چهره هاسلبریتی ایرانی

سعید نوراللهی بازیگر فوت شده نقش حاجی در سریال خانه به دوش کیست ؟

مجله اینترنتی کولاک: سعید نوراللهی بازیگر ایرانی است که صبح امروز ساعت ۰۵:۰۰  صبح براثر سکته مغزی درگذشت ، او در سریال خانه به دوش نقش حاجی دوست صمیمی ماشالله و احمد را بازی کرده بود و درمیان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بود .

 

 

سعید نوراللهی بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود . از مهم‌ترین آثار سعید نوراللهی می‌توان به بازیگری در فیلم مارمولک، سریال خانه به‌دوش و سریال متهم گریخت اشاره کرد.

 

سعید نور اللهی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۵ در فیلم تشکیلات به کارگردانی منوجهر مصیری بازی کرده است.

گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مارمولک، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای سعید نور اللهی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مجید مظفری، افسانه بایگان، اکبر زنجان‌پور و مظفر مقدم را تجربه کرد.

سعید نور اللهی در سال ۱۳۸۲ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم سعید نور اللهی در این سال، بازیگری در فیلم مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی سعید نور اللهی بازی در فیلم مارمولک بوده است. سعید نور اللهی سال ۱۳۸۲ فیلم مارمولک نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با کمال تبریزی همکاری داشته است.

سعید نور اللهی
سعید نور اللهی

سعید نوراللهی توانست با بازی در فیلم مارمولک تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پرویز پرستویی، سیروس همتی، شاهرخ فروتنیان و رعنا آزادی‌ور بر تجارب او افزود.

سعید نور اللهی علاوه‌بر فیلم مارمولک، سال ۱۳۸۳ در سریال خانه به‌دوش نیز بازی کرده است.

سعید نوراللهی این‌بار با رضا عطاران یعنی کارگردان سریال خانه به‌دوش و هنرمندانی چون حمید لولایی، مریم امیرجلالی، علی صادقی و رضا عطاران همکاری داشت.

در این سال‌ها سعید نور اللهی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران فلور نظری با ۳ مرتبه، حبیب دهقان‌نسب با ۳ مرتبه، محمود صحرایی با ۲ مرتبه، علی صادقی با ۲ مرتبه و سیروس گرجستانی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با سعید نوراللهی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی سعید نور اللهی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. سعید نور اللهی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۶۸% آثار وی سینمایی و ۳۲% آثارش تلویزیونی است.

در واقع سعید نور اللهی از مجموع ۱۶ اثری که در کارنامه دارد، در ۱۱ اثر در سینما با نام‌های فیلم نطفه شوم، فیلم ازدواج صورتی، فیلم نگاه، فیلم مارمولک، فیلم مثلث آبی، فیلم نسل سوخته، فیلم لیلی با من است، فیلم دو همسفر، فیلم عبور از غبار، فیلم شرایط عینی و فیلم تشکیلات به ایفای نقش پرداخته و در ۵ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال متهم گریخت، سریال خانه به‌دوش، سریال عسل‌ها و مثل‌ها، سریال کوزه‌گر و سریال روزهای زندگی بازی کرده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا