اخبار داغ

شایعه ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان حقیقت دارد؟

در این مطلب، با توضیحات بیشتر درباره شایعه ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان همراه شما خواهیم بود! در برخی خبرهای منتشر شده، خبری با این مضمون که یک فرد در جنوب استان سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده است، به چشم خود! رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با تکذیب شایعه ابتلای یک نفر به ویروس بیماری کرونا در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ” تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در جنوب این استان گزارش نشده است. “

کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ ها یا گلو فوقانی می‌ شود. نام ویروس کرونا از شکل آن گرفته شده که هنگام تصویربرداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی شبیه به یک تاج خورشیدی است.

این بیماری برای اولین بار در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در ووهان، یکی از شهر‌های بزرگ چین گزارش شده و به سرعت در حال شیوع است. از آن زمان، مسافران با سفر به کشور‌های دیگر از جمله ایالات متحده، باعث انتقال این ویروس در سطح جهان شده‌ اند. از ابتدا شیوع تاکنون صد‌ها نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌ اند. در بازه ی زمانی بین ۳۱ دسامبر تا ۲۲ ژانویه مقامات کشور چین از شناسایی بیش از ۴۰۰ نفر که به این ویروس مبتلا شده‌اند خبر دادند. تایلند دو مورد و ژاپن، کره جنوبی و تایوان هم هر کدام یک مورد ابتلا گزارش کرده‌اند. تمامی این بیماران اخیرا به چین سفر داشته‌ اند.

در خارج از آسیا، ایالات متحده آمریکا نیز اولین مورد ابتلا به این ویروس را در بیمارانی که اخیرا از ووهان در چین برگشته است، گزارش کرده است. در کشور ما نیز کارشناسان بهداشت مستقر در مرزها و فرودگاه ها، تمام افرادی که از چین قصد ورود به کشور را دارند تحت مراقبت قرار می‌ دهند!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا