گوناگون

روز مادر ۹۹ چند شنبه است؟ تاریخ و زمان دقیق روز زن ۹۹

روز مادر ۹۹ چند شنبه است ؟ تاریخ و زمان دقیق روز زن ۹۹ به همراه تاریخ و روز دقیق ولادت حضرت فاطمه سال ۹۹ و طالاعات تکمیلی را در همین مطلب بخوانید. روز مادر یکی از روزهای ویژه برای ایرانیان است. روزی که در آن حضرت زهرا (س) به دنیا آمده و یکی از اعیاد ویژه شیعیان جهان است.

در ایران روز مادر، ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا است. این روز در تقویم سال ۹۹ مصادف است با ۱۴ بهمن ۱۳۹۹. به طور حتم بسیاری برنامه ریزی های زیادی برای این روز دارند تا تبریک ویژه ای به مادر، همسر و حتی خواهر خود داشته باشند.

حضرت فاطمه زهرا (س) زادهٔ ۲۰ جمادی‌الثانی بین ۳۵ تا ۴۵ عام‌الفیل برابر ۱۸ تا ۸ پیش از هجرت در مکّه است. تاریخ شهادت این بانوی مکرمه نیز ۱۳ جمادی‌الاول یا ۳ جمادی‌الثانی ۱۱ هجری قمری در مدینه است. ایشان دختر پیامبر اسلام و بانو خدیجه، همسر امام علی (ع) و مادر حسن بن علی (ع) و حسین بن علی (ع) است.

فاطمه زهرا (س) کوچک‌ترین دختر پیامبر و تنها فرزندش بود که از خود فرزندانی باقی گذاشت، که به «سید» یا «شریف» مشهورند. در تاریخ تولد فاطمه زهرا (س) بعضا اختلافاتی هست. اما دو قول پنج سال پیش از بعثت و پنج سال پس از آن رایج‌تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا