چهره هاسلبریتی خارجی

رژیم ضد پیری کریشما کاپور ۴۶ ساله از زبان خودش

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فیض آبادیکریشما کاپور یکی از سوپراستارهای پرکار سینمای هند در دهه نود بود که چند سال است از سینما فاصله گرفته است و ظاهرا طبق اخبار گزارش شده قرار است با یک سریال وب (نمایش خانگی) بعد از ۷ سال، فعالیت بازیگری را از سر بگیرد. این بازیگر خوش چهره توانسته اندام خود را مانند یک ساعت شنی متناسب نگه دارد و همچنان با وجود اینکه ۴۶ سال سن دارد فیزیک خوبی داشته باشد و وقتی او می‌بینید فکر نمی‌کنید بیش از ۳۰ سال سن داشته باشد. او به تازگی در گفتگویی در مورد اسرار تناسب ظاهر و اندام خود صحبت کرده است:

کریشما کاپور از سوپراستارهای پرکار سینمای هند است

«من نسبت به وزن خودم پارانوئید نیستم. دوست ندارم فرد لاغری هم باشم. بنابراین در رژیم غذایی‌های سالادگونه افراط نمی‌کنم. درعوض در طول روز ۶ تا ۷ وعده غذایی کوچک دارم که به فاصله دو سه ساعت یک بار هستند. باید به خاطر داشته باشید که اعتدال در خوردن کلید چاره است. من خودم را از چیزی محروم نمی‌کنم اگر چیزی را دوست داشته باشم از آن می‌خورم؛ مزه نمی‌کنم. شما در طولانی مدت نمی‌توانید به رژیم‌های احمقانه بچسبید. عاقلانه غذا بخورید و در کنار آن به طور مرتب ورزش کنید.»

علاقه بی انتهای کریشما کاپور به توت‌ها

کریشما عاشق میوه است. اولین چیزی که او در ابتدای روز و اول صبح می‌خورد انواع توت‌ها هستند. معمولا صفحه اینستاگرام او پراست از انواع بری‌ها از جمله بلو بری. توت‌ها که غنی شده با آنتی اکسیدان‌ها هستند نه تنها به زیبایی و درخشش پوست شما کمک می‌کنند، بلکه به رشد سلول های ضد سرطانی نیز کمک می کند، باعث بهبود گردش خون و کنترل سطح گلوکز در بدن می شود. او همراه با توت‌ها، قهوه میل می‌کند تا مدت طولانی‌تری بیدار و سرحال باشد.

تعادل مناسب در جذب پروتئین ها و کربوهیدرات ها

کریشما کاپور دوست دارد کربوهیدراتهای پیچیده مانند نان سبوس دار را با پروتئینی مانند املت سفیده تخم مرغ همراه کند تا سوخت مورد نیاز برای طی روز را تامین کرده باشد و جلوی ایجاد اشتهای کاذب را بگیرد. او بیشتر اوقات دوست دارد در هنگام صرف ناهار کربوهیدرات مصرف کند، تا بتواند آنها را به راحتی بسوزاند که به عنوان چربی های سرسخت ذخیره نمی شود. او پاستا را خیلی دوست دارد اما آنها را با مواد غذایی غنی از پروتئین مانند تخم مرغ و مرغ همراه می‌کند. او همچنین گرستگی خود را با  تعدادی بادام و موز که کربوهیدرات‌های سالمی هستند رفع می‌کند.

هر از چند گاهی افراط کنید

طبق گفته کریشما کاپور که جزئی از خانواده بزرگ راج کاپور است، یکی از چیزهایی که یک کاپور نمی‌تواند از آن دور بماند، افراط کردن است. چه کسی گفته است که هیچ کس اجازه ندارد هر از چند گاهی خوشی کند؟ هم کریشما و هم خواهرش کرینا چند وقت یک بار به خودشان اجازه می‌دهند از موانع رها شوند و این را برای خودشان یک پاداش می‌دانند چراکه افرادی منظم و با دیسیپلین هستند. همچنین تحقیقات هم نشان می‌دهند که وقتی بدانید که پاداش در انتظار شماست باانگیزه ماندن آسان‌تر می‌شود.

ورزش مورد علاقه کریشما کاپور برای حفظ تناسب اندام پیاده روی است؛ چه پیاده روی در پارک و چه پیاده روی روی دستگاه تردمیل. یکی از بایدهای دیگر برای او انجام یک ساعت یوگا است زیرا اعصاب او را آرام می کند و به او انرژی مثبت می‌دهد. او همچنین دوست دارد هفته ای ۳ تا ۴ بار تمرین وزنه برداری انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا