سرگرمیفال و طالع بینی

طالع بینی متولدین بهمن ماه در سال ۱۴۰۰

طالع‌بینی یا پیشگویی آینده، از طریق مشاهده حرکات خورشید، ماه، سیارات و ستارگان است. علم اخترگویی یا طالع‌بینی یعنی تعبیر و تفسیر آینده با توجه به وضعیت ستارگان، و علم اخترشناسی یعنی پژوهش علمی ستارگان و علم کائنات، نخست از سده هفدهم میلادی از یکدیگر جدا شدند. امروز طالع بینی یا ستاره خوانی مورد تأیید مجامع علمی نیست، و بسیاری از مردم آن را خرافات و موهوم پرستی می‌دانند.

طالع بینی را می‌توان زیرمجموعه ستاره‌بینی دانست که معمولاً با توجه به تطبیق وضعیت سماوی با تولد فرد مربوط می‌شود؛ ولی طالع‌بینی اعداد، اسامی، رنگ (علاقه به رنگ خاص) و امور دیگر نیز گفته می‌شود.

طالع‌بینی (بهمن‌ماه)

متولدین روزهای مختلف ماه بهمن دارای صفات خاص خودشان هستند به طوری که متولد دو روز مختلف بهمن ممکن است صفاتی کاملاً متضاد یکدیگر داشته باشند. اگر می‌خواهید متولدین بهمن‌ماه را بشناسید، مطلب زیر شما را راهنمایی خواهد کرد.

متولدین اول بهمن‌ماه

متولدین روز اول بهمن ماه طالع نامشخص دارند و برای انجام دادن کارهای مهم می‌بایستی به جداول تقویمی و خیر و شر ایام مراجعه کنند. ممکن است موردی برای بسیاری از افراد خوشایند باشد ولی برای آن‌ها نتیجه منفی به وجود می‌آورد. بهتر است این افراد در تمام امور با احتیاط عمل کنند. از نظر شخصیتی عکس‌العمل آنان شناخته شده نیست و نمی‌توان از پیش معلوم کرد. جایی که می‌بایستی عصبانی شوند، ممکن است سکوت اختیار کنند و در محل سکوت، واکنش غیرعادی از خود نشان دهند. افرادی هستند مذهبی که تفریحات و سرگرمی آن‌ها نیز جنبه اخلاقی و آموزشی دارد. از نظر شغلی دارای ثبات بوده و کمتر تن به تغییر شغل می‌دهند، حتی اگر ضرر و زیان متوجه آنان باشد.

متولدان دوم تا هفتم بهمن‌ماه

طالع این افراد متوسط شناخته شده است. گفته می‌شود نوعی دلشوره و اضطراب جزء ذات آن‌هاست و در بعضی مواقع رفتارهای غیرعادی از آن‌ها سر می‌زند. مقاومت آنان در مقابل بیماری‌ها زیاد و در نتیجه دارای مصونیت ذاتی بوده و از عمر طولانی برخوردارند. افراد پرتلاش و زحمتکشی هستند و خستگی‌ناپذیری صفت بارز آنهاست. به کشاورزی و دامداری علاقه بسیاری نشان می‌دهند و چنانچه در امور فوق سرمایه‌گذاری کنند، موفقیت‌هایی خواهند داشت. تمایل به قبول مسئولیت‌های سنگین نیز از صفات بارز آنهاست. در دوستی ثابت‌قدم نبوده و فقط جنبه کاری و شغلی و فامیلی برای آن‌ها مطرح است.

متولدین هشتم و نهم بهمن‌ماه

بر طبق احکام نجومی قدیم متولدین روزهای فوق دارای طالع وسط هستند. روحیه کنجکاو و جستجوگر دارند. اهل تحقیق و تفحص و موشکاف و تیزبین در تشخیص مسائل و شرایط و کمی خبره و باهوش می‌باشند. نوعی سهل‌گیری در امور خانوادگی در آن‌ها مشهود است و به راحتی از اشتباهات افراد خانواده صرف‌نظر می‌کنند و می‌توان گفت در مسائل اجتماعی افراد خانواده دخالت نمی‌کنند ولی نظارت دارند. مدیران مالی خوبی برای خانواده هستند و به پس‌انداز و صرفه‌جویی و قناعت اعتقاد دارند و از این موضوع نیز به خوبی بهره‌برداری می‌کنند. چند شغلی و تغییر شغل در آن‌ها بسیار دیده می‌شود. دارای روحیه‌ای شاد و امیدوار هستند و کمتر دیده شده که تن به ناامیدی بسپارند. با این که طالع میانه دارند ولی معمولاً یک درجه پیشرفت و ترقی همیشه در زندگی آن‌ها وجود دارد. امانت‌دار خوبی هستند و قابل اعتمادند ولی در دوستی پایداری و ثبات ندارند.

متولدین دهم بهمن‌ماه

تمام طالع‌بینان و منجمین موالید روز فوق را دارای طالع مختار داشته و برای آن‌ها ساعت سعد و نحس و استخاره را مفید می‌دانند. از نظر شخصیتی افرادی متعادل و میانه‌رو و دارای روحیه‌ای عالی و مقاومت روحی و جسمانی نسبی و مصونیت ذاتی در مقابل بیماری‌ها هستند. از نظر شغلی طالب ثبات شغلی هستند و در چارچوب شغل خود احساس مسئولیت دارند. صاحب قدرت ابتکار و تخیل بوده و از عهده پیاده کردن طرح‌های بسیاری برمی‌آیند و گاهی با شکست مواجه می‌شوند و زمانی هم موفقیت نصیب آن‌ها می‌شود. سود و زیان برای آن‌ها جنبه تصادفی و شانسی دارد و خود در این بین نقشی ندارند. در دوستی پایداری و وفاداری از خود نشان نمی‌دهند و زیاد اهل دوستی نیستند. عشق و محبت برای آن‌ها کمی گنگ و نامفهوم است.

متولدین یازدهم تا چهاردهم بهمن‌ماه

این افراد دارای روحیه زودرنج و پراحساس هستند یا لااقل چنین نشان می‌دهند. قدرت تحمل آن‌ها زیاد است ولی در صورتی که طاقت آن‌ها تمام شده باشد، عکس‌العمل‌های خیلی شدید از خود نشان می‌دهند. نوعی توکل و توسل در آن‌ها وجود دارد که باعث مهار صفات منفی آن‌هاست. از نظر همسران‌شان افرادی دمدمی‌مزاج توصیف می‌شوند. در مسائل خانوادگی تدبر و بزرگی از خود نشان می‌دهند که گاهی توأم با لجبازی و زورگویی نیز هست. در مواقعی از ماه دچار بدخلقی و کج‌رفتاری می‌گردند که تداوم ندارد. قول و وعده زیاد می‌دهند و کمتر پایبند تعهدات خود هستند. کم‌حرفند و نوعی خودبینی و خودپسندی در آن‌ها وجود دارد. سوءظن و بدگمانی جزو ذات آن‌هاست. عرق ملی و وطن‌پرستی در آن‌ها شدید است.

متولدین پانزدهم تا هجدهم بهمن‌ماه

طالع این افراد توسط طالع‌شناسان سعد شناخته شده است. در ظاهر افرادی خشک و آرام و منطقی به نظر می‌آیند ولی ذاتاً افرادی عصبی‌مزاجند. با دشمنان حیله‌گرانه برخورد می‌کنند و همیشه عمل مقابله به مثل را دیرتر از زمان مورد انتظار انجام می‌دهند. روحیه ستیزه‌گری آنان چهره خوبی نزد همسران‌شان ارائه نمی‌دهد. در دوستی‌ها پایدارند ولی در مواقع خطر به دیگران بی‌توجه بوده و به راحتی پشت پا می‌زنند. نوعی احتیاط کاری و وسواس در همه رفتار و کردار آن‌ها مشاهده می‌شود. از ریسک و خطر کردن پرهیز می‌کنند و در امور خرید و فروش در بیشتر مواقع موفق هستند. طالع سعد پشتوانه آن‌ها در هر کار بوده و به طور معجزه‌آسا و حداقل یک‌بار از دام یک تهمت و افترای بزرگ خلاصی می‌یابند.

متولدین نوزدهم و بیستم بهمن‌ماه

این افراد از نظر ظاهری شبیه پدربزرگ و مادربزرگ خود هستند و چنانچه از نظر وراثتی مشکل و مسئله‌ای داشته باشند، ‌عیناً منتقل خواهند کرد. واکنش آن‌ها در مقابل پدیده‌ها بسیار کند است ولی در زمان عمل شدیداً افراطی و تندخو می‌نمایند. طرفدار تک شغلی و معاشرت محدود خانوادگی می‌باشند. در قبال خانواده صبور و پرحوصله هستند. خوشی‌های آنان بیشتر در محیط خانواده است. نسبت به آینده خوش‌بین نبوده با نوعی عدم اعتماد با اشخاص برخورد می‌کنند. اصطلاحاً افرادی خودخور و عصبی هستند. مدیریت آن‌ها ضعیف است ولی دقت و هوش قوی دارند. یک‌بار از مظان اتهام بزرگی خلاصی می‌یابند.

متولدین روزهای بیست و یکم و بیست و دوم بهمن‌ماه

این افراد به طور فوق‌العاده‌ای شبیه به اجداد خود می‌باشند. صبور و پرحوصله به نظر می‌آیند، البته در پس ظاهر آرامشان درونی آشفته حاکم است. انزواطلب و گوشه‌گیرند، از جدال و مبارزه وحشت دارند، از تغییر و تبدیل بیمناک بوده و به هر نوآوری و پدیده نو با دیده شک می‌نگرند. نسبت به اعضای خانواده خود احساس مسئولیت و تعصب خاصی دارند. سریع تحریک شده و سریعاً نیز آرام می‌شوند. پرانرژی و پرتلاش هستند اما زود خسته می‌شوند. در دوستی وفادارند ولی در صورتی که منافع آن‌ها ایجاب کند، به راحتی از خود سلب مسئولیت می‌کنند. اهل فکر و اندیشه و کمتر اهل عملند. نظم و انضباط را دوست دارند ولی کمتر موفق به برقراری آن می‌شوند.

متولدین روزهای بیست و سوم تا بیست و پنجم بهمن‌ماه

می‌توان گفت متولدین این روزها افرادی هستند دارای طالع سعد و شخصیت نسبتاً سالم و کمی افراطی ولی واکنش آن‌ها در بروز مشکلات و بحران‌ها عادی و طبیعی است. اهل تلاش و کوشش‌اند و نسبت به آینده احساس امیدواری می‌کنند. در امور خانوادگی از صبر و حوصله بسیاری برخوردارند. همیشه یک نقطه منفی و یک نوع افراط‌گری در رفتار و کردار آن‌ها مشاهده می‌شود که مربوط به زمان‌های خاصی است و شاید ریشه نجومی داشته باشد. در امور اقتصادی به دلیل تن دادن به ریسک‌های بزرگ گاهی موفقیت‌هایی به دست می‌آورند. روی دوستی آنان می‌شود حساب کرد. از عاطفه و احساس میانه برخوردارند. افراط و تفریط در کار آن‌ها دیده نمی‌شود.

متولدین بیست و ششم تا بیست و نهم بهمن‌ماه

منجمین طالع موالید فوق را وسط شناخته‌اند که افرادی متعادل و میانه‌رو و دارای ظاهر فیزیکی متناسب شناخته می‌شوند. اهل عمل‌اند و کمتر به محدوده فکری و نظری توجه دارند. از تنهایی گریزانند و هویت خود را در جمع و اجتماع به دست می‌آورند. به تنهایی از عهده حل مسائل خود برنمی‌آیند و به یاری و مشورت دیگران احتیاج دارند. دارای افکار و عقاید ثابت نیستند و در هر کجا که منافع آن‌ها ایجاب کند، تغییر موضع می‌دهند. از نظر اقتصادی حالت تعادل دارند و دخل‌شان با خرج‌شان برابر است. پرسخن و دهن‌بین هستند ولی مصلحت خود را خوب تشخیص داده و نفع خود را فراموش نمی‌کنند. طرفدار فکر نو و شیوه نو هستند. چشم و هم‌چشمی بزرگ‌ترین مشکل آنان در زندگی محسوب می‌شود. اهل دروغ مصلحت‌آمیز می‌باشند و با داشتن قوه ابتکار در خاتمه دادن به مشکلات خانوادگی از خود تبحر نشان می‌دهند. بذله‌گویی و شوخ‌طبعی از صفات بارز آنهاست. یک موفقیت بزرگ برای یک بار در عمر برای آن‌ها پیشگویی شده است.

متولدین سی‌ام بهمن‌ماه

جمیع طالع‌شناسان معتقدند متولدان در این روز دارای طالع سعد هستند. مطابق یافته‌ها و دریافته‌ها و داشته‌های خود عمل می‌کنند. ذاتاً مهربان، بخشنده و بزرگ‌منش هستند. از اینکه دیگران اعمال و رفتار آنان را چگونه تعبیر می‌کنند، باکی ندارند و اهمیتی برای آن قائل نیستند و راه خود را طی می‌کنند. اصولا توکل بر ذات احدیت مدار اصلی رفتار و کردار آنان است. نسبت به اعضای خانواده خود نهایت مهربانی و محبت را دارند. در امور اجتماعی، ترحم بر عوام و توجه به محرومان باعث فعال بودن آن‌ها می‌گردد. در دوستی تابع ملاک‌های خاص خود هستند و بر طبق میل خود عمل می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا