چهره هاسلبریتی خارجی

سانجی دات کیست ؟ همراه با جزئیات سرطان سانجی دات

سانجی دات کیست ؟ به همراه جزئیات سرطان سانجی دات و آخرین وضعیت سلامتی همچنین اطلاعات تکمیلی از زندگی سانجی دات ستاره بالیوود در اینجا. سانجی دات متولد ۲۹ ژوئیه سال ۱۹۵۹ در شهر بمبئی می‌باشد.اون با نام‌های مستعار سانجو یا سانجو بابا نیز معروف می‌باشد.

پدر او سونیل دات یکی از بزرگ‌ترین بازیگران سینمای هند بوده‌است که ایفای نقشهای منفی از جانب او همیشه در اذهان دوستداران او باقی می‌ماند و مادر او نرگس نیز یکی دیگر از ستارگان سینمای هند بوده‌است که شاید او را با نام مادر هند بشناسید.

او در سال ۱۹۸۷ با Richa Sharma ازدواج کرد اما چندین سال بعد Richa به بیماری سرطان مبتلا شد و در سال ۱۹۹۶ درگذشت . حاصل این ازدواج دختری است به نام Trishala که در حال حاضر در کشور آمریکا مشغول به تحصیل می‌باشد. دو سال بعد از از دست دادن همسر اول خود، با Rhea Pillai مدل هندی ازدواج کرد اما این ازدواج هم دوامی نداشت و این دو در سال ۲۰۰۵ از هم جدا شدند . او در فوریه سال ۲۰۰۸ و برای بار سوم،با Manyata Dutt ازدواج کرد.

سانجی دات دو خواهر با نامهای Priya و Namrata دارد و همسر خواهر او Kumar Guarav می‌باشد که شاید او را در فیلم Kaante در نقش Andy دیده باشید و لازم به ذکر است که او فرزند راجندرا کمار می‌باشد.

سانجو نه تنها در یک خانواده سینمایی به دنیا آمده بود بلکه علاقه بیش از اندازه او به سینما باعث ورود او به این عرصه شد. او نیز همانند پدر خود حضور در نقشهای اکشن و تا حدودی منفی را دوست داشت اما علیرغم این قضیه او همواره فردی آرام و دوستداشتنی بود.

سانجی زندگی پرپیچ و خمی داشته‌است. اعتیاد به مواد مخدر در اوایل جوانی، همچنین دستگیری و زندانی شدن او بخاطر بمب گذاری‌های سال ۱۹۹۳ و همچنین از دست دادن همسر اول خود فشارهای زیادی را بر او وارد کرد اما او همه مشکلات را پشت سر گذاشت و در حال حاضر همه او به هنرپیشه‌ای پرکار و پرطرفدار در سینمای هند می‌شناسند

سانجی دات کیست
سانجی دات کیست

چند هفته قبل سانجی دات، بازیگر کهنه کار و البته پرحاشیه سینمای هند اعلام کرد قصد دارد مدتی از کار و سینما فاصله بگیرد و تحت درمان بیماری‌اش قرار بگیرد و از همان زمزمه‌های فراوانی در مورد وضعیت سلامتی او آغاز شد تا اینکه مشخص شد این بازیگر مشهور هندی به سرطان ریه مبتلا شده است. همسر او مانیاتا دات که چند ماهی بود در دوبی اقامت داشت به سرعت به هند بازگشت.

از زمانی که تشخیص داده شد این ستاره بزرگ درگیر سرطان شده مرتب همراه خواهرش به بیمارستان «Kokilaben» می رود و شیمی درمانی را آغاز کرده است. اما گفته می شود او ویزای درمانی ۵ ساله آمریکا گرفته است تا برای ادامه درمان به نیویورک برود و ظاهرا به همان مرکزی درمانی (Memorial Sloan Kettering) خواهد رفت که مادرش، نرگس ستاره ماندگار هند در سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۱ تحت درمان قرار گرفته بود.

این مرکز جامع ترین مرکز درمان سرطان است که چهره های برجسته دیگری همچون ریشی کاپور، سونالی بندره و مانیشا کویرالا هم برای درمان سرطان به آن مرکز می رفتند. دختر سانجی دات از همسر اولش، تریشا هم در نیویورک زندگی می کند. سانجی دات چند روز قبل فستیوال «گانش چاتورتی» را در خانه کنار همسرش جشن گرفت و در پستی آرزو کرد که این فستیوال خوش یمن تمام موانع را از زندگی همه بیرون کند و درعوض سلامتی و شادی برای همه به ارمغان بیاورد.»

تا چند روز دیگر فیلم «سدک۲» با بازی سانجی منتشر خواهد شد فیلمی که حواشی زیادی داشته و در آن با عالیا بات و آدیتیا روی کاپور همبازی است. این فیلم سری دوم فیلمی موفق با همین عنوان است که در سری اول سانجی دات با پوجا بات همبازی شد.

سانجی دات تنها یکبار در سال ۱۹۹۹ به خاطر بازی در فیلم (حقیقی (واقعی)) Vaastav جایزه بهترین بازیگر سال را از آن خود کرده‌است. در مورد سانجو لازم به ذکر است که او در سال ۱۹۹۳ به خاطر اتهام مشارکت در بمب گذاری به زندان افتاد و تا سال ۱۹۹۵ در زندان به سر می‌برد که نه تنها از لحاظ روحی و روانی او را آزار داد بلکه او را در عرصه سینما نیز متضرر کرد.

او که در سال ۱۹۹۳ فیلم فوق العاده (مرد شرور) Khal nayak را در حال اکران داشت به ناگاه به زندان افتاد و فیلم او که به نظر کارشناسان می‌توانست برنده جایزه در آن سال باشد به دستور مقامات کشور هند از پرده نقره‌ای سینماها به پایین آمد و باعث شد تا شاهرخ خان در آن سال با فیلم بازیگر جایزه سال را مال خود کند جایزه‌ای که هنوزهم خیلی‌ها آنرا حق سانجو می‌دانند.

سانجی دات پس از رهایی از زندان و بازگشت به سینما تمام فیلمهای نیمه کاره خود را کامل کرد تا جاییکه او در حال حاضر یکی از پرکارترین بازیگران در سینما می‌باشد. او در حال حاضر فیلمهای (دیوار) Deewar در کنار آمیتاب بچن و (گردنبند محافظ) Rudraksh در کنار سونیل شتی را در نوبت اکران دارد و همچنین پروژه عظیم (خط کنترل) Line of Control را که کلکسیونی از ستارگان سینمای هند در آن گرد هم آمده‌اند را در آخرین مراحل تولید دارد این فیلم به اعتقاد کارشناسان می‌تواند یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینمای هند شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا