چهره هاسلبریتی خارجی

سم الیوت نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اسکار ۲۰۱۹ کیست ؟ + بیوگرافی و عکس

مجله اینترنتی کولاک : سم الیوت (انگلیسی: Sam Elliott؛ زاده ۹ اوت ۱۹۴۴) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است.

 

سم الیوت

بیوگرافی سم الیوت 

سم در سال ۱۹۴۴ چشم به روی جهان گشود و اگر بگوییم که از روز اول یک کلاه کابوی و یک سبیل وسترنی داشت، احتمالا دروغ نگفته‌ایم! به نظر می‌رسد که الیوت برای بازی در نقش کابوی و مزرعه‌دار زاده شده است. او بازی در نقش‌هایی به این صورت را در فیلمها و سریالهای تلویزیونی مختلف مربوط به دهه‌ی ۶۰ شروع کرد اما اولین نقشی که وی را معروف کرد و در معرض نمایش قرار داد، نقشی بود در فیلم وسترن معروف بوچ کسیدی و ساندنس کید. پس از این فیلم و موفقیت آن بود که باعث شد سازندگان سریال ماموریت غیرممکن برای بازیگری در این سریال به او پیشنهاد کار بدهند (بله؛ ماموریت غیرممکن در دهه‌ی ۸۰ نام یک سریال بود و سری فیلمهایی به همین نام که تام کروز در آن‌ها ایفای نقش می‌کند، وامدار از همین سریال است)

 

سم الیوت

سم از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۵ در سه مینی سریال بازی کرد که تمامی آن‌ها موفق ظاهر شدند. اما بازی در نقش مکمل فیلم بیوگرافیکال و درام ماسک (محصول ۱۹۸۵) بود که وی را به همگان شناخت. بلافاصله پس از این موفقیت، سم برای سریال‌ها و مینی‌سریال‌های مختلفی همچون هاوایی ۵-او، لنسر و دار و دسته‌ی فلونی انتخاب شد و در تمامی آن ها موفق ظاهر شد. نقش کابوی به سم الیوت حسابی ساخته بود و صدا و سیمای موجه‌اش(!) همگان را شیفته‌ی خود کرده بود. او پس از این بازی‌ها، توانست در فیلمهای معروفی همچون خانه‌ی جاده‌ای، لبووسکی بزرگ، گتیزبورگ، تومب‌استون (سنگ قبر) و ما سرباز بودیم ایفای نقش کرد که در هر کدام بهتر از دیگری ظاهر شده است. طبق روال طبیعی بازیگری، او برای کمپانی مارول نیز دو فیلم بازی کرده است؛ یکی بازی در فیلم هالک (محصول ۲۰۰۳) در نقش Red Halk و دیگری نیز بازی در فیلم Ghost Rider.

سم الیوت

فیلم شناسی سم الیوت 

گوست رایدر

بالا در آسمان

بوچ کسیدی و ساندنس کید

لبوفسکی بزرگ

قطب نمای طلایی

هالک

ماسک

رئیس مزرعه

ما سرباز بودیم،

میخانه کنار جاده،

روز عضوگیری

و مأموریت: غیرممکن

 

سم الیوت

سم الیوت در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم  A Star Is Born ،نامزد دریافت جایزه اسکار به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است . /دژم و ویکی پدیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا