گوناگون

شرایط و میزان وام مسکن فرهنگیان سال ۹۹ + نحوه ثبت نام و دریافت

شرایط و میزان وام مسکن فرهنگیان سال ۹۹ همچنین نحوه ثبت نام و دریافت وام مسکن در سال ۱۳۹۹ به همراه جدیدترین خبرها و اطلاعات تکمیلی در این مطلب. بسیاری از فرهنگیان در شرایط فعلی به دنبال تسهیلات و وام مسکن خود هستند. ما در این مطلب آخرین شرایط و ضوابط برای دریافت وام مسکن را منتشر کرده ایم:

وام مسکن فرهنگیان سال ۹۹
وام مسکن فرهنگیان سال ۹۹

نحوه دریافت وام فرهنگیان سال ۹۹

معاون وزارت آموزش و پرورش علی الهیار ترکمن اعلام کرد، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۰ هزار فقره وام اضطراری از طریق وام بانک رسالت برای فرهنگیان بدون سود در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد همچنین عملکرد صندوق وام ضروری بسیار خوب بوده است.

وام‌های بانک ملی نیز با سود ۱۲ درصد در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد بانک ملی فعلا دو هزار میلیارد تومان را به این موضوع تخصیص داده‌اند با پیگیری‌های انجام شده قرار است این مبلغ به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وام مسکن از ۵۰ به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و زوج‌های فرهنگی نیز ۱۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وام ۵۰ میلیونی بانک ملی به فرهنگیان

وام ۵۰ میلیونی بانک ملی  شامل فرهنگیان می شود بانک ملی و بانک رسالت مطابق با توافق نامه با آموزش و پرورش به فرهنگیان وام ۵۰ میلیونی می دهند.طبق توافقات صورت گرفته بین آموزش‌وپرورش و بانک ملی، فرهنگیان می توانند بدون نوبت تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند.

بانک ملی پرداخت تسهیلات به خریداران مسکن را مشروط به عمر حداکثر ۱۰ ساله ملک خریداری‌شده اعلام کرده است.

شرایط این وام عبارت است از :

  • سود ۱۲%
  • بازپرداخت ۱۰ الی ۱۲ ساله

میزان این تسهیلات به شرح زیر است :

  • در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۵۰ میلیون تومان
  • در مراکز استان‌ها و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار، ۴۰ میلیون تومان

تسهیلات مسکن فرهنگیان

طبق توافقات صورت گرفته بین آموزش‌وپرورش و بانک ملی، فرهنگیان می توانند بدون نوبت تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند. میزان این تسهیلات در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۵۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار، ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.

نرخ سود و اقساط تسهیلات مسکن فرهنگیان

سود تسهیلات مسکن فرهنگیان بانک ملی ۱۲ درصد محاسبه خواهد شد. درصورتی‌که تسهیلات فرهنگیان برای خرید مسکن مورداستفاده قرار بگیرد، اقساط بازپرداخت آن در دوره ۱۰ ساله و در صورت استفاده تسهیلات برای ساخت مسکن، دوره بازپرداخت ۱۲ ساله خواهد بود. بانک ملی پرداخت تسهیلات به خریداران مسکن را مشروط به عمر حداکثر ۱۰ ساله ملک خریداری‌شده اعلام کرده است.

تسهیلات بانک رسالت به فرهنگیان

طبق تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش و بانک رسالت، این بانک از سال آینده تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به فرهنگیان پرداخت می‌کند. در این طرح بانک رسالت به ازای گذشت ۵ ماه، یک برابر میزان سپرده را به‌عنوان تسهیلات به فرد صاحب حساب پرداخت می‌کند. به‌طور مثال اگر فرهنگیان بخواهند ۱۰ میلیون تومان از این بانک وام بگیرند، باید ۵ میلیون تومان سپرده‌گذاری کنند و بعد از گذشت ۵ ماه، ۵ میلیون تومان و بعد از گذشت ۱۰ ماه ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند. ضمن اینکه اصل پول سپرده‌گذار نیز همراه با تسهیلات به وی پرداخت می‌شود.

نرخ سود و اقساط بانک رسالت به فرهنگیان

طبق توافق صورت گرفته نرخ سود تسهیلات بانک رسالت به فرهنگیان صفر محاسبه خواهد شد. حداکثر اقساط این تسهیلات نیز ۳۶ ماهه پیش‌بینی‌شده که بسته به میزان تسهیلات دریافتی متغیر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا