چهره هاسلبریتی ایرانی

زندگینامه کامل احمد مهران فر + زندگی خصوصی و اینستاگرام

بیوگرافی احمد مهران فر به همراه جدیدترین عکس

بیوگرافی و زندگینامه کامل احمد مهران فر همراه آخرین اخبار و حاشیه ها همچنین جدیدترین عکس ها، پست اینستاگرامی و معرفی جدیدترین فیلم و سریال با بازی احمد مهران فر

احمد مهران فر با بازی در نقش «ارسطو» در سریال پایتخت چهره شد. او آگاهانه برای آنکه در آثار طنز محدود نشود، اقدام به نقش آفرینی در آثار متفاوت کرد. مهران فر به خصوص در نمایش های تئاتری ظاهر شد که کوچکترین شباهتی به کاراکترش در سریال پایتخت نداشت. در سینما نیز بازی در فیلم هایی مثل «ماجرای نیمروز»، «دربند»، «هفت ماهگی» و… موید همین نکته است.

علاقه به بازیگری از کودکی

احمد مهران‌فر ۱۰ خرداد ۱۳۵۴ در شهر کاشان متولد شد. او فارغ التحصیل لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا تهران است. مهران فر اصولا بازیگر کم حرفی است و کمتر درباره زندگی شخصی خود صحبت کرده است. او در خصوص کودکی و نوجوانی خود در جایی گفته است که علاقه به بازیگری از همان دوران در او وجود داشت است. مهران فر در تئاترها و نمایش های دوران نوجوانی در مدرسه بازی می کرده است.

.

تجربه اندوزی در تئاتر

مهران فر بعد از آنکه مسیر زندگی خود را پیدا کرد، وارد یادگیری بازیگری به صورت آکادمیک شد. او همزمان با فراگیری این رشته در دانشگاه در نمایش های دانشجویی حضور فعالی پیدا کرد. مهران فر هنرپیشگی به‌صورت حرفه‌ای را در سال ۱۳۸۷ با تئاتر آغاز کرد. بازی در کنار بازیگران صاحب نامی همچون پرویز پرستویی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی، نجربه وی را در عرصه نمایش بالا برد. مهران فر در نمایش‌هایی مثل  «همه‌چیز دربارهٔ آقای ف»، «فنز»، «قهوه تلخ»، «شکلک»، «۱۷ دی کجا بودی؟» و… به ایفای نقش پرداخته است.

.

اولین حضور در سینما و تلویزیون

او آنقدر در مدیوم تئاتر تلاش کرد و در نمایش های مختلف ظاهر شد که بعدها اهالی سینما او را سخت قبول کردند! خودش در مصاحبه ای گفته است چون همه او را به عنوان بازیگر تئاتری می شناختند قبول نمی کردند که به سینما برود! «نان، عشق، موتور ۱۰۰۰» ساخته ابوالحسن داوودی، اولین فیلم سینمایی بود که مهران فر در آن حضور پیدا کرد. برای علاقه مندان به سریال های طنز تلویزیون باید جالب باشد که اولین سریال مهران فر در تلویزیون مجموعه طنز «بانکی‌ها» ساخته مهدی مظلومی بود! سریالی که البته ضعف های زیادی داشت و چندان جدی گرفته نشد.

.

.

سکوی پرتاب «درباره الی»

هفت سال بعد، بازی در فیلم «درباره الی» اصغر فرهادی به دیده شدن مهران فر بسیار کمک کرد. در این سالها این بازیگر حضور کمرنگی در فیلم هایی مثل «شاعر زباله ها»، «استشهادی برای خدا»، «اقلیما» و… داشت.

بازی در فیلم فرهادی سکوی پرش مهران فر در سینما بود. اگرچه او در این فیلم نقش مکمل را برعهده داشت، اما بازی او بسیار به چشم آمد. فیلم‌های «اسب حیوان نجیبی است» ساخته عبدالرضا کاهانی، «یک عاشقانه ساده» ساخته سامان مقدم و سریال پایتخت سیروس مقدم، بعد از درباره الی به او پیشنهاد شد و از مهران فر چهره ای تثبیت شده در بازیگری ساخت.

.

چند فیلم معمولی و «ماجرای نیمروز»

در سال های بعد فیلم های «بی‌خود و بی‌جهت» کاهانی، «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی، «هفت‌ماهگی» هاتف علیمردانی و «خجالت نکش» رضا مقصودی اگرچه چیزی به بازیگری مهران فر نیفزودند، اما کارنامه بازیگری او را پربار کردند. در این میان فیلم «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان اثر شاخصی بود که این بازیگر در آن ایفای نقش کرد.

.

جاودانه در «پایتخت»

شخصیت «ارسطو» از آن نقش هایی ست که بسیاری از بازیگران آرزوی آن را دارند. احمد مهران فر از سریال اول پایتخت در این نقش خوش درخشید و توانست ویژگی های جدید شخصیتی را در فصل های بعدی به ارسطو اضافه کند. بدون شک یکی از ارکان شکل گیری سریال پایتخت بعد از شخصیت «نقی» محسن تنابنده، ارسطو است.

.

بیوگرافی و زندگینامه کامل احمد مهران فر
بیوگرافی و زندگینامه کامل احمد مهران فر

.

حضور پر رنگ در شبکه خانگی

غیر از سریال پایتخت و بانکی ها، مهران فر در سریال «مدار صفر درجه» حسن فتحی نیز بازی کرد. این سه سریال مهم این بازیگر در تلویزیون محسوب می شوند. خارج از این مدیوم، مهران فر بازی در سه سریال شبکه خانگی را نیز در کارنامه خود دارد: سریال های شاهگوش ساخته داووی میرباقری، ابله ساخته کمال تبریزی و سالهای دور از خانه ساخته مجید صالحی. بدین ترتیب مهران فر یکی از پرسابقه ترین بازیگران در شبکه نمایش خانگی محسوب می شود.

.

عصبانیت مرد خونسرد!

احمد مهران‌ فر به بی حاشیه بودن و خونسرد بودن در بین بازیگران معروف است. شاید همین مساله بود که باعث شد بسیاری از انتشار پست اینستاگرامی وی و عصبانیتش تعچب کنند. این بازیگر با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود، به انتقاد از اعضای هیئت انتخاب جشنواره سی و پنجم پرداخته و خطاب به احمدرضا معتمدی نوشته است: «در مدتی که با شما برای بازی در این فیلم همکاری داشتم بسیار آموختم و پی بردم که چقدر نگاه شما به سینما فیلسوفانه و متفاوت است. افسوس که فیلم شما را در جشنواره نپذیرفتند… نمی‌دانم… شاید اگر افراد بیشتری باشعور و سلایق متفاوت هنری در هیئت انتخاب بودند، فیلم شما هم پذیرفته می‌شد. من این آقایان را زیر سؤال نمی‌برم حتماً در کارشان خبره هستند، حالا بماند که کار بعضی از آن‌ها چیست؟»

این بازیگر که به نظر می‌رسد از تغییر نام فیلم «بوف کور» به «راه رفتن روی سیم» هم دلخور بود، کنایه‌هایی هم به سکوت احمدرضا معتمدی می‌زند و می‌نویسد:« «بوف کور» تنها متعلق به کارگردان آن نیست. این فیلم فقط فیلم شما نیست،  فیلم همه بچه‌هایی ست که در سرمای زمستان تهران لرزیده‌اند و در گرمای موتورخانه‌های کشتی‌های بزرگ در جنوب عرق ریخته‌اند و دوست دارند کارشان دیده شود. می‌گویند سکوت علامت رضایت است…از شما می‌پرسم… از اینکه فیلمتان انتخاب‌نشده راضی هستید؟ اگرنه…پس چرا ساکتید؟ راستی آقای معتمدی شنیده‌ام نام فیلم را از «بوف کور» به «راه رفتن روی سیم» تغییر داده‌اید! مبارک است… شاید همین باعث شود که اجازه اکران عمومی به فیلمتان داده شود»

.

زندگینامه کامل احمد مهران فر -
زندگینامه کامل احمد مهران فر –

.

عبوسم!

مهران فر اگرچه فردی آرام و خونسرد است اما خودش معتقد است که برخلاف شخصیت «ارسطو» بسیار عبوس و اخمو است! او در مصاحبه ای گفته است: «در زندگی واقعی آدمی جدی هستم؛ تا جایی‌ که بعضی‌ از اطرافیان شاکی هم می‌ شوند و می‌ گویند چرا این‌ قدر از شخصیت‌ هایی که بازی کردی فاصله و تفاوت داری. حتی لحن و رفتارم کاملا متفاوت از بازی‌های طنزم است اصولا آدمی ساکت و کم‌ حرف هستم یکجورهایی شخصیت عبوسی دارم»

.

ازدواج با مونا فائزپور

احمد مهران فر در فروردین سال ۹۷ و در سن چهل و سه سالگی به جرگه متاهلین پیوست. مهرانفر با مونا فائزپور بازیگر و مدل ازدواج کرده است. همسر مهران فر متولد دهه ۶۰ و بازیگر تئاتر است.

.

.

آدرس پیج اینستاگرام

instagram.com/ahmadmehranfar

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا