چهره ها

زندگینامه کامل شهید نسیم افغانی که در حرم رضوی به خاک سپرده شد

اختصاصی کولاک نیوز : شهید نسیم افغانی از شهدای معزز تابعه کشور افغانستان و فرزند میرزا محمد بود که در سن ۳۱ سالگی و به شماره پلاک CG ۵۱۹_۳۹۶  از لشکر ۵ نصر خراسان ، عازم جبهه های نبرد علیه رژیم بعث عراق شد. در نهایت، پیکر مطهر وی در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شد.

شهید نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف ‌الله از تیپ امام جواد (ع) لشکر ۵ نصر خراسان بود که فرمانده گردان آن، شهید جواد آخوندی بود؛ شهیدی که پیکر وی همچنان مفقود است.

چندی پیش، سید محمد باقرزاده ، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این باره گفت: ” در جریان تفحص پیکر‌های مطهر شهدای گلگون ‌کفن دفاع مقدس، اخیرا شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به نام نسیم افغانی ، فرزند میرزا محمد، ۳۱ ساله به شماره پلاک CG۵۱۹_۳۹۶ اعزامی از لشکر ۵ نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. نشانی شهید متعلق به شهر مشهد بالاتر از ۲۰ متری مصلی، میدان دوم، چهارراه اول است، اما با توجه به پیگیری ‌های به عمل آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده معظم این شهید عزیز به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح منعکس کنید. “

 در پی انتشار این اطلاعیه ، محمد باقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تقاضایی مبنی بر پیدا کردن خانواده این شهید افغانستانی را اعلام کردند.

بعد از بررسی های مشخص شد پدر، مادر، خواهران و برادران شهید نسیم افغانی در حمله نیروهای اشغالگر شوروی به شهادت رسیده‌ اند.

رضا موفق ، یکی از هم رزم های این شهید ، زمان دقیق شهادت او را ۲۲ فروردین سال ۱۳۶۱ شمسی عنوان کرده است. سردار سید محمد باقرزاده ، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح درباره نحوه شهادت وی گفت: ” این شهید عزیز – که خود آرپی‌جی زن بود- فداکارانه رفته بود تا پیکر یک فرمانده شهیدی را به عقب منتقل کند؛ ولی در آن لحظه تکلیف را در این دید که برود. آنطور که از سردار شهید شوشتری نقل کردند، شهید نسیم افغانی گفته بود: «من پیش ‌مرگ شهید آخوندی می‌ شوم. نسیم نیامد، نیامد و تا الآن که بازگشت. “

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید نسیم افغانی ، روز  ۹ تیر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی از ساعت ۱۸ تا اذان مغرب با حضور مسئولان، خادمین بارگاه منور رضوی و خانواده شهدای مدافع حرم در رواق امام خمینی (ره) حرم حضرت رضا (ع) برگزار شد. همچنین مراسم تدفین پیکر این مجاهد شهید، سه ‌شنبه ۱۰ تیر ماه سال ۱۳۹۹ شمسی با رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی در صحن آزادی برگزار خواهد شد.

با توجه به این که خانواده این شهید  توسط ارتش شوروی در بمباران هزاره افغانستان به شهادت رسیده اند، با امر رهبر معظم انقلاب ، پیکر مطهر شهید نسیم افغانی در حرم مطهر رضوی خاک سپاری می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا