اخبار داغفرهنگی

زندگینامه و سوابق آیت الله جواد آیت اللهی امام جمعه یزد که بر اثر کرونا درگذشت + عکس

زندگینامه و سوابق آیت الله جواد آیت اللهی امام جمعه یزد که بر اثر کرونا درگذشت به همراه عکس همچنین اطلاعاتی درباره آیت الله جواد آیت اللهی در همین مطلب. امام جمعه موقت یزد براثر کرونا درگذشت.

زندگینامه و سوابق آیت الله جواد آیت اللهی
زندگینامه و سوابق آیت الله جواد آیت اللهی

ابوجعفر سید محمد جواد آیت اللهی فرزند سید اسدالله در سال ۱۳۴۹ ش در شهر یزد متولد شده است. وی از نوجوانی به تحصیل علوم دینی روی آورده و در مدرسه علمیه خان مقدمات و بخشی از سطح را نزد؛ شیخ باقر صمدی، شیخ مرتضی میرازیی، شیخ غلامرضا ریسمانیان و سید جلیل صدر طباطبایی گذرانده است.

سپس برای اتمام دوره سطح به قم مهاجرت فرموده و در مجالس درس آیات: اعتمادی، محمدی، دوزدوزانی، پایانی و موسوی تهرانی تلمذ کرده است. ایشان در بیست سالگی موفق شد در دروس خارج فقه و اصول آیات: ناصر مکارم شیرازی، سبحانی، ابوالفضل خوانساری، وحید خراسانی و میرزا جواد تبریزی، عبدالله جوادی آملی، عباسی، بهاالدینی و احمدی میانجی حضور یابد.

وی در سال ۱۳۷۶ ه.ش پس از درگذشت پدر به یزد بازگشت و از سال ۱۳۷۷ ه.ش علاوه بر اقامه نماز جماعت در مصلای عتیق و سر دوراه، به تدریس فقه، اصول و کلام در مقطع سطح، در حوزه علمیه یزد اشتغال یافت. آیت اللهی از مراجع زمان خویش اجازاتی در امور حسبیه و در نقل حدیث نیز از برخی از علما و مشایخ اجازه دریافت نموده است.

از آثار تالیفی ایشان می‌توان به کتب، اتمام الفائده فی تفسیر المائده، کلیمه فی الجمال و کلیمه فی الولایه اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا