سینماسینمای‌جهان

رکوردشکنی «داستان اسباب‌بازی ۴»

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

«داستان اسباب‌بازی ۴» در هفته اول رکورد جهانی فروش یک فیلم انیمیشن را شکست اما در گیشه‌های امریکا ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد. این فیلم انیمیشن همه مدت‌ها منتظر اکران آن بودند رکورد جهانی افتتاحیه اکران یک فیلم انیمیشن را شکست.

«داستان اسباب‌بازی ۴»با احتساب فروش در امریکای لاتین و اروپا طی آخر هفته ۲۳۸ میلیون دلار (معادل ۱۸۷ میلیون پوند) به جیب سازندگانش سرازیر کرده است.

با این حال فروش این فیلم کمتر از حد انتظار بود و در امریکا نیز توقعات را برآورده نکرد. انتظار فروش «داستان اسباب‌بازی ۴» برای هفته اول در امریکا ۱۴۰ میلیون دلار بود اما ۱۱۸ میلیون دلار فروخت.

چهارمین فیلم از مجموعه داستان اسباب‌بازی ۲۴ سال پس از ساخت اولین فیلم آن اکران شده است.

صداپیشگان اصلی این انیمیشن کلانتر وودی (تام هنکس) و باز لایتیر (تیم آلن) هستند. این دو از ۱۹۹۵ و از زمان ساخت اولین فیلم داستان اسباب‌بازی که ۳۹۵ میلیون دلار فروش داشت با یکدیگر در این فیلم همکاری می‌کنند.

۹ سال از اکران «داستان اسباب‌بازی ۳» می‌گذرد و از این فیلم به عنوان اولین فیلمی که مجموع فروشش از یک میلیارد دلار گذشته نام برده می‌شود.

طرفداران این فیلم از این مسئله واهمه دارند که قسمت چهارم داستان اسباب‌بازی به قوت سه فیلم قبلی نباشد و پایان خوشی برای این مجموعه رقم زده نشود.

از دیگر اسباب‌بازی‌های جدید این فیلم می‌توان به گابی گابی (کریستینا هندریکس)، بانی و داکی (جوردن پیل و کیگان مایکل کی) و بدلکار موتورسوار دوک کابوم (کیانو ریوز) اشاره کرد.

چهارمین فیلم از این مجموعه که یک اسباب‌بازی جدید به نام فورکی به آن اضافه شده، در سایت نظرسنجی Rotten Tomatoes   با نظرات مثبتی مواجه شده و ۹۸درصد نقد مثبت دریافت کرده است.

منبع: BBC

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا