اجتماعیاخبار داغ

علت انفجار در کلینیک سینا اطهر چه بود؟ + گزارش کارشناسان حادثه

علت انفجار در کلینیک سینا اطهر چه بود؟ آیا حادثه انفجار و آتش سوزی کلینیک سینا اطهر تروریستی بود؟ به همراه گزارش تکمیلی از این حادثه و گزارش پلیس. شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیرماه در مرکز درمانی سینا اطهری تهران به‌وقوع پیوست که دست‌کم ۱۹ کشته برجای گذاشته است.

روابط عمومی اورژانس کشور در این خصوص اعلام کرد: « ساعت ٢٠:۵۶ شب گذشته حادثه انفجار و حریق در کلینیک درمانی سینا اطهر رخ داد که تاکنون ١٩ تن از جمله ١۵ زن و چهار مرد بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.»

گزارش آتش نشانی

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفته است، محل آتش‌سوزی یک ساختمان پنج طبقه بوده و در طبقه منفی دو، صدای انفجار شدید که ظاهراً ناشی از انفجار سیلندر بود، به گوش رسیده است. به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، آتش خاموش شده و کارشناسان در حال رسیدگی به علت حادثه هستند.

علت انفجار در کلینیک سینا اطهر
علت انفجار در کلینیک سینا اطهر

گزارش اورژانس کشور

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پی وقوع حادثه کلینیک سینا اطهر با بیان این که احتمال انفجار مجدد به طور کامل از بین نرفته است، گفت: از مردم خواهش می‌کنیم اخبار را از رسانه‌ها پیگیری کنند و در محل حادثه جمع نشوند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد جان‌باختگان حادثه آتش‌سوزی و انفجار در مرکز درمانی سینا اطهر به ۱۹ تن رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۴ نفر مصدوم شده‌اند که ۷ نفر از آنها نیاز به مراقبت و درمان داشتند و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند. خالدی تصریح کرد: بخش عمده جان‌باختگان و مصدومان مربوط به طبقه چهارم یا پنجم هستند که در اتاق‌های عمل جراحی حضور داشتند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: حضور پرتعداد افراد در محل حادثه، هم به جهت احتمال انتقال ویروس کرونا و هم به دلیل این که در مرکز درمانی، کپسول‌های گاز از جمله اکسیژن وجود دارد و احتمال انفجار مجدد هنوز به طور کامل از بین نرفته است، می‌تواند خطرآفرین باشد و بیم افزایش مصدومان را داریم. بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم اخبار را از رسانه‌ها پیگیری کنند و در محل حادثه جمع نشوند.

وی همچنین شایعه وجود مواد رادیواکتیو در این مرکز درمانی را رد کرد و گفت: در این مرکز پزشکی فعالیتی در حوزه پزشکی هسته‌ای انجام نمی‌شد و فرضیه وجود مواد رادیواکتیو در آن رد می‌شود. با این حال همکاران این موضوع را بررسی کردند و به همین نتیجه رسیدند؛ کما این که می‌بینید در محل حضور دارند و بدون مشکل در حال امدادرسانی هستند.

گزارش پلیس

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: علت وقوع حادثه آتش سوزی کلینیک “سینا اطهر” توسط کارشناسان آتش نشانی و کارآگاهان پلیس در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سردار “حمید هداوند” با حضور در محل حادثه آتش سوزی کلینیک “سینا اطهر”، با بیان اینکه علت وقوع حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی و کارآگاهان پلیس در دست بررسی است، افزود: به محض وقوع حادثه ماموران پلیس راهور، پیشگیری و یگان امداد در محل حضور یافته و اقدامات لازم را در حوزه های ترافیکی، انتظامی  به عمل آوردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آتش اطفا و اوضاع تحت کنترل است، گفت: در برسی های اولیه علت وقوع حادثه را نشت گاز و اتصالی کابل برق اعلام کرده اند که اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه همشهریان محترم اخبار را طریق رسانه های رسمی و معتبر پیگیری کنند، افزود:اکیدا توصیه می شود مردم از حضور در  محل حادثه خودداری کنند تا یگان های امدادی سریعتر و بهتر بتوانند ماموریت خود را انجام دهند.

همچنین در خصوص این حادثه سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران گفت: «امکان خرابکاری صددرصد شایعه است»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا