چهره هاسلبریتی خارجی

رژیم های عجیب و غریب کریستین بیل ستاره هالیوود چیست؟

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: نگین نشاط

برای ما انسان های عادی و معمولی کم و زیاد کردن حتی ۲ پوند وزن هم کار سخت و امکان ناپذیری به نظر می رسد. کریستین بیل اما انسان معمولی نیست. برای او کم و زیاد کردن وزن مثل آب خوردن است.

کریستین بیل متولد ۳۰ ژانویه ۱۹۷۴ است. بازیگری انگلیسی آمریکایی است که بیشتر به دلیل سبک بازیگریش که متد اکتینگ است، شهرت یافته است. بیل تا به حال جوایز زیادی دریافت کرده است، از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگری نقش مکمل مرد و ۲ گلدن گلوب. همچنین بیل در سال ۲۰۱۸ جزو لیست ۱۰۰ آدم موفق جهان از سوی مجله تایمز قرار گرفت. او در کشور ولز به دنیا آمد و اولین بار در سن ۱۳ سالگی در فیلم استیون اسپیلبرگ به نام ” امپراطور خورشید ” بازی کرد. او نقش های اصلی و مکمل زیادی را ایفا کرد تا این که در سال  ۲۰۰۰ برای بازی در نقش یک روانی در فیلم ” روانی آمریکایی ” مورد توجه قرار گرفت. در سال ۲۰۰۴ در فیلم ” ماشینیست ” ایفای نقش کرد که برای آن نقش چیزی حدود ۶۳ پوند وزن کم کرد.

بیل در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت که دلیلی که باعث می شود این تغییر وزن های عجیب و غریب را انجام دهد این است که اصلا دلش نمی خواهد در نقشی که بازی می کند ویژگی های بدن و ظاهرش تماشاچی را به یاد خود کریستین بیل بیندازد و نه شخصیتی که بازی می کند، اگر ظاهرش با واقعیت خودش یکی باشد دیگر تلاش برای ایفای آن نقش عملا بی فایده است. بیل برای ” ماشینیست ” فقط به کم و زیاد کردن وزنش راضی نشد و دندان های سالم و سفیدش را هم خراب کرد تا هرچه بیشتر به شخصیت نزدیک شود. نکته عجیب تر آن است که او این وزن از دست رفته را طی شش ماه بعد دوباره به دست آورد؛ البته بیشتر از آن چیزی حدود ۱۰۰ پوند، چراکه او برای ایفای نقش بتمن در سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان آماده می شد.

کریستین بیل

در مصاحبه با بی بی سی، بیل در مورد اضافه کردن وزن برای بتمن و همچنین ماهیچه های فراوان بیشتر توضیح داد، او این وزن را آرام آرام و به مرور زمان اضافه نکرد و مستقیما سراغ همبرگر، پیتزا و خوردن وعده غذایی در یک بار نشستن پشت میز رفت. بیل قبول دارد که این راه اصلا سالم نیست و خودش هم دچار مشکلات و دردهای زیادی شد اما از آن لذت برده و حاضر است دوباره هم تکرارش کند. او بعد ها در فیلم ” پرستیژ ” نولان هم بازی کرد و همچنین فیلم های مهم و قابل توجه دیگری مثل ” مشت زن ” به کارگردانی دیوید اراسل که برای آن بهترین نقش مکمل مرد را در اسکار و گلدن گلوب به دست آورد.

بیل بار دیگر در یک فیلم از اراسل به نام ” حقه آمریکایی ” هم بازی کرد که نامزد اسکار و گلدن گلوب شد. او اخیرا در فیلم ” معاون ” هم ایفای نقش کرد که توانست گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند. از همه این ها که بگذریم او چگونه در مدت بسیار کوتاهی وزنش را زیاد و کم می کند، کاری که او برای فیلم آخرش ” معاون ” انجام داد به گفته خودش از همیشه سخت تر بود. او در مصاحبه ای گفته است که قبلا هم وزنش را تغییر داده است اما این بار مجبور شده است تا از دکتر متخصص برای این کار کمک بگیرد. به گفته خودش برای فیلم ” ماشینیست ” خودش به تنهایی و در خانه اش توانست نزدیک به ۶۰ پوند وزن کم کند فقط با سیگار کشیدن زیاد و تغذیه ای فقط با ویسکی. خودش اما اعتراف می کند که اکنون که در دهه چهارمم زندگیش است نمی تواند این کار را تکرار بکند زیرا بدنش مثل گذشته پاسخگو این کار نیست.

او بعد از ایفای نقش در فیلم ” معاون ” خواست به تنهایی و با تکیه بر سیگار و ویسکی وزنش را به حالت طبیعی برگرداند اما نتوانست و نتیجه اش فقط حال بد و درد شدید در قفسه سینه بوده است که مجبور شده تا از دکتر متخصص برای این کار کمک بگیرد. به گفته خود کریستین بیل در ادامه این مصاحبه همسرش ” سیبی ” هم بسیار نگران او بوده است، در عین حال اما او را حمایت می کرد. بیل در ادامه می گوید که همسرش او را تهدید کرده که اگر به خودش آسیب دائمی بزند او را خواهد کشت. سیبی همیشه هنگام شام و ناهار خوردن مقابل من عذاب وجدان داشت و حتی او هم همراه من و برای ایجاد حس همدردی با من کمی وزن کم  کرد، حتی چند بار متوجه شدم که در خواب نفس کشیدن من را چک می کند اما با همه این ها میدانم که او نقشی را که بازی می کردم بسیار دوست داشت و به همین دلیل اعتراضی نمی کرد.

منابع:

Eonline

Mensjournal

wikipedia

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا