سلامت

روش های خانگی برای از بین بردن بوی بد پا

با شروع فصل گرما بیشتر مردم از بوی بد پا رنج می برند و ممکن است حتی فصل گرما به پایان رسد،  اما برخی از افراد که از صبح تا شب پاهایشان داخل کفش می باشد باز هم از بوی بد پا ها رنج ببرند.

Stinky Male Feet

راه کارهایی خانگی برای از بین بردن بوی بد پا

چای سیاه : اسیدهای موجود در چای سیاه باعث کشته شدن باکتری های مولد بوی بد پا می شوند و همچنین باعث بسته شدن منافذ پاها و در نتیجه جلوگیری از عرق کردن پاها می شوند برای این منظور دو عدد چای کیسه ای یا دوقاشق چای خوری چای سیاه را داخل یک پیمانه آب جوش قرار دهید و پس از ۱۵ دقیقه این چای را به دو لیتر آب اضافه کنید و پاهایتان را به مدت ۲۰ دقیقه داخل این محلول قرار دهید و یک روز در میان این کار را انجام دهید.

آنتی بیوتیک ها : پمادهای آنتی بیوتیک باعث از بین بردن باکتری های مولد بوی بد می شوند بنابراین بهتر است قبل از خواب لایه ای از پمادهای آنتی بیوتیک کف پای خود بمالید و جوراب بپوشید وصبح دیگر اثری از باکتری ها و بو نخواهید دید. روغن های معطر : روغن سنبل را شب ها قبل از خواب کف پای خود بمالید این کار علاوه بر خوشبو کردن پاها به کشتن باکتری ها نیز کمک می کند.

زینک : ماده ی معدنی زینک به از بین رفتن بوی بد پا کمک می کند بنابراین مواد غذایی زینک دار را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید از قبیل : غذاهای دریایی ، گوشت ، اسفناج ، لوبیا ، جو ، غلات ؛ قارچ ، بادام و شکلات تلخ.

سرکه : نصف فنجان سرکه ی سیب را داخل لگن آب بریزید و پاهای خود را درون آن قرار دهید سرکه باعث از بین رفتن بوی بد پا می شود. 

نشاسته : نشاسته ی ذرت عرق را جذب می کند می توانید قبل از بیرون رفتن کف پاهای خود مقداری نشاسته ی ذرت بریزید و سپس جوراب بپوشید.

جوش شیرین : داخل کفش خود مقداری جوش شیرین بریزید زیرا باعث از بین رفتن قارچ ها و باکتری ها می شود.

نعناع : نعناع باعث خنکی پوست و از بین رفتن بوی بد پا می شود ، می توانید عرق نعناع را داخل لگن آب بریزید و پاهایتان را داخلش قرار دهید.

آب نمک: نمک باعث کاهش میزان تعریق می شود و باکتری ها را از بین می برد برای این کار دو فنجان نمک را داخل لگن آب بریزید و پاهایتان را به مدت ۱۵ دقیقه داخل آن قرار دهید./آرایشیک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا