چهره هاسلبریتی خارجی

زندگینامه کامل نورگل یشیلچای بازیگر نقش گلپری و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

کولاک ، محمد سیمری : از جمله بازیگران کشور ترکیه که در کشور خود بسیار محبوب می باشد و سابقه ی حضور در سینمای ایران را نیز دارد، نورگل یشیلچای است. نورگل یشیلچای یا Nurgül Yeşilçay متولد ۲۶ ماه مارس سال ۱۹۷۶ میلادی در کشور استانبول می باشد. پدر او شوکرو یشیلچای و مادر وی نیز، نازلی یشیلچای هستند. نورگل در شهر ازمیر کشور ترکیه بزرگ شده است.

نورگل یشیلچای

او در سال ۲۰۰۱ میلادی از کنسرواسیون دولتی دانشگاه آنادولو در اسکی شهیر در رشته ی تئاتر فارغ‌ التحصیل شده‌ است و پس از آن به بازی در تئاتر مشغول شد. نورگل فعالیت حرفه ای خود را در عرصه ی بازیگری با کارهای دانشجویی از جمله نمایش خیابانی “هملت” و “اتوبوسی به نام هوس” شروع کرد!

تلاش و پشتکار نورگل همچنان ادامه داشت تا اینکه او در سال ۱۹۹۸ میلادی و در ۲۲ سالگی با فیلم Herşey Çok Güzel Olacak در نقش یک پرستار، اولین تجربه خود در جلوی دوربین را کسب کرد! این تجربه برای او بسیار موفقیت آمیر بود و وی توانست بلافاصله در سریال İkinci Bahar بازی کند؛ ضبط سریال İkinci Bahar از سال ۱۹۹۸ میلادی تا ۲۰۰۱ میلادی به طول انجامید.

یشیلچای در سریال ماه پیکر

نورگل یشیلچای وارد دنیای شهرت می شود

نورگل با بازی در سریال های “عشق و جزا” در سال ۲۰۱۰ میلادی؛ سریال “سلطان” در سال ۲۰۱۲ میلادی و به ویژه ایفای نقش در سریال “گوزل” در سال ۲۰۱۴ میلادی وارد دنیای سلبریتی ها شد! نورگل در سال ۲۰۱۶ میلادی در سریال “ماه پیکر” بازی کرد و در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز در سریال پرطرفدار “گلپری” به ایفای نقش پرداخت.

یشیلچای

نورگل یشیلچای در سال ۲۰۱۷ میلادی، به مدت پنج هفته برای حضور در فیلم سینمایی “جن زیبا” به کارگردانی بایرام فضلی به ایران سفر کرد. این فیلم در شهر اصفهان فیلم برداری شد.

نورگل در این فیلم در نقش “دلارام” در کنار فرهاد اصلانی به عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم حضور داشت. متاسفانه فروش فیلم “جن زیبا” در گیشه با مبلغی نزدیک به یک میلیارد و صد و چهل میلیون تومانی با شکست مواجه شد! نورگل درباره ی سینمای ایران می گوید:

“من سینمای ایران را سال ها پیش با عباس کیارستمی شناختم؛ یادم نمی آید چند سال قبل، اما با دیدن یکی از فیلم های او که در جشنواره کن جایزه گرفت، بسیار متاثر شدم! آن فیلم درباره بچه ها بود و من با دیدن آن فیلم، آنقدر گریه کردم که چشم هایم باد کرده بود!”

یشیلچای

یشیلچای و حضور در سریال ترکی “گلپری”

گلپری یا Gülperi یک سریال تلویزیونی محصول کشور ترکیه به کارگردانی متین بالک‌ اوغلو می‌ باشد که در سال ۲۰۱۸ میلادی از شبکه شو تی‌ وی پخش شد. در این سریال تلویزیونی نورگل یشیلچای در نقش گلپری، تیموچین اسن در نقش قدیر و همچنین بوراک داکاک در نقش حسن بازی کرده‌ اند. این سریال هم اکنون از شبکه ی جم در حال پخش است.

نورگل یشیلچای در سریال گلپری

افتخارات نورگل یشیلچای

نورگل یشیلچای یکی از پر افتخارترین بازیگران زن کشور ترکیه به شمار می آید! مهم تری جایزه وی در سال ۲۰۰۸ میلادی، کسب عنوان بهترین بازیگر زن کشور ترکیه برای بازی در فیلم Vicdan بود؛ مراسم اهدای این جایزه در شهر آنتالیای کشور ترکیه برگزار شد. علاوه بر این وی جایزه ی ملی پرتقال نارنجی را به عنوان بهترین بازیگر زن و همچنین جایزه ی نشان طلایی بهترین بازیگر را در فستیوال دیگری در کشور ترکیه به دست آورد.

  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم با اقتباس عروس ؛ سال ۲۰۰۵ میلادی
  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم “آدم و شیطان” ؛ سال ۲۰۰۸ میلادی
  • بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم “وجدان” ؛ جایزه پرتقال طلایی در سال ۲۰۰۸ میلادی
بازیگر ترک

زندگی شخصی نورگل یشیلچای

نورگل یشیلچای در سال ۲۰۰۴ میلادی با جم اوزر یا Cem Nejat Özer ، بازیگر شناخته شدی کشور ترکیه ازدواج کرد، اما این زندگی ۶ سال بیشتر دوام نیاورد و در نهایت آن ها در سال ۲۰۱۰ میلادی از یکدیگر طلاق گرفتند. حاصل این ازدواج ناموفق، پسری به نام “عثمان” است، پسر نورگل در ۲۲ ماه می سال ۲۰۰۵ میلادی به دنیا آمد؛ او هم اکنون به همراه مادر خود زندگی می کند.

یشیلچای

سریال های نورگل یشیلچای

  • سال ۲۰۱۹–۲۰۱۸ میلادی در سریال تلویزیونی “گلپری” در نقش گلپری
  • سال ۲۰۱۶–۲۰۱۵ میلادی سریال تلویزیونی “ماه‌ پیکر” در نقش کوسم سلطان
  • سال ۲۰۱۶–۲۰۱۴ میلادی در سریال تلویزیونی “گوزل” در نقش گوزل
  • سال ۲۰۱۱–۲۰۱۰ میلادی در سریال تلویزیونی “عشق و جزا” در نقش یاسمین
یشیلچای

فیلم های سینمایی یشیلچای

  • جن زیبا (سال ۲۰۱۷میلادی) (Güzel Cin)
  • شانس دوباره (سال ۲۰۱۶ میلادی) (İkinci Şans)
  • عشق قرمز است (سال ۲۰۱۳ میلادی) (Aşk Kırmızı)
  • لبه‌ ی بهشت (سال ۲۰۰۷ میلادی) (Yaşamın Kıyısında)

آدرس اینستاگرام نورگل یشیلچای

https://www.instagram.com/nurgulyesilcayy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا