سبک زندگی

روش های سفید کردن قارچ

در این مطلب از سایت مجله اینترنتی کولاک می خوانید که، در روش سفید کردن قارچ با استفاده از روش سرد و گرم کردن و نیم پز کردن قارچ ها، عمل آنزیماتیک متوقف می شود و قارچ ها به حالت خمیری در نمی آیند. در ضمن تمام آلودگی های آن ها از بین می رود. این روش برای حجم بالای قارچ بهترین روش است و به سادگی طی مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. طعم اصلی آن ها نیز تا حدود زیادی حفظ می شود.

آموزش مرحله ای سفید کردن قارچ در آب جوش

ابتدا قارچ ها را بشویید و سپس آن ها را خرد کنید.
قارچ ها را بشویید و خرد کنید.
در قابلمه ای آب ریخته و بگذارید بجوشد. سپس قارچ ها را در آب جوش بریزید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه قارچ ها داخل آب بجوشند.
قارچ ها را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید حدود ۱۰ دقیقه بجوشند.
بعد از ۱۰ دقیقه قارچ ها را آبکش کنید و قارچ ها را بلافاصله در آب سرد بریزید و باز هم به آن آب سرد اضافه کنید تا شوک ببینند.
قارچ ها را آبکش کنید و بلافاصله در آب سرد بریزید.
دوباره قارچ ها را آبکش کنید و اجازه بدهید تا آب آن کاملا برود.دوباره آبکش کنید و اجازه بدهید تا آب آن کاملا برود.
زمانی که آب قارچ ها رفت و قارچ ها کاملا خنک شدند حالا می توانید به اندازه دلخواه بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری کنید.
به اندازه های دلخواه بسته بندی کرده و در فریزر نگهداری کنید.
چنانچه به واسطه عدم وجود بازار مناسب، مجبور به نگهداری طولانی مدت تر قارچ شدیم، می توان قارچ را کنسرو، خشک یا منجمد کرد و یا در نمک نگهداری کرد و یا به صورت ترشی و مربا مورد استفاده قرار داد.

منجمد کردن قارچ

هر چند که می توان قارچ های تمیز شده را به مدت یک ماه در فریزر ۲۰ – درجه نگهداری کرد ولی برای نگهداری دراز مدت آنها در منزل، بهتر است که به یکی از شیوه های زیر عمل نمود:

۱- قارچ ها را در یک پارچه توری می ریزند به مدت ۵تا ۷ دقیقه در آب در حال جوش قرار می دهند و در نهایت پس از حذف آب اضافی با پهن کردن روی یک قطعه پارچه در فریزر منجمد می کنند.

۲- قارچ ها را ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه بخارپز می کنند (به این ترتیب که آن ها را در زودپز حاوی ۱ تا ۲ سانیمتر آب می ریزند و به دور از تماس مستقیم با آب قرار می دهند) آنگاه قارچ های بخار پز شده را با فرار دادن در هوای آزاد خنک و در نهایت منجمد می کنند.

۳- قارچ ها را تمیز می کنند و در روغن تفت می دهند. این قارچ ها در صورت نگهداری در ظروف در بسته برای چهار ماه در فریزر قابل نگهداری هستند.

۴- قارچ ها را در کره ذوب شده می ریزند و سپس در فریزر منجمد می کنند.

نگهداری قارچ در نمک

استفاده از نمک یکی از قدیمی ترین روش نگهداری غذاهاست در مورد قارچ یک قسمت نمک با سه قسمت قارچ تمیز و تازه به صورت لایه لایه روی هم می ریزند و دقت می کنند که لایه آخر قارچ به طور کامل با نمک پوشیده شود.

ترشی قارچ

ابتدا قارچ ها را می شویندو سپس آب اضافی آن ها را حذف می کنند آنگاه در روغن و سرکه تفت می دهند.پس از سرد شدن همراه با ادویه جات در شیشه مناسب می ریزند و آن رابا سرکه پر می کنند.روز بعد سرکه موجود در شیشه را در ظرفی دیگر می جوشانندو پس از سرد شدن به شیشه مربوطه بر می گردانند.این مرحله را یکبار دیگر در روز بعد تکرار می کنند.در نهایت نیز شیشه را با سرکه پر و برای مدتی در جای خنک نگهداری می کنند.

کنسرو کردن قارچ در منزل

۱- قارچ ها را در شیشه های ۵۰۰ گرمی می ریزند به مدت ۱۰۰ دقیقه می جوشانند.

۲- ابتدا قارچ ها را می شویند سپس به هر کیلوگرم قارچ یک قاشق غذا خوری نمک اضافه می کنند و تفت می دهند. پس از سرد شده قارچ ها آنها را در قوطی های مناسب می ریزند.درز قوطی ها را می بندند و به مدت یکساعت می جوشانند.

۳- ابتدا قارچ ها را در محلول اسیدسیتریک یک درصد یا متا بی سولفات سدیم سه درصد می شویند. سپس به مدت دو دقیقه در آب جوش قرار می دهند و بی درنگ به آب نمک خنک یک درصد که حاوی ۰.۵ تا ۱ درصد اسی سیتریک است منتقل می کنند آنگاه در شیشه های مناسب می ریزند و پس از پر کردن شیشه ها با آب نمک به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه می جوشانند آب نمک مورد استفاده در شیشه ها با افزودن ۱۵ گرم نمک و ۱ گرم اسیدسیتریک یا اسیداسکوربیک به هر لیتر آب آماده می شود. قارچ های کنسرو شده به این صورت برای حداقل شش ماه در یخچال قابل نگهداری هستند.آب پز کردن باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B و C قارچ می شود.

چگونه قارچ را برای مدت طولانی تازه نگه داریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا