گوناگون

روز پاسدار در سال ۹۹ چه روزی است؟ / تاریخ ولادت امام حسین (ع) در تقویم ۹۹

روز پاسدار در سال ۹۹ همزمان با روز ولادت امام حسین (ع) می باشد ، علت نامگذاری روز میلاد امام حسین (ع) به نام روز پاسدار وجه تشابه ایشان به معنای واقعی پاسدار است . پاسدار در لغت به معنای محافظ و نگهبان می باشد و امام حسین (ع) تا آخرین قطره خون خود مراقب و محافظ دین اسلام در برابر مخالفت های دشمنان بود تا جایی که مال و جان خود و خانواده اش را در این راه گذاشت.

تاریخ ولادت امام حسین (ع) روز پاسدار در سال ۹۹

روز پاسدار در سال 99 چه روزی است؟ / تاریخ ولادت امام حسین (ع) در تقویم 99

تاریخ ولادت امام حسین (ع) در تقویم شمسی برابر است با :

روز چهارشنبه ۲۷ ماه اسفند سال ۱۳۹۹

تاریخ ولادت امام حسین (ع) در تقویم قمری برابر است با :

روز ۳ ماه شعبان سال ۱۴۴۲

تاریخ ولادت امام حسین (ع) در تقویم میلادی برابر است با :

روز ۱۷ ماه مارس سال ۲۰۲۱

در ابتدای سال ۱۳۹۹ بنا به کبیسه بودنش  نیز روز پاسدار وجود داشت و این روز ۹ فروردین سال ۱۳۹۹ بود ، پس در واقع در سال ۹۹ دو بار روز میلاد امام حسین (ع) وجود داشت .

روز پاسدار در سال 99 چه روزی است؟ / تاریخ ولادت امام حسین (ع) در تقویم 99

القاب مهم امام حسین (ع) :

کنیهٔ امام حسین (ع) در تمام منابع اَبوعَبْدِالله آمده، اما نزد خواص، لقب ابوعلی را نیز داشته‌است. امام حسین (ع) القاب بسیاری دارد که با القاب امام حسن (ع) یکی است. از القاب امام حسین (ع) به زَکیّ، طَیِّب، وَفیّ، سَیِّد، مُبارَک، نافِع، اَلدَّلیلُ عَلیٰ ذاتِ‌اللّه، رشید ، اَلتّابِعُ لِمَرضاهِاللّه مَظلوم، مَقتول، قَتیلُ الْعَبَرات، اَسیرُ الْکُرُبات، قَتیلُ الْکَفَرَه، طَریحُ الْفَجَرَه، قَتیلُ‌الله، ثارُالله، حُجَّهُالله، بابُ‌الله، وِتْرُالله، اَلدّاعیُ اِلَی الله، نور، صِدّیق، مِصباحُ الْهُدیٰ، سَفینَهُالنَّجاه، خامسُ اَصحابِ کَساء، غَریبُ الْغُرَباء، سِبطُ الرَّسول، وارِث، وِتْرُ الْمَوْتور می توان اشاره کرد که در ادعیه ها و احادیث عنوان شده است .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا