چهره هاسلبریتی ایرانی

زندگینامه کامل پریا مردانیان و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

آنچه درباره بیوگرافی پریا مردانیان بازیگر ایرانی باید بدانید.

کولاک ، محمد سیمری : سریال گیله وا به کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌ کنندگی امیر بنان یکی از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیون می باشد؛ این مینی سریال در هفت قسمت که پس از پایان یافتن سریال “ستایش” در شبکه سه سیما پخش شد، توجهات را به سوی خود جلب کرد! این سریال با بازی پریا مردانیان زندگی مردم و دلبستگی یک جوان را نمایش می دهد که این عشق در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قحطی رخ می دهد! اما قرار نیست بستر اصلی سریال این مسایل تاریخی باشد…

سریال گیله وا

یکی از بازیگران جوان که با بازی خود در این سریال توانسته است، مخاطبان را به تحسین وا دارد، بی شک پریا مردانیان است. پریا مردانیان متولد ۱۰ تیر ماه سال ۱۳۷۷ شمسی در شهر تهران است. خانواده ی پریا مردانیان، یک خانواده ی با اصالت آذری است. او تک فرزند خانواده ی خود می باشد. پدر پریا بازنشسته می باشد و مادر وی نیز دستیار دندانپزشک است.

جالب است بدانید اولین بار پریا در سال ۱۳۸۳ شمسی و وقتی ۶ ساله بود بدون تجربه ی حضور در کلاس های بازیگری، با یک فیلم ویدیویی به نام “داستان پاییزی” به کارگردانی اسماعیل فلاح پور به جلوی دوربین رفت و حالا در سینما و تلویزیون حرفه ای حضور دارد و می درخشد!

مردانیان

پریا با وجود اینکه سن کمی دارد، اما جوایز معتبر زیادی را از نهادهای سینمایی گوناگون دریافت کرده است. پریا مردانیان دانشجوی لیسانس رشته ی مهندسی صنایع می باشد.

پریا مردانیان

پریا مردانیان وارد دنیا قاب جادو می شود

پریا حضور در تلویزیون را با سریال “کلانتر” به کارگردانی محسن شاه محمدی همزمان با اولین کار ویدیویی خود تجربه کرد! سپس او در سال ۱۳۸۸ شمسی در سریال “سرزمین کهن” به ایفای نقش پرداخت. البته لازم به بیان است پخش سریال “سرزمین کهن” در سال ۱۳۹۲ شمسی و پس از سه قسمت، به علت اعتراض مردم لرستان به درون مایه این مجموعه متوقف شد! گفته می‌ شود پریا مردانیان یکی از بازیگران درخشان این سریال بوده‌ است که در کنار شهاب حسینی به ایفای نقش پرداخته است!

مردانیان

پریا از سال ۱۳۹۲ شمسی بازی در تئاتر را نیز تجربه کرد و پس از سال ها دوری، با سریال “گیله وا” در پاییز سال ۱۳۹۸ شمسی به دنیای تلویزیون بازگشت. لازم به بیان است او در سریال “محکومین دو” نیز ایفای نقش داشته است. علاوه بر این، پریا مردانیان در فیلم “چهل‌ سالگی” نیز بازی کرده است و هم بازی لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن بوده است.

حضور پریا دهقان در سریال گیله وا در نقش “آرویک”

سریال “گیله وا” ابتدا قرار بود از شبکه ی افق پخش شود، ولی با تصمیم مدیران صدا و سیما، از شبکه سوم سیما پخش می شود. وی در نقش “آرویک” در سریال “گیله وا” بازی کرده است.

مردانیان

زندگی شخصی پریا مردانیان

پریا مردایان مجرد است. پریا درباره ی اصول زندگی شخصی خود می گوید: “هیچ وقت الگوی خاصی نداشتم! همیشه سعی کردم اگر در کسی خوبی میبینم، از آن درس بگیرم و اگر بدی می بینم، از اون دوری کنم و راه خودم را بسازم؛ نه اینکه راه کس دیگه ای را دنبال کنم.”

پریا در کنار فعالیت های هنری خود، مدت کوتاهی نیز به عنوان مدیر روابط عمومی انتشارات و یک ایده پرداز فعالیت داشته است و در حال حاضر، به عنوان مترجم زبان انگلیسی و ترکی استانبولی فعالیت می کند!

پریا مردانیان

او درباره ی علایق و دلبستگی های خود در مصاحبه ای گفته است که به شنا بسیار علاقمند می باشد و در کنار توجه ویژه به شنا، کمی هم به ورزش والیبال و سوار کاری علاقه دارد و اوقات فراغت خود را با این ورزش ها سپری می کند. او می گوید: “اوقات فراغت خود را بیشتر با مطالعه کتاب و دیدن فیلم پر می کنم، در کنار آن رفتن به کافه و ورزش را نیز دنبال می کنم! به شدت طرفدار ورزش های آبی هستم و علاوه بر آن بیلیارد، سوار کاری و والیبال از ورزش های مورد علاقم می باشند!”

مردانیان

جوایز و افتخارت امیرحسین هاشمی

  • سه سال پیاپی کاندیدای نقش اصلی جشنواره کودک و نوجوان
  • دریافت تندیس افتخار از دفتر مرحوم آیت الله رفسنجانی برای بازی در فیلم “چهل سالگی”
  • دریافت لوح تقدیر از جشنواره مسکو برای فیلم “چهل سالگی”
  • دریافت جایزه نقش اول برای تئاتر “درخت تنها” از جشنواره تئاتر منطقه ی یک

آدرس اینستاگرام مردانیان

https://www.instagram.com/pariamardanian

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا