سامانه ۱۹۵ چیست ؟ هر آنچه باید در خصوص سامانه ۱۹۵ بدانید
سامانه ۱۹۵ چیست ؟ هر آنچه باید در خصوص سامانه ۱۹۵ بدانید به همراه آدرس سایت و اطلاعات تکمیلی درباره این سامانه در همین مطلب. در راستای افزایش رضایت مشتریان زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ارتباط با مشترکین نهایی، سامانه پاسخگویی ۱۹۵ در آذر ماه سال ۱۳۹۲ به دستور مقام عالی وزارت راه اندازی گردید. کلیه مشترکین گرامی می توانند با مراجعه به سایت www.195.irیا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ یا شماره پیامک ۶۰۰۱۹۵ و یا آدرس پست الکترونیک ۱۹۵@ict.gov.ir ،درخواست ملاقات با مقام عالی وزارت، درخواست/شکایت، انتقاد، پیشنهاد یا تشکر خود را در خصوص خدمات ارائه شده زیرمجموعه های این وزارتخانه ( سازمان ها و شرکتهای ذیربط ) که دارای مشترک و کاربر نهایی میباشند ثبت نمایند.
مراحل و فرایند ثبت و پیگیری درخواست در این سامانه به شرح ذیل می باشد:
-
ثبت درخواست در سایت و ارسال کد رهگیری بر روی تلفن همراه ثبت کننده درخواست.
-
ارجاع درخواست، بر اساس اطلاعات اولیه به مبداء رسیدگی کننده شامل: زیر مجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (مانند اپراتورها، شرکت های اینترنتی، دفاترپستی و ….)
-
ارجاع درخواست برای رسیدگی به واحد تخصصی/ بازرسی سازمان مربوطه در صورت عدم ارایه پاسخ نهایی بعد از گذشت ۱۴ روز در سامانه یا درخواست تجدید نظر حداکثر ظرف مدت ۳ روز پس از پاسخ نهایی.
-
ارجاع درخواست به بالاترین مقام سازمان تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صورت ثبت تجدید نظر دوم یا عدم ارایه پاسخ نهایی پس از مدت مقرر.
-
رسیدگی نهایی و صدور رای توسط کمیته حل اختلاف در صورت درخواست تجدید نظر دوم.
*تارنمای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.ict.gov.ir و سامانه ۱۹۵ به آدرس www.195.ir به صورت تمام وقت در دسترس می باشد.
*اطلاعات خصوصی تکمیل کنندگان فرم های الکترونیکی محرمانه تلقی شده، حفظ و صیانت خواهد شد.
راهنمای ثبت درخواست در سامانه
-
در صورت درخواست از این نوع سرویس ها پس از انتخاب نوع سرویس(ارتباطات سیار یا ارتباطات ثابت) ، استان،شهر و نوع درخواست و اپراتور را مشخص نمایید.
-
در صفحه دوم مشخصات کامل خود و خلاصه ای از درخواست را همراه با موضوع درخواست وارد کنید.
-
در صفحه پایانی مشخص می شود درخواست شما به کدام یک از ادارات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و یا نهادهای رسیدگی به شکایات فرستاده شود.
-
شما می توانید جهت پیگیری درخواست، پس از کلیک بر روی “پیگیری درخواست” با وارد کردن کد پیگیری از آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست خود مطلع شوید. چنانچه درخواست شما توسط نهاد مربوطه، بررسی نهایی شده باشد، در قسمت “نتیجه بررسی” نتیجه نهایی رسیدگی بهدرخواست را به شما نشان داده می شود.
-
تمامی مراحل اعم از ثبت درخواست و اقدامات انجام گرفته به صورت پیامک برای متقاضی ارسال می گردد.
-
در صورت درخواست از وضعیت آنتن های تلفن همراه و وایمکس از نظر میزان تشعشعات و یا بررسی استحکام ساختمان ، سازه ، دکل ، مهار و … در سراسر کشور و رفع هر گونه نگرانی مردمی در این خصوص ،از نوع سرویس، رادیویی را انتخاب کنید و بر حسب نوع درخواست که تشعشعات یا تداخلات است اپراتور را مشخص کنید.
-
در صورت انتخاب درخواست از نوع تداخلات لازم است اطلاعات مربوط به صفحه دوم را به صورت کامل تکمیل نمایید.
-
در صورت انتخاب درخواست از نوع تشعشعات لازم است مشخصات کامل خود و خلاصه ای از درخواست را همراه با موضوع درخواست وارد کنید.
-
در صفحه پایانی مشخص می شود درخواست شما به کدام یک از ادارات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت رسیدگی فرستاده شود.
-
شما می توانید جهت پیگیری درخواست، پس از کلیک بر روی “پیگیری درخواست ” با وارد کردن کد پیگیری از آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست خود مطلع شوید. چنانچه درخواست شما توسط نهاد مربوطه، بررسی نهایی شده باشد، در قسمت “نتیجه بررسی” متنی با رنگ قرمز نتیجه نهایی رسیدگی به درخواست را به شما نشان می دهد.
-
تمامی مراحل اعم از ثبت درخواست و اقدامات انجام گرفته به صورت پیامک برای متقاضی ارسال می گردد.
دریافت لینک کوتاه این نوشته:
کپی شد! |