چهره هاسلبریتی خارجی

زندگینامه کامل ابراهیم چلیککول بازیگر نقش اسکندر در فیلم مست عشق + عکس

کولاک ، محمد سیمری : ابراهیم چلیککول از جمله بازیگران ترک می باشد که به سبب بازی های درخشان، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است! ابراهیم از جمله بازیگران فیلم سینمایی ” مست عشق ” به کارگردانی حسن فتحی می باشد؛ فیلمی که محصول مشترک سینمای کشورهای ایران و ترکیه نیز به شمار می آید و تمام توجهات را به سمت خود، جلب نموده است.

زندگینامه کامل ابراهیم چلیککول

در این مطلب تصمیم داریم بیشتر درباره ی ابراهیم چلیککول به بحث بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

ابراهیم چلیککول متولد ۱۴ ماه فوریه ی سال ۱۹۸۲ میلادی در شهر ایزمیت کشور ترکیه می باشد. شاید جالب باشد که مادر ابراهیم یعنی Ayper Çelikkol ، اصالتا اهل ناحیه ی پوماک کشور یونان می باشد (پوماک اصطلاحی است که برای مسلمانان ساکن بلغارستان ، شمال شرقی کشور یونان و عمدتاً شمال غربی کشور ترکیه به کار می رود) و یک مهاجر یونانی شناخته می شود و پدر وی نیز اصلیتی عرب دارد که پیرو دین اسلام هستند! البته ابراهیم، پدر خود را در ۱۸ سالگی و به سبب حمله ی قلبی از دست داده است. پدر او،  Süheyl Çelikkol افسر بازنشسته نیروی دریایی بود.

ابراهیم یک خواهر کوچک تر از خود، به نام ” آصلی ” دارد. خواهر او به عنوان مدرس در دانشگاه استانبول مشغول به تدریس است.

زندگینامه کامل چلیککول

ابراهیم و فعالیت حرفه ای در ورزش

ابراهیم فعالیت خود را در ورزش با حضور در رشته ی بسکتبال شروع کرد! او ۱۰ یا ۱۱ سال، سن داشت که وارد دنیای بسکتبال شد و به مدت ۱۵ سال در چند تیم باشگاهی در کشور ترکیه حضور داشت و حتی به تیم ملی کشور ترکیه نیز دعوت شد! اما در نهایت از این راه انصراف داد و به دنبال علاقه ی خود یعنی هنر و بازیگری رفت!

او حتی بخاطر این علاقه از تحصیل نیز انصراف داد! ابراهیم دانشجوی انصرافی رشته اقتصاد است.

بازیگر ترک

ابراهیم و درخشش او در دنیای مدلینگ

ابراهیم در سال ۲۰۰۱ میلای و وقتی تنها ۱۹ سال، سن داشت به صورت بسیار اتفاقی وارد عرصه ی مدلینگ شد! او فعالیت خود در عرصه ی مدلینگ از خانه ی نمایش مد در شهر آنکارا آغاز کرد، سپس به کشورهای آلمان و ایتالیا رفت و شروع به کسب درآمد در این عرصه کرد.

بازیگر نقش اسکندر در فیلم مست عشق

ابراهیم چلیککول وارد دنیای بازیگری می شود

ابراهیم در سال ۲۰۰۷ میلادی و وقتی که تنها ۲۵ سال، سن داشت! پس از دیده شدن در قامت یک مدل بین المللی و درخشش در این حوزه، توسط ” عثمان سیناو ” کارگردان ترکیه ای دعوت شد تا در عرصه ی بازیگری نیز شانس حضور خود را بیازماید!

زندگینامه ابراهیم چلیککول

چلیککول پس از سپری کردن دوره های بازیگری در سال ۲۰۰۸ میلادی، برای اولین بار با فیلم ” Pars Narkoterör as Şamil Baturay ” در نقش یک کمیسر در مقابل دوربین قرار گرفت. او ذر ادامه در سریال های دیگری چون ” کوه های سیاه ” با نام اصلی ” Karadağlar ” در نقش Gül Ali Karadağ و ” چاقوی تیز ” با نام اصلی ” Keskin Bıçak ” در نقش ۳obidat بازی کرد.

زندگینامه چلیککول

اما اتفاقی که سبب شهرت ابراهیم در دنیای بازیگری شد، حضور او در سریال ” Iffet ” بود! در سال ۲۰۱۱ میلادی ابراهیم توانست با بازی در سریال ” Iffet ” و در نقش یک راننده تاکسی به نام “جمیل ” یا ” Cemil ” مورد تحسین منتقدان قرار گیرد! سپس او با حضور در فیلم تاریخی ” Fetih 1453 ” استعدادهای خود را به نمایش گذاشت! فیلم سینمایی پر هزینه ی ” Fetih 1453 ” درباره ی ماجرای فتح شهر استانبول در سال ۱۴۵۳ میلادی بود.

ابراهیم در سال ۲۰۱۶ میلادی در سریال ” کور مادرزاد ” با نام اصلی ” Kördüğüm ” در  نقش ” Ali Nejat ” بازی کرد و در ادامه فعالیت ها خود، در سال ۲۰۱۷ میلادی در سریال ” عشق سیاه و سفید ” با نام اصلی ” Siyah Beyaz Aşk ” با ایفای یک بازی متفاوت و خوب، باعث تحسین بسیاری از منتقدین و بینندگان شد! او در این سریال ایفاگر نقش ” Ferhat Aslan ” بود.

چلیککول

حضور ابراهیم چلیککول در فیلم ” مست عشق “

ابراهیم در فیلم ” مست عشق ” به کارگردانی حسن فتحی که در مورد زندگی مولانا و شمس تبریزی می باشد، در حال بازی و ایفای نقش می باشد. او در این فیلم، در نقش ” اسکندر ” حضور دارد.

مست عشق

زندگی شخصی چلیککول

ابراهیم تاکنون وارد روابط عاشقانه ی متعددی شده است و با افراد مشهوری چون  Tuğba Ekinci ، Deniz Çakır و Ozgün Namal در رابطه ی عاشقانه بوده است که هر کدام از آن ها به جدایی ختم شده است! اما مشهورترین رابطه ی عاشقانه وی با سینم کوبال با نام اصلی ” Sinem Kobal ” بود که چیزی بیش از ۶ ماه به طول نینجامید! سینم متولد ۱۴ ماه اوت سال ۱۹۸۷ میلادی در شهر استانبول می باشد؛ او از جمله بازیگران فیلم و تلویزیون کشور ترکیه می باشد.

ابراهیم چلیککول

اما اکنون ابراهیم متاهل است. ابراهیم چلیککول در سال ۲۰۱۷ میلادی با ” میهره موتلو ” با نام اصلی ” Mihre Mutlu ” ازدواج کرده است؛ همسر ابراهیم، متولد سال ۱۹۸۹ میلادی و فارغ التحصیل رشته ی معماری می باشد.

چلیککول

آدرس اینستاگرام ابراهیم چلیککول

https://www.instagram.com/ibrahimcelikkol41/?hl=en

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا