش از ۷۰ کشور برگزار می‌شود. شعار امسال این است: «روزت را نجات بده».

روز جهانی خنده در سال ۹۹
روز جهانی خنده در سال ۹۹

«مادان کاتاریا»، پزشک هندی در سال ۱۹۸۸ میلادی روز جهانی خنده را به تصویب رساند و در همان سال بود که تنها در شهر «بمبئی» هند، ۱۰ هزار نفر به این مناسبت گردهم آمدند و مراسم شادی بخش این روز را برگزار کردند…

یونانیان قدیم خنده را موهبتی الهی ‌می‌دانستند و ارسطو معتقد بود که در میان همه موجودات، تنها انسان ‌است که می‌تواند بخندد. اولین جشن در ۱۱ ژانویه ۱۹۹۸، در بمبئی، هند بود که دکتر مادان کاتاریا، بنیانگذار حرکت یوگای خنده آن را به راه انداخت.

«مادان کاتاریا»، پزشک هندی در سال ۱۹۸۸ میلادی روز جهانی خنده را به تصویب رساند و در همان سال بود که تنها در شهر «بمبئی» هند، ۱۰ هزار نفر به این مناسبت گردهم آمدند و مراسم شادی بخش این روز را برگزار کردند.

همه ساله در نخستین یکشنبه در ماه مه، مراسم شادی‌آفرین روز جهانی خنده در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود و نمایندگان باشگاه‌های مختلف خنده در سراسر جهان، این روز را جشن می‌گیرند.

«گودولا اشتاینر یونکر» در سال ۱۹۹۸ میلادی نخستین باشگاه خنده آلمان را در شهر «ویسبادن» تاسیس کرد که البته نخستین باشگاه در نوع خود در اروپا محسوب می‌شد.

اشتاینر یونکر یک روان‌شناس است و در زمینه خنده‌درمانی تخصص دارد. به اعتقاد وی خنده، درمان بسیاری از دردهای روحی، عاطفی و جسمی است. یونکر معتقد است که در اثر خنده‌ای عمیق، تمام عضلات بدن به حرکت در می‌آیند، پرده دیافراگم مرتعش می‌شود، تنفس عمیق‌تر می‌گردد و اکسیژن بیشتری به شش‌ها می‌رسد. در نهایت قدرت دفاعی بدن افزایش یافته، عمل گوارش راحت‌تر انجام می‌گیرد و استرس کاهش می‌یابد.

کارشناسان در پی مطالعات گوناگون پی برده‌اند که کودکان در روز تا ۴۰۰ بار می‌خندند. در مقابل، بزرگسالان به طور متوسط فقط ۲۰ بار در روز خنده بر لبانشان ظاهر می‌شود. کاتاریا، استاد هندی یوگا نیز دراین‌باره می‌گوید: انسان بدون داشتن دلیلی قانع‌کننده نه تنها حق خندیدن دارد بلکه باید برای بهتر زیستن همیشه بخندد. شیوه‌های آموزشی یوگای مادان کاتاریا که به خنده یوگا مشهور است، امروزه در سراسر دنیا شهرت یافته‌اند.

خیلی سال پیش ، شب خونمون مهمون بود ، برق رفت
به پسر خالم گفتم زنگ بزن اداره برق بپرس کی برق میاد و این حرفا
گفت شمارش چنده
گفتم بیست و چهار هزار و چهار صد
گفت : یا علی این همه شماره رو چه جوری بگیرم !!!

یکی از دغدغه های بچگیم این بود که میرفتم دستشویی
نمیدونستم کدوم طرفی باید بشینم…

امروز ناهار آبگوشت داشتیم
طبق معمول منو و داداشم سر استخون قلم ، دعوامون شد !
… مامان از تو آشپزخونه داد میزنه :
چتونه خونه رو گذاشتید رو سرتون
مگه شما سگید که بر استخون دعوا میکنید ؟
صد بار گفتم استخونا برا باباتونه !!

 

شامپو خریدم روش نوشته:
این محصول را روی سرتان بریزید و موهایتان را بمالید سپس آبکشی کنید!
من میخواستم بریزم تو دهنم قرقره کنم،خدا خیرشون بده آگاهم کردن

وقتی می پرسی چیزی میخوریین ؟
اونی که میگه : من یکی دو لقمه باهات میخورم…
جدا موجود ترسناکیه

میدونی لذت بخش ترین لحظه زندگی کیه
وقتی یه عطسه میکنی از ته دل
یعنی انگار ری استارت میشی !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا