چهره هاسلبریتی خارجی

زندگینامه کامل کریستین اوساگونا بازیکن نیجریه ای تیم فوتبال پرسپولیس

در این مطلب، تصمیم داریم پیرامون زندگینامه کامل کریستین اوساگونا بازیکن نیجریه ای تیم فوتبال پرسپولیس و همچنین دیگر سوابق ورزشی وی توضیحانی داشته باشیم؛ با ما همراه باشید. کریستین اوساگونا با نام اصلی ” Christian Osaguona ” متولد ۱۰ ماه اکتبر سال ۱۹۹۰ میلادی در ایالت ادو در کشور نیجریه یا جمهوری فدرال نیجریه در غرب آفریقا می باشد. بد نیست بدانید کشور نیجریه در سال ۱۹۶۰ میلادی از کشور بریتانیا مستقل شد و نام این کشور از نام رودخانه نیجر گرفته شده‌ است! نیجریه پرجمعیت‌ ترین کشور در آفریقا و هفتمین کشور پرجمعیت جهان است!

زندگینامه کامل کریستین اوساگونا

از جمله باشگاه‌ هایی که اوساگونا در آن ها بازی کرده‌ است می‌ توان به باشگاه فوتبال الرجا ، باشگاه فوتبال مشلان (حضور به مدن یک سال)، باشگاه وسترلو بلژیک (به مدت یک فصل) ، باشگاه ورزشی ام صلال قطر و باشگاه فوتبال ذوب‌ آهن اصفهان اشاره کرد. او در سال ۲۰۱۴ میلادی در پست مهاجم و برای مسابقات انتخابی جام ملت های آفریقا ۲۰۱۵ میلادی به تیم ملی فوتبال کشور نیجریه پیوست.

کریستین اوساگونا

این مهاجم نیجریه‌ ای با حدود یک متر و ۹۴ سانتی متر قد، در سالیان اخیر سابقه بازی در اروپا و آسیای غربی و شرقی را دارد و همچنین در لیگ برتر ایران نیز بازی کرده است که اکنون دوباره به فوتبال ایران بازگشته است! اوساگونا فصل ۲۰۱۹ میلادی را با باشگاه ورزشی ججو یونایتد کره جنوبی در کی لیگ یک شروع کرد؛ که در چهار مسابقه حضور ثابت و در ۷ دیدار نیز به عنوان یار جانشین به میدان رفت! وی در این مدت یک گل زد تا با اتمام بازی‌ های این رقابت‌ ها از باشگاه ورزشی ججو یونایتد کره جنوبی جدا شود.

زندگینامه کامل کریستین اوساگونا

این بازیکن فصل قبل برای تیم فوتبال ذوب‌ آهن توپ می‌ زد و بازیکن نسبتا موفقی نیز به حساب می‌ آمد؛ وی در مجموع ۵ گل برای ذوب‌ آهن در رقابت‌ های مختلف زد. لازم به بیان است کریستین اوساگونا ، مهاجم ۲۹ ساله با قراردادی ۱۵۰هزار دلاری به عنوان اولین خرید زمستانی تیم فوتبال پرسپولیس در نیم فصل دوم سال ۱۳۹۸ شمسی معرفی شد! علاوه بر این، در قرارداد این بازیکن، آپشن‌ هایی برای گل، پاس گل و پنالتی در نظر گرفته شده است و نیز در آن ، شرط تمدید در صورت توافق باشگاه پرسپولیس و رضایت کادر فنی برای فصل آینده در نظر گرفته شده است. لازم به بیان است اوساگونا به جای ” جونیور براندائو ” به فهرست بزرگسالان تیم فوتبال پرسپولیس اضافه شد.

کریستین اوساگونا بازیکن جدید تیم فوتبال پرسپولیس

کریستین اوساگونا در اینستاگرام

https://www.instagram.com/christian.starboy/?hl=en

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا